AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Har en katt som nå er blitt 1 år, og har begynt å være ute. Men den går kun på do inne. Det er jo det den har lært da. Har lest at man kan sette doen i gangen, så utenfor døra. Og så lærer de å gå på do ute. Jeg bor i en leilighet i 2.etasje, og er redd for at katten kanskje da kommer til å tro den skal gå på do utenfor ytterdøra øverst i trappa😅Noen som gar erfaringer? Anonymkode: bd260...f93 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Min erfaring er at du ikke må finne på å spørre om sånt her. Da kommer kattehaterne frem 😅 Oddsen for at puseluse driter ned naboens eiendom er jo ganske så stor, og det er ikke populært altså. Min katt hadde alltid do tilgjengelig inne. Den foretrakk det om vinteren, men om sommeren gikk den ofte i skogholtet bak huset. Hørte aldri noe fra naboene om at den dreit i blomsterbedene deres, men det er jo slikt katter driver med 🤷♀️ Nå har jeg ikke katt mer, men flere naboer har. De driter heldigvis ikke her 😊 Anonymkode: 237b5...55e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 …og for å svare direkte på det du lurer på: katten lærer det selv. Er den ute mer, så driter den jo også ute. Anonymkode: 237b5...55e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Jeg satte kattedoen ut på altanen. Når katten ble tryggere og turte gå på plenen, så spredde jeg litt brukt og litt ny kattesand nedenfor altanen. Så fant den ut resten selv. Anonymkode: 7192e...6b5
Maskinfører Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Dette gjorde katten pappa hadde i 1991 også 🙂
Tvist Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 Katter er ofte utrygge ute i starten. Når de går på do, er det en slags markering av at de er der, og om katten er utrygg vil den unngå det. God det tid, så løser det seg antageligvis av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå