AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 I en annen tråd ble det hevdet at bitre mennesker "har draget" og bitre mennesker ble fremstilt som "sterke kvinner og sterke menn". Er bitre mennesker virkelig attraktive i dine øyne? Kunne du vært sammen med noen som er bitter? Anonymkode: cff89...f08
Thildamor Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 At de har «draget» og fremstilles som «sterke»? I all verden hva slags påstander er det. Bitre mennesker er vel akkurat det - bitre. Gneller og gnåler om bitterheten sin til den spiser opp de innvendig. Rett og slett patetiske enkelte ganger. Nei, aldri om jeg kunne ha vært sammen med noen som er bitre. 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Haha nei. Var bitter en stund for noen år siden, jeg orket knapt å være sammen med meg selv da 😄 Litt vanskelig å slippe unna meg selv, men holder meg unna bitre mennesker om jeg kan 😊 Anonymkode: 191a7...12e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 Jeg tror ikke den som kalte bitre mennesker for sterke har samme definisjon på bitter som det trådstarteren eller man typisk har. Jeg tror en del menn kan kalle damer for bitre og vanskelige uten at vi er det, men fordi vi setter grenser og ikke gidder å smøre menn med hårene til enhver tid og stiller krav til en viss oppførsel og standard som de ikke når opp til. At dama er sur fordi hun ikke gidder å gjøre seg til å le og beundre han for en skikkelig ræva og kvinnenedsettende vits, eller kaller daten bitter fordi hun setter på plass fyren fordi han oppfører seg dårlig og sier fra om at dette her blir for dumt for meg. Disse kvinnene kan defineres som noen med tæl i, sterke om du vil, selvom mannen det går ut over vil kalle hun bitter kjerring. Menn liker å skittkaste på andre heller enn å se litt innover. Litt som når menn kaller kona for næggete og masete og kjeftesmelle, men så kommer det av at han ikke gidder å sette de våte skoene sine på badet eller støvsuge gruset sitt etter å ha spist popcorn så hun må be han om det. Og ikke bare en gang men ti, tjue ganger, hver eneste gang. Da er det mye enklere å si at kjerringa er en heks enn å erkjenne at man selv er udugelig. Men når det kommer til ordbok definisjonen på bitter så er det vel ingen som liker folk som er bitre uten grunn eller bitre på deg for noe andre har gjort. Incels for eksempel, bitre på andre uskyldige fordi de selv føler seg mislykket eller fikk en mobbete kommentar på barneskolen. Nei, ingen liker det. Anonymkode: 9378f...856 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke den som kalte bitre mennesker for sterke har samme definisjon på bitter som det trådstarteren eller man typisk har. Jeg tror en del menn kan kalle damer for bitre og vanskelige uten at vi er det, men fordi vi setter grenser og ikke gidder å smøre menn med hårene til enhver tid og stiller krav til en viss oppførsel og standard som de ikke når opp til. At dama er sur fordi hun ikke gidder å gjøre seg til å le og beundre han for en skikkelig ræva og kvinnenedsettende vits, eller kaller daten bitter fordi hun setter på plass fyren fordi han oppfører seg dårlig og sier fra om at dette her blir for dumt for meg. Disse kvinnene kan defineres som noen med tæl i, sterke om du vil, selvom mannen det går ut over vil kalle hun bitter kjerring. Menn liker å skittkaste på andre heller enn å se litt innover. Litt som når menn kaller kona for næggete og masete og kjeftesmelle, men så kommer det av at han ikke gidder å sette de våte skoene sine på badet eller støvsuge gruset sitt etter å ha spist popcorn så hun må be han om det. Og ikke bare en gang men ti, tjue ganger, hver eneste gang. Da er det mye enklere å si at kjerringa er en heks enn å erkjenne at man selv er udugelig. Men når det kommer til ordbok definisjonen på bitter så er det vel ingen som liker folk som er bitre uten grunn eller bitre på deg for noe andre har gjort. Incels for eksempel, bitre på andre uskyldige fordi de selv føler seg mislykket eller fikk en mobbete kommentar på barneskolen. Nei, ingen liker det. Anonymkode: 9378f...856 Jeg, TS, er en kvinne. Min definisjon på bitter er nettopp det bokstavelige, bitter. Jeg skrev i den tråden du henviser til at bitre mennesker er dårlige partnere. Det er det flere her også har svart. Du prøver å fremstille bitre mennesker som sterke og alt mulig annet. Helt greit det altså, men folk vil fortsatt unngå bitre mennesker. Særlig unngår folk inceller, nettopp fordi de er så bitre. Ingen ønsker en bitter partner. Sorry. Det er bare til å se på svarene i denne tråden. Anonymkode: cff89...f08 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Nei absolutt ikke, bitterhet er skikkelig turnoff. Anonymkode: ea47d...0c3 1
Helene1982 Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Alle er selvsagt litt bitre av og til, men jeg forstår ikke hvordan bitter kan være det samme som sterk. For meg er det motsatte av bitter (over tid) løsningsorientert, som betyr at man tar sine erfaringer og ressurser og finner løsninger. Man gir ikke opp og blir en bitter person som forventar at alle andre skal endre seg fordi livet er urettferdig, men som evner å se løsninger. Det er åpenbart at det finnes en del mennesker med like ressurser, talenter og nettverk, der én fokuserer på hva man ikke får til, ikke har nok av og ikke kan, mens den andre fokuserer på hva de har, og hva de kan bruke det til.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg, TS, er en kvinne. Min definisjon på bitter er nettopp det bokstavelige, bitter. Jeg skrev i den tråden du henviser til at bitre mennesker er dårlige partnere. Det er det flere her også har svart. Du prøver å fremstille bitre mennesker som sterke og alt mulig annet. Helt greit det altså, men folk vil fortsatt unngå bitre mennesker. Særlig unngår folk inceller, nettopp fordi de er så bitre. Ingen ønsker en bitter partner. Sorry. Det er bare til å se på svarene i denne tråden. Anonymkode: cff89...f08 Da misforstår du. Jeg prøver ikke å fremstille bitre mennesker som sterke og gode. Jeg sa at den definisjonen på bitterhet som den personen som skrev om sterke mennesker i den andre tråden neppe er den definisjonen på bitterhet man normalt forbinder med bitterhet. Som jeg skriver i forrige innlegget mitt, ingen liker naturligvis bitre mennesker. Anonymkode: 9378f...856
Andro Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 For et underlig utsagn. Bitterhet er omtrent den minst sympatiske egenskapen et annet menneske kan ha. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 Andro skrev (1 minutt siden): For et underlig utsagn. Bitterhet er omtrent den minst sympatiske egenskapen et annet menneske kan ha. Ikke sant?! Anonymkode: cff89...f08 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 Det er ikke noe jeg kunne levd med over tid nei. Til slutt så handler det om å ivareta egen helse for man kan bli syk av å være nær det over lang tid. Anonymkode: c6727...69e 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Skrevet 15. april 2023 Bitterhet er turnoff! Negativitet vil jeg ikke ha. Ikke negative menn. Datet en negativ mann som var negativ til alt, utseendet mitt og mine eiendeler. Oversensitiv også. Hadde jg ikke tyggis i huset ble han sur, eller hvis jg hadde 1 tyggis kunne han si: hæ bare en tyggis. Ikke sa han takk heller. Han tenkte seg aldri om før han snakket. Som et lite barn. Og han kalte seg tøff og snill. Innerst inne er han en fyr med dårlig selvtillit Anonymkode: 2c9d7...f7e
laviniabcn79 Skrevet 15. april 2023 #16 Skrevet 15. april 2023 bitterhet er noe av det verste som finnes. x-en min var en sånn type. kunne holde en grudge over år... husker jeg mista all interesse og skjønte dette var dødfødt, når han i en alder av 43 år kunne gjengi en krangel med en klassekamerat på barneskolen, typ 2 klasse, og fremdeles var irritert over det. så himla usexy. jeg husker ikke hva vi krangla om i går liksom. livet er for kort. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #17 Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (11 timer siden): Alle er selvsagt litt bitre av og til, men jeg forstår ikke hvordan bitter kan være det samme som sterk. For meg er det motsatte av bitter (over tid) løsningsorientert, som betyr at man tar sine erfaringer og ressurser og finner løsninger. Man gir ikke opp og blir en bitter person som forventar at alle andre skal endre seg fordi livet er urettferdig, men som evner å se løsninger. Det er åpenbart at det finnes en del mennesker med like ressurser, talenter og nettverk, der én fokuserer på hva man ikke får til, ikke har nok av og ikke kan, mens den andre fokuserer på hva de har, og hva de kan bruke det til. Bitter er motsatt av sterk ja. Man tar ikke tak i seg selv og blir bitter. De som tar tak i problemene blir ikke bitre. Anonymkode: d6063...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #18 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er bitre mennesker virkelig attraktive i dine øyne? Kunne du vært sammen med noen som er bitter? Anonymkode: cff89...f08 Kunne ikke falt meg inn å date eller bli sammen med bitre mennesker. Det er et stort rødt flagg. Anonymkode: d5417...55d
Pingvinen Skrevet 15. april 2023 #19 Skrevet 15. april 2023 Det har jeg prøvd. Aldri mer. Var rett og slett utmattende
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #20 Skrevet 15. april 2023 Nei, vi hadde ikke kommet videre etter første date. Hvem faller for det og hvorfor? Bitterhet er det mest avvisende trekket også. Anonymkode: 8ec96...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå