AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Og jeg er i utgangspunktet enig i det. Det er dumt hvis det blir kleint og man må jobbe sammen etterpå. Samtidig så skifter jo folk jobb. En annen ting er at veldig mange mennesker har møtt partneren på jobb. Akkurat nå liker jeg en mann på jobben litt. Vi har jobbet sammen det siste året. Kommer ikke til å prøve meg nå , for jeg skal ikke skifte jobb. Men hvis det kommer frem at han skal skifte jobb, så har jeg lyst til å gjøre et veldig forsiktig fremstøt når det nærmer seg. Dette må jo være en ganske vanlig problemstilling for folk her inne? Jeg mener folk man møter i virkeligheten kjenner man jo litt i motsetning til fremmede fra Tinder. Det er jo litt mer organisk å bli kjent uten at man krampaktig prøver å finne ut om man liker hverandre. Anonymkode: e20f2...769 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Jeg har opplevd kolleger som møter hverandre på jobb. Flytter sammen og alt er rosenrødt. Plutselig en dag er de ikke sammen lenger og det er faktisk ett helvete å jobbe med sånne folk. Jeg hadde aldri involvert meg med en kollega, ALDRI. Anonymkode: a2b15...d42 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Jeg møtte mannen min på jobb, vi har vært sammen i mange år og jobber fremdeles sammen. For vår del er dette helt uproblematisk, så jeg synes det blir veldig bastant å bare bestemme seg for å aldri involvere seg med en kollega. Det kan fungere helt fint. Dersom det skulle bli slutt mellom oss kan det tenkes at en av oss bytter jobb, men det tar vi stilling til dersom det skulle bli aktuelt. Vi har begge muligheter til å få ny jobb nærmest på dagen. Det skal sies at vi ikke er «kjærester» på jobb, da er vi kollegaer. Tror heller ingen av våre kollegaer tenker på at vi er «et par» når de ser oss på jobb. Det er ikke et tema og vi har selvsagt ingen fordeler av dette på jobb. Anonymkode: ef745...c92 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Klart det er noe med å ikke drite i eget reir, går det åt skogen så er det kjipt om det er en kollega eller nærmeste nabo eller andre man er tvunget til å forholde seg til. Jeg har jo både selv opplevd og sett andre oppleve det. Men for min del er det likevel ikke en hindring, det er langt mellom de jeg virkelig liker, og da tar jeg gjerne en risiko. Jeg kjenner til flere det har gått bra med enn motsatt, egentlig! Men man bør ta med i beregningen at om det blir seriøst, så kan det være en av dere må bytte jobb på sikt, så jeg ville ikke drite i eget reir om det er det reiret du og han har tenkt å gjøre den store livsvarige karrieren i. Anonymkode: e2713...a7e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Jeg var sammen med en kollega også ble jeg dumpa. Var så kleint å jobbe sammen på en liten avdeling, så jeg byttet jobb. Anonymkode: 73bc8...880
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Nei, nei og nei. Dater ikke kollegaer. Anonymkode: 742f5...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 Ikke knull kollegaen, naboen, eller husverten. Ever. Så enkelt. Anonymkode: 07bc2...95e 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ikke knull kollegaen, naboen, eller husverten. Ever. Så enkelt. Anonymkode: 07bc2...95e Hvem har sagt noe om å knulle? Anonymkode: e20f2...769
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Jeg møtte mannen min på jobb. Vi jobbet sammen i ca 1 år mens vi var sammen. Så bestemte vi oss for å flytte sammen. Da byttet jeg jobb. Han byttet jobb litt senere enn meg. Klart det kan bli kleint om det går skeis, men tenk så kjedelig om man aldri tar noen sjanser da. Anonymkode: c4673...b8c 1 3
Bombasi Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Huff. Dating, sex og/eller forhold mellom kolleger skaper så mye rot, mas og styr både for ledelse og andre ansatte. Både når dem er lykkelig og ikke minst når dem skiller lag. Virker som om at ansatte som finner hverandre på jobb tror at vilkårene må endres/tilpasses slik at dem skal få det til å fungere, eventuelt ikke fungere når dem ikke er sammen mer. Spesielt i stillinger begge jobber turnus. Håpløst. Men skifter en av dere jobb så er det greit. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 Det er veldig lurt av deg å vente til en av dere evt bytter jobb ja Vi hadde to på jobb, som begynte å date, så ble det julebord og hun overreagerte på noe han sa i fylla, det ble så mye drama at de fikk pent beskjed av sjefen om å enten skjerpe seg eller finne seg ny jobb🫣 Anonymkode: e4fe0...7a0
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 Jeg ble sammen med en jeg traff på jobb. Da var jeg skilt, etter å ha vært sammen med han jeg giftet meg med fra jeg var 18- 37 år. Å date igjen kjentes fremmed og skummelt ut! Vi er en stor arbeidsplass, så kjente kollegaen jeg falt for bare perifert, men det føltes trygt å utvikle relasjonen fordi jeg visste han var en stabil fyr og ikke en gærning. Nå skal det sies at vi godt kan gå en hel arbeidsdag uten å engang se hverandre, og selv om jeg har en lederstilling vil det aldri være aktuelt at jeg blir leder for avdelingen han er knyttet til, så inhabilitet er ikke en del av problemstillingen. Det har nå etter 12 år ikke vært et problem. Ingen av oss er av den dramatiske typen, så jeg TROR vi ville taklet å jobbe sammen etter et brudd også (siden vi ikke arbeider særlig tett sammen). Anonymkode: f13ec...579 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 Det er jo veldig normalt å møte hverandre på jobb, skjønner egentlig ikke hvor ellers man skal finne noen? Med mindre man har tinder eller interesser der man møter det motsatte kjønn. Skole/jobb er jo der man som oftest blir kjent med folk. Anonymkode: e6c22...073 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #14 Skrevet 15. april 2023 Dont shit where you eat, som det sies. Er jo en grunn til at tinder finnes Anonymkode: 265bd...981 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Skrevet 15. april 2023 Mange er ikke komfortabel med Tinder og vil treffe mennesker i det virkelige liv. Da er det jobb, skole, fritidsinteresser, gjennom venner. Det er ikke noe galt i å date en kollega. Man kan ikke tenke at det kommer til å bli slutt før man engang har datet. Anonymkode: 6fec1...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #16 Skrevet 15. april 2023 Møtte min eks-kjæreste gjennom noe jobbrelatert. Vi jobbet ikke på samme sted, men deltok på samme arrangement noen ganger i året. Etter hvert ble det noe mer ut av vårt kollegiale vennskap, og vi ble kjærester. Jeg gjorde det slutt etter at han forrådte meg på en dårlig måte, og ba ham om å ikke gjøre noe forsøk på å kontakte meg igjen på privaten. Situasjonen på jobb har endret seg. Jeg har kommet i en overordnet posisjon, og må forholde meg til ham på en kollegial måte. Det går greit, men jeg skulle ønske at han sluttet. Sjekk i alle fall ikke opp noen som du må jobbe tett på. Er det noen i en annen etat / avdeling, som du får mer distanse til om ting skjærer seg, så blir det litt annerledes. Anonymkode: ba205...5e3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #17 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dont shit where you eat, som det sies. Er jo en grunn til at tinder finnes Nettopp. Da kan skrullingene rulle rundt i den gjørmepølen, og vi andre kan leve livet her ute hvor menneskene bor. Det er her kjærligheten finnes Ikke sjekk opp folk på jobben. Ikke noen du må samarbeide nært med i alle fall. Kanskje noen på et avdelingskontor i en annen landsdel eller noe. Anonymkode: ba205...5e3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #19 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: a33b2...f76 Her er lenke siden Youtube er vanskelig på sangen : https://www.youtube.com/watch?v=2mhUpi_Uy34 Anonymkode: a33b2...f76
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #20 Skrevet 16. april 2023 Hvordan klarer folk å tenne på kollegaene sine? Er det noen i livet mitt jeg blir lei av og ser nok av så er det jo kolleger. Tanken på å inngå noe intimt med de gjør meg uvel. Anonymkode: 9fd30...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå