Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos Medicus og alt var fint (både med samboer og meg), men legen trodde muligens at jeg har endometriose. Har såpass sterke mensensmerter at jeg er borte fra jobb i 2 dager… Men spørsmålet mitt er, for de som har endometriose: er det noen som har blitt gravide etter operasjon? 
Hva er oddsen for graviditet etter en slik operasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid før og uten operasjon. 
har alvorlig endo 10/10 kandidat. 
brukte 1 år og 4 mnd, hadde to spontan og en kjemisk. Fikk tilslutt ett friskt barn. Har prøvd på nr 2 i snart fire år.. hjalp ikke med operasjon heller.

og før alle KG-bedrevitere henger meg ut. Nei jeg kan ikke få IVF av andre årsaker. 

Anonymkode: 38161...fff

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble gravid før og uten operasjon. 
har alvorlig endo 10/10 kandidat. 
brukte 1 år og 4 mnd, hadde to spontan og en kjemisk. Fikk tilslutt ett friskt barn. Har prøvd på nr 2 i snart fire år.. hjalp ikke med operasjon heller.

og før alle KG-bedrevitere henger meg ut. Nei jeg kan ikke få IVF av andre årsaker. 

Anonymkode: 38161...fff

Takk for ærlig svar ❤️ Jeg har blitt gravid og har ei frisk jente, men nå har vi forsøkt i 1,5 år uten å bli gravid .. begynner å bli så frustrert og lei 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Graden av endometriose har ikke alltid og si noe for en graviditet. Den kan kun bekreftes via operasjon samtidig bør jo egglederne sjekkes om de er tette. Hadde selv høy grad av endo samt 2 tette eggledere, ble gravid 3 ganger men dessverre gikk det galt, men det var ikke endo sin feil. Så det er mulig og gravid.  Kanskje dere stresser for mye med det og bli gravid. 

Anonymkode: 93244...240

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min prøvde å bli gravid i 1 år før vi oppsøkte hjelp. Jeg hadde da slitt mye med mensen og eggløsningssmerter, men legen var fast bestemt på at jeg ikke kunnee ha endometriose pga jeg hadde regelmessig mens. 7 år senere etter utredning og mange mislykkede ivf forsøk fikk jeg endelig kranglet meg til en lapraskopi, og det ble funnet endometriose.  Jeg fikk da prøvde en prednisolon kur i forbindelse med ivf forsøk og ble gravid med engang. 

Anonymkode: 4cdbc...3b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen min prøvde å bli gravid i 1 år før vi oppsøkte hjelp. Jeg hadde da slitt mye med mensen og eggløsningssmerter, men legen var fast bestemt på at jeg ikke kunnee ha endometriose pga jeg hadde regelmessig mens. 7 år senere etter utredning og mange mislykkede ivf forsøk fikk jeg endelig kranglet meg til en lapraskopi, og det ble funnet endometriose.  Jeg fikk da prøvde en prednisolon kur i forbindelse med ivf forsøk og ble gravid med engang. 

Anonymkode: 4cdbc...3b8

Takk for svar ❤️ Får se hva vi ender opp med, men jeg setter pris på alle erfaringer! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Graden av endometriose har ikke alltid og si noe for en graviditet. Den kan kun bekreftes via operasjon samtidig bør jo egglederne sjekkes om de er tette. Hadde selv høy grad av endo samt 2 tette eggledere, ble gravid 3 ganger men dessverre gikk det galt, men det var ikke endo sin feil. Så det er mulig og gravid.  Kanskje dere stresser for mye med det og bli gravid. 

Anonymkode: 93244...240

Takk for svar! Jada, vi har tatt en grundig undersøkelse begge to 🙏🏼 Men vi får se ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...