Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 5 mnd siden jeg fant ut at min kjæreste gjennom 2,5 år nylig hadde vært utro med to forskjellige. Ene gangen var på en ferietur han hadde og andre gangen etter et selskap han var på. Han visste at jeg hadde opplevd utroskap tidligere og at dette var min største frykt. Vi prøver/prøvde å redde forholdet, men det er så vanskelig. Enda i dag gjør det forferdelig vondt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne stole på han igjen når han sier at det aldri vil skje igjen når han før dette skjedde gjentok for meg gang på gang at han ikke var sånn, og heller ikke en onenights person. 
Nå er han veldig sliten av andre grunner, og dette har jo ikke akkurat tilført han energi, det har sugd energi ut av han. Så han har kommet til at han ikke kan snakke mer om dette. Hvis vi skal fortsette så kan ikke dette snakkes mer om. Jeg snakker ikke mye om dette lenger, veldig lite egentlig, men dette har virkelig knust meg. Jeg går til psykolog, er deprimert, og gråter endel enda fordi dette slo beina vekk under meg. Så i dag så jeg et bilde av hun jeg trodde han var utro med på ferieturen og sendte melding til han og spurte om det var henne. Fikk til svar at han var ferdig med den turen og sånn måtte det være, og beklager altså. Men nei, det var ikke henne. Så nå har det blitt sånn i forholdet at jeg sitter med masse følelser jeg ikke kan snakke om og må håndtere alene. Er jeg helt ute å sykler her? Burde dette være greit? Jeg forstår jo at for han er det enklere å la være å snakke om det, for han har jo ingen vonde følelser ang dette på samme måte som jeg har. 

Vi er godt voksne personer med store barn på hver vår side…om det har betydning her. 

Anonymkode: b2471...619

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bruke livet ditt, det eneste livet du har, på en mann som tydeligvis ikke er like glad i deg som du er i han?

Han har ikke bare gjort dette en gang, men to. To ganger, med to ulike damer, har han valgt å gi faen i deg. Valgt at fremmede damer er viktigere for han enn deg. I tillegg prioriterer han seg selv over deg nå, når han syns det er ubehagelig å snakke om, så du må gå med de vonde følelsene dine for deg selv.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller valgt å være alene, enn med en mann som ikke kan eller vil, gi deg det du trenger.

Anonymkode: 0a211...f99

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit og rettferdig at du må lide i stillhet og bearbeide det emosjonelle traumet på egenhånd, men det er sånn man får det når man blir i et forhold med en utro. De vil ikke ta konsekvensen og ansvaret for hvordan utroskapet påvirker andre, de vil legge det bak seg for å komme unna med det på lettest mulig måte og slippe ansvar for egne handlinger. Det er kjempe egoistisk og hensynsløst, men det er egentlig ingen overraskelse at de er sånn for det har de jo allerede bevist ved å være utro i seg selv. 

Spar deg for dette her. Du vil lide resten av forholdet helt til du slår opp. Jeg har vært i dine sko og vet hva jeg snakker om, dum var jeg som jobbet i to år for å bygge opp tilliten min til han igjen mens jeg mistet meg selv psykisk. 

Og sånne menn som ikke tar ordentlig hensyn og ansvar for hvordan handlingene deres påvirker partner, de kommer til å være utro igjen også. De tenker bare på seg selv. "Stakkars meg for at kona mi er lei seg og sliter på grunn av jeg var et svin". De krever oppriktig å slippe så billig unna det og med den moralen så griper de neste sjanse til utroskap også. 

Det er virkelig ikke verdt å kjempe for! 

Anonymkode: 82cd2...e26

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere har noen poeng her begge to:
- du trenger lang tid på å bearbeide svik og finne ut av om du har tillit
- han skammer seg sikkert, syns han er ferdig med det og blir beklemt av at du sitter fast i det

Det er klokt at du har noen andre enn ham å snakke med for å bearbeide følelsene dine, og komme til en beslutning og plan videre. Det er deg selv du må rydde opp i. Ham kan du ikke kontrollere. Han flykter unna temaet, ikke deg.  På en side virker det feigt å skygge unna, på en annen side har han rett i at dere må legge det dødt på et tidspunkt, om dere skal kunne fortsette.
Jeg tror dette er et mønster i alle saker med utroskap. Når sjokket har lagt seg, så må man ta et valg: Avslutte eller gå videre. Går man videre så kan man ikke bruke utroskapen mot den andre, men må legge det fra seg og finne ut hva som er det gode. Kan man ikke legge det fra seg, og blir gående å tvære på det, så tror jeg at det er klokere å avslutte.

Den utro brøt en tillit, og den bedratte må velge å gå eller la det gå...

Gjest Chroma
Skrevet

Nei, vet du hva, utroskap er man ikke ferdig med før den som ble bedratt er ferdig med det! Man kan faktisk ikke svikte noen på det groveste og så bestemme at personen skal være over det! For en dritt han er! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er det 5 mnd siden jeg fant ut at min kjæreste gjennom 2,5 år nylig hadde vært utro med to forskjellige. Ene gangen var på en ferietur han hadde og andre gangen etter et selskap han var på. Han visste at jeg hadde opplevd utroskap tidligere og at dette var min største frykt. Vi prøver/prøvde å redde forholdet, men det er så vanskelig. Enda i dag gjør det forferdelig vondt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne stole på han igjen når han sier at det aldri vil skje igjen når han før dette skjedde gjentok for meg gang på gang at han ikke var sånn, og heller ikke en onenights person. 
Nå er han veldig sliten av andre grunner, og dette har jo ikke akkurat tilført han energi, det har sugd energi ut av han. Så han har kommet til at han ikke kan snakke mer om dette. Hvis vi skal fortsette så kan ikke dette snakkes mer om. Jeg snakker ikke mye om dette lenger, veldig lite egentlig, men dette har virkelig knust meg. Jeg går til psykolog, er deprimert, og gråter endel enda fordi dette slo beina vekk under meg. Så i dag så jeg et bilde av hun jeg trodde han var utro med på ferieturen og sendte melding til han og spurte om det var henne. Fikk til svar at han var ferdig med den turen og sånn måtte det være, og beklager altså. Men nei, det var ikke henne. Så nå har det blitt sånn i forholdet at jeg sitter med masse følelser jeg ikke kan snakke om og må håndtere alene. Er jeg helt ute å sykler her? Burde dette være greit? Jeg forstår jo at for han er det enklere å la være å snakke om det, for han har jo ingen vonde følelser ang dette på samme måte som jeg har. 

Vi er godt voksne personer med store barn på hver vår side…om det har betydning her. 

Hadde ikke hatt tiltro til han mer. Dere har ikke vært så lenge sammen og så har han vært utro 2 ganger mot deg! Han er sliten og kommet til at han ikke lenger kan snakke om det? Hallo, han høres veldig ego ut… Det blir vanskelig å gå videre i forholdet etter dette, for din del. Lykke til i hvertfall.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke snakket om det. Du vet ikke engang hvem han bedro deg med. Han vil ikke snakke om det. Han har gjort akkurat det han ville, og nå skal du tie og glemme. Sorry, men det funker ikke slik. Du vil slite,  men prøve å skjule det for ham. Når han tror det er glemt, så har du kanskje begynt å hate ham, fordi du vil ikke ha det godt i forholdet når dette bare legges dødt fordi han ikke vil snakke om det.

Anonymkode: 91944...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. 
Han stilte veldig opp i starten og vi gikk til parterapi. Og joda, jeg vet hvem han var utro med, men jeg har ikke sett andre bilder av disse to annet enn flere år gamle facebook profiler. Hun ene er veldig ung og utenlandsk, og da jeg så et nytt bilde måtte jeg spørre om det var samme person. 

Men er det noen her som har overlevd utroskap? Hvordan kan jeg noen gang være sikker på at det aldri skjer igjen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trådstarter her. 
Han stilte veldig opp i starten og vi gikk til parterapi. Og joda, jeg vet hvem han var utro med, men jeg har ikke sett andre bilder av disse to annet enn flere år gamle facebook profiler. Hun ene er veldig ung og utenlandsk, og da jeg så et nytt bilde måtte jeg spørre om det var samme person. 

Men er det noen her som har overlevd utroskap? Hvordan kan jeg noen gang være sikker på at det aldri skjer igjen?

Du kan aldri være sikker på at det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 91944...862

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trådstarter her. 

Jeg har opplevd det og angrer veldig på at jeg ikke gikk med en gang. Kunne spart meg selv for mye lidelse. Når man har vært utro flere ganger kommer det til å skje igjen. I tillegg «orker han ikke å snakke om det», altså, seriøst? Han behandler deg ekstremt dårlig! 

AnonymBruker
Skrevet

Du fortjener bedre. Hvorfor skal du ta hensyn til at han er sliten og ikke vil snakke om det? Det er jo deg han burde ta hensyn til her. Han har ikke rett på å klage over hvor kjipt det er for han akkurat nå tenker jeg da.. 

Anonymkode: 2f398...5ac

• Nyttig 2
Skrevet

Been there, TS. Tilliten er ødelagt for alltid. Tre år etterpå er det like sårt. Ville anbefalt deg å bryte så fort som fy for å spare deg for videre lidelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...