NordicViking Skrevet 14. april 2023 #1 Del Skrevet 14. april 2023 (endret) Flere norske medier har de siste dagene meldt om at Snapchats nye, kunstige intelligens-robot 'My AI' nekter å skrive vitser om islamske figurer som Allah og Muhammed hvis man ber om det. Grunnen er, ifølge roboten selv, at "vitser om religiøse figurer kan oppfattes som respektløse og støtende for noen mennesker". Vitser om Jesus eller hinduistiske guder som Shiva og Buddha leveres imidlertid på løpende bånd av den samme roboten. (Nettavisen) ... Man kan vitse om Jesus og Buddha, men ikke om Allah og Muhammed? Det henger ikke på greip! Hvorfor skal islam være i en særstilling i forhold til andre religioner? ... Endret 14. april 2023 av NordicViking Feilstavet ord. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 14. april 2023 #2 Del Skrevet 14. april 2023 Det er fordi kunstig intelligens er intelligent 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 14. april 2023 #3 Del Skrevet 14. april 2023 Akryl skrev (1 minutt siden): Det er fordi kunstig intelligens er intelligent Programmert av mennesker med frykt mener du vel.. 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffen29 Skrevet 14. april 2023 #4 Del Skrevet 14. april 2023 (endret) Så bra at AI avstår fra å glede høyre-ekstreme og tar hensyn til folks følelser. Jeg synes ikke noe om det å fornærme minoriteter. Endret 14. april 2023 av ruffen29 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madeon Skrevet 14. april 2023 #5 Del Skrevet 14. april 2023 ruffen29 skrev (Akkurat nå): Så bra at AI avstår fra å glede høyre-ekstreme og tar hensyn til folks følelser. Jeg synes ikke noe om det å fornærme minoriteter. Det er omkring 2 milliarder muslimer i verden. Vil ikke akkurat kalle dem for en minoritet. 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffen29 Skrevet 14. april 2023 #6 Del Skrevet 14. april 2023 Just now, Madeon said: Det er omkring 2 milliarder muslimer i verden. Vil ikke akkurat kalle dem for en minoritet. Ja, men det er jo i vestlige land de flytter til hvor de opplever mer diskriminering. Ikke gjør deg vanskelig da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 15. april 2023 #7 Del Skrevet 15. april 2023 Det er selvsagt helt uakseptabelt, men samtidig også akkurat som forventet. ChatGPT gir samme utfall: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 15. april 2023 #8 Del Skrevet 15. april 2023 (endret) Måtte prøve det selv når jeg fant denne tråden. Endret 15. april 2023 av Sommer2464 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 15. april 2023 #9 Del Skrevet 15. april 2023 Snap AI er veldig politisk korrekt med flere ting. Får de samme "korrekte" svarene hvis du tester ut litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 15. april 2023 #10 Del Skrevet 15. april 2023 Den foreslår også Karl Marx som en av de største heltene i tysk historie. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. april 2023 #11 Del Skrevet 15. april 2023 Urias skrev (47 minutter siden): Det er selvsagt helt uakseptabelt, men samtidig også akkurat som forventet. ChatGPT gir samme utfall: Men AI-en har null problem å fortelle vitser om Jesus og Gud? Eller er AI-en redd å bli utsatt for terrorisme for å ha fornærmet Allah og profeten? Nei, det er pk-woke-menneskene som har laget algoritmene til AI-en som er redd for å bli utsatt for terrorisme. 14 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 17. april 2023 #12 Del Skrevet 17. april 2023 Ikke komfortabel nei. Men jeg fikk den til å vitse om alla og muslimer da jeg kommenterte at det ble feil å vitse om andre religioner men ikke Islam. Da kom den med noen svært dårlige vitser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyJane Skrevet 17. april 2023 #13 Del Skrevet 17. april 2023 ruffen29 skrev (På 14.4.2023 den 22.26): Så bra at AI avstår fra å glede høyre-ekstreme og tar hensyn til folks følelser. Jeg synes ikke noe om det å fornærme minoriteter. Hvorfor er det greit at al forteller vitser om shiva(ca.1 milliard tilhengere av hinduismen), men ikke mohammed(ca.2 milliarder tilhengere)? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelly Skrevet 17. april 2023 #14 Del Skrevet 17. april 2023 NordicViking skrev (På 14.4.2023 den 21.54): Flere norske medier har de siste dagene meldt om at Snapchats nye, kunstige intelligens-robot 'My AI' nekter å skrive vitser om islamske figurer som Allah og Muhammed hvis man ber om det. Grunnen er, ifølge roboten selv, at "vitser om religiøse figurer kan oppfattes som respektløse og støtende for noen mennesker". Vitser om Jesus eller hinduistiske guder som Shiva og Buddha leveres imidlertid på løpende bånd av den samme roboten. (Nettavisen) ... Man kan vitse om Jesus og Buddha, men ikke om Allah og Muhammed? Det henger ikke på greip! Hvorfor skal islam være i en særstilling i forhold til andre religioner? ... og hvorfor plager dette dere noe så sykt? Herregud 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. april 2023 #15 Del Skrevet 17. april 2023 Pipaluk skrev (29 minutter siden): Ikke komfortabel nei. Men jeg fikk den til å vitse om alla og muslimer da jeg kommenterte at det ble feil å vitse om andre religioner men ikke Islam. Da kom den med noen svært dårlige vitser. Så ... denne AI-en har faktisk samvittighet og skiller rett fra urett? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 17. april 2023 #16 Del Skrevet 17. april 2023 Drizzt skrev (18 minutter siden): Så ... denne AI-en har faktisk samvittighet og skiller rett fra urett? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 17. april 2023 #17 Del Skrevet 17. april 2023 Rart. Kvinner over 50 er tydeligvis litt mer tykkhudet enn kvinner generelt. Ifølge AI'en ihvertfall. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest431 Skrevet 6. mai 2023 #18 Del Skrevet 6. mai 2023 Sommer2464 skrev (På 15.4.2023 den 11.12): Måtte prøve det selv når jeg fant denne tråden. Er du overrasket? 🥴 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 6. mai 2023 #19 Del Skrevet 6. mai 2023 Er ikke bare Islam, den er direkte rasistisk mot hvite mennesker. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koko-Koko Skrevet 6. mai 2023 #20 Del Skrevet 6. mai 2023 Ingen overraskelse det, vel. Samme eiere som mediene og andre store SoMe. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå