Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 14. april 2023 Jeg er helt ødelagt! Etter 20 år sammen med mannen min, vil han plutselig skille seg og har allerede funnet seg en ny dame! 😭 Hvordan kan han gjøre dette mot meg og våre to barn?! Vi har bygd opp et helt liv sammen, og nå vil han bare kaste det bort fordi han ikke er "lykkelig" lenger. 🤬 Jeg har ofret så mye for dette forholdet, og nå vil han bare gi opp alt?! Det verste er at han forventer at jeg skal være "vennlig" med hans nye dame! 🤯 Hvordan kan han forvente dette av meg? Jeg føler meg sviktet og forrådt, og jeg har ikke engang lyst til å se på ham eller snakke med ham igjen! 💔 Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg videre fra dette. Jeg føler meg så alene og hjelpeløs. 😢 Hvis noen har vært gjennom noe lignende eller har noen råd til hvordan jeg skal takle dette, så vær så snill å del det med meg. 🙏🏼 Anonymkode: fe3fc...bb1 2 58
Populært innlegg Carrot Skrevet 14. april 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 14. april 2023 1) en fot foran den andre, en ting om gangen, en dag, ett pust, en oppgave - ikke se langt frem, gi deg selv tid til å rase, sørge, forbanne - føle. Be han ryke og reise, han har dratt ekteskapet gjennom dritten, han må eie det ansvaret - si det til alle om nødvendig, han var utro og rev opp grunnen under deg.. 2) få kontroll på økonomien, få oversikt over verdier og hva du har krav på 3) vennlig kommer langt bak i køen ❤ men du, tro meg - du klarer dette, bare ikke gi deg ende over akkurat nå.. 24 12 31
Eva-Lena Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er helt ødelagt! Etter 20 år sammen med mannen min, vil han plutselig skille seg og har allerede funnet seg en ny dame! 😭 Hvordan kan han gjøre dette mot meg og våre to barn?! Vi har bygd opp et helt liv sammen, og nå vil han bare kaste det bort fordi han ikke er "lykkelig" lenger. 🤬 Jeg har ofret så mye for dette forholdet, og nå vil han bare gi opp alt?! Det verste er at han forventer at jeg skal være "vennlig" med hans nye dame! 🤯 Hvordan kan han forvente dette av meg? Jeg føler meg sviktet og forrådt, og jeg har ikke engang lyst til å se på ham eller snakke med ham igjen! 💔 Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg videre fra dette. Jeg føler meg så alene og hjelpeløs. 😢 Hvis noen har vært gjennom noe lignende eller har noen råd til hvordan jeg skal takle dette, så vær så snill å del det med meg. 🙏🏼 Anonymkode: fe3fc...bb1 Velkommen i klubben. Jeg vet nøyaktig hvordan du føler deg nå. Tro meg, en dag så er du over den idioten. Har ingen andre råd enn å ta tiden til hjelp. 5 7 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Jeg har vært gjennom det. Det var riktignok "bare" ti år. Det blir en absurd og surrealistisk opplevelse. På en måte måtte jeg bare koble ut og se meg selv utenfra. Det eneste som stod i hodet mitt var at jeg skulle ta de beste valgene for meg selv og mine barn og at jeg skulle komme meg gjennom det hele med mest mulig verdighet. Jeg tenker at du må sette grenser for deg selv. Han har kommet med dette som er et sjokk for deg. Vel, da får han dra sin vei, og så får dere ordne det praktiske. Du skal på ingen måte møte eller måtte forholde deg til en dame nå. Det er alt for tidlig. Ikke snakk om henne, ikke snakk om hvordan du er forrådt. Hold deg iskald og fokuser på det praktiske. Få han til helvete vekk fra deg. Nå skal du overleve dette, sørge over ekteskapet ditt, og få avstand mellom dere slik at du kan få et overblikk. Anonymkode: 801cd...6b4 10 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Har dere hatt det fint i ekteskapet? Har han gitt uttrykk for at han ikke har vært fornøyd? Har selv akkurat skilt meg, og var den som gikk. Jeg hadde en ny kjæreste, men det fikk ikke eksmannen vite. Men eksmannen min visste at vi hadde det vanskelig veldig lenge, mange år på overtid, så han ble ikke så overrasket. Det er veldig lite hensynsfull av han å fortelle deg om ny dame! Ta en ting av gangen. Fiks de praktiske tingene først, og så kan du sørge senere. Snakk med banken ang boliglån, familievernkontoret ang samvær, og finn en midlertidig bolig til en av dere. Du kommer deg ovenpå igjen, selv om det gjør fryktelig vondt akkurat nå ❤️ Anonymkode: 754fe...4b9 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 Jeg har to foreldre som nylig har skilt seg, og det var min mor som valgte å gå fordi hun fant seg en annen. de var gift i over 30 år. eneste jeg kan si som har støttet en sørgende pappa, er at det beste er å prøve å akseptere realiteten din nå, han har en ny og vil ha et nytt liv og da må du også skape deg en nytt liv selvom det kan være det vondeste akkurat nå. Snakk med familie, eller nære venner(ikke alle venner har jeg selv lært) eller snakk med en samtale terapeut bare så du får ut frustrasjonen din og sorgen. også er det nok lurt å være vennlig med han rundt barna så dem ikke blir negativt påvirket av deres følelser. Husk at du fortjener bedre enn dette og du er mye mer verdt enn det han har vist deg at du er. Det er han som er på villspor og det vill nok han sin nye partner også merke etter hvert. Ta tiden til hjelp.. Anonymkode: 6d632...a03 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Pust med magen❤️ En time om gangen, dette kommer til å gå fint. Akkurat nå er det mange følelser som flyter over, helt normalt. Det kommer til å gjøre vondt, du kommer til å føle deg sviktet, du kommer til å føle sjalusi - men det går over❤️ Jeg vet at det er lettere sakt enn gjort, men jeg snakker av erfering. Gikk gjenom skillsmisse etter 14 år sammen i høst, det er litt over et halvt år siden og med tiden har det blitt lettere. Ta vare på deg selv, ha mennesker som er glade i deg rundt deg, husk at du er bra nok❤️ Anonymkode: c6507...31b 1 4
PM75 Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Bli sterk & sørg for at du får alt det praktiske i orden til det beste deg og barna! Ha tro på at du vil klare deg fint og innrett deg etter et nytt liv hvor du setter dine ønsker å sentrum. Og drit i hans krav om å være snill mot den nye dama. Og med et mener jeg ikke at du skal være kjip med henne. Men jeg mener at han ikke har rett til å stille et eneste krav til deg på noe som helst vis etter å ha oppført seg som et rasshøl! 10 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Etterhvert vil du ikke ha han om du kunne fått han. Du kommer deg over dette. Men du må gjennom helvete først før himmelen blir blå. Anonymkode: f7cbb...d71 4 1 5
ClausSaus Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helt ødelagt! Etter 20 år sammen med mannen min, vil han plutselig skille seg og har allerede funnet seg en ny dame! 😭 Hvordan kan han gjøre dette mot meg og våre to barn?! Vi har bygd opp et helt liv sammen, og nå vil han bare kaste det bort fordi han ikke er "lykkelig" lenger. 🤬 Jeg har ofret så mye for dette forholdet, og nå vil han bare gi opp alt?! Det verste er at han forventer at jeg skal være "vennlig" med hans nye dame! 🤯 Hvordan kan han forvente dette av meg? Jeg føler meg sviktet og forrådt, og jeg har ikke engang lyst til å se på ham eller snakke med ham igjen! 💔 Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg videre fra dette. Jeg føler meg så alene og hjelpeløs. 😢 Hvis noen har vært gjennom noe lignende eller har noen råd til hvordan jeg skal takle dette, så vær så snill å del det med meg. 🙏🏼 Anonymkode: fe3fc...bb1 Du glemte å legge med en vesentlig opplysning: Har dere hatt et aktivt sexliv gjennom disse 20 årene? Og hvis ikke, hvem er det som har avvist hvem? 8 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 Du må akseptere at det som har skjedd og kommer til å skje vil skje. Så ordner du deg så godt du kan økonomisk, praktisk og mentalt. Husk å spise, husk å le, søk hjelp av enten venner, familie eller terapeut. Og så må tiden bare gå. Vi som har vært der vet at det dessverre bare er tiden som leger alle sår, men man må også jobbe aktivt for å få det bedre. Og det er helt forbanna jævelig. Ønsker deg virkelig alt godt! Og han kan ikke forvente at du skal smile og være glad nå. Dere kan faktisk gå i terapi sammen slik at han kan få en reality-check av en profesjonell på hva han kan kreve og ikke av deg nå. For en jævela tulling! Anonymkode: 5795b...ee3 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 ClausSaus skrev (3 minutter siden): Du glemte å legge med en vesentlig opplysning: Har dere hatt et aktivt sexliv gjennom disse 20 årene? Og hvis ikke, hvem er det som har avvist hvem? Du glemte en viktig faktor: hvis TS har avvist mannen, hvorfor? Har han vært der for henne emosjonelt? Tatt sin del av det tredje skiftet? Tatt sin del av Familien AS? TS sier hun har ofret mye for dette forholdet! Sex har ikke like mye å si for alle heller. Anonymkode: 5795b...ee3 22 1 5
ClausSaus Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du glemte en viktig faktor: hvis TS har avvist mannen, hvorfor? Har han vært der for henne emosjonelt? Tatt sin del av det tredje skiftet? Tatt sin del av Familien AS? TS sier hun har ofret mye for dette forholdet! Sex har ikke like mye å si for alle heller. Anonymkode: 5795b...ee3 Igjen: Menn som avvises får her på KG beskjed om å avslutte forholdet istedet for å gå bak ryggen på kona. Er det dette som har skjedd her? Svaret kan være nei, men "irrelevant" er det ikke. Endret 14. april 2023 av ClausSaus 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 ClausSaus skrev (10 minutter siden): Langt ifra. I andre tråder får menn beskjed om å avslutte forholdet istedet for å være utro i forbindelse med dødt soverom. Men nå synes du plutselig ikke at det er "relevant" om det er nettopp dette han har gjort…? Veldig interessant. Det er jo ikke det han har gjort?! Les innlegget, han har allerede en ny kjæreste. Anonymkode: 1552c...5aa 8 4
Bombasi Skrevet 14. april 2023 #16 Skrevet 14. april 2023 (endret) Har opplevd noe lignende, men "bare" etter 10 år og vi hadde heldigvis ingen barn sammen. Mitt tips er at du fokuserer på deg selv og ditt liv, og ikke lar bitterhet ta over. Eventuelt at du ikke starter et "hevntokt" mot han og dem. Det er lett å glemme seg selv fordi man er så mentalt opptatt av bitterhet rundt sviket, eksen og den nye kjæresten. Få det praktiske i havn og lag deg nye rutiner. Skap deg et nytt liv. Og så får du ta tiden til hjelp. Den er på din side. Endret 14. april 2023 av Bombasi 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 ClausSaus skrev (34 minutter siden): Igjen: Menn som avvises får her på KG beskjed om å avslutte forholdet istedet for å gå bak ryggen på kona. Er det dette som har skjedd her? Svaret kan være nei, men "irrelevant" er det ikke Det er jo ikke dette som har skjedd i ta sin situasjon, mannen har jo gått bak ryggen hennes og funnet en annen! Om han har følt på avvisning, og ikke taklet det så burde han først gjort det slutt før han fant en annen. Blir jo veldig plutselig for ts å få denne beskjeden om skilsmisse OG at han har ny dame .. oppleves jo som enda vanskeligere å oppleve dette enn det hadde vært om det bare var at han ønsket skilsmisse. Anonymkode: c30c2...f2c 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 Det føles som et svik når man føler at man har lagt så mye i ekteskapet, men man kan ikke tvinge seg til å elske noen. Råttent av han å være åpen for å flørte med en ny mens han var sammen med deg hvis det mellom de har pågått lenge! Men om han nylig har møtt hun og slo opp med deg så er det ryddig å gjøre det sånn enn å pleie to relasjoner samtidig... Vondt men ja.. Forstår at du ikke vil treffe hun med det første men det er viktig å huske på at hun ikke er den slemme her. Han har sannsynligvis sagt han var singel når de to ble kjent og først senere fått vite han måtte ut av et forhold, så det er ikke hennes feil at han har vært råtten mot deg. Det er et valg han har tatt selv. Husk på det om de fortsatt er sammen om et år og det blir aktuelt å møte henne, men med det første trenger du ikke det! Anonymkode: a6f13...bc9 4
Sofie Maria Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det føles som et svik når man føler at man har lagt så mye i ekteskapet, men man kan ikke tvinge seg til å elske noen. Råttent av han å være åpen for å flørte med en ny mens han var sammen med deg hvis det mellom de har pågått lenge! Men om han nylig har møtt hun og slo opp med deg så er det ryddig å gjøre det sånn enn å pleie to relasjoner samtidig... Vondt men ja.. Forstår at du ikke vil treffe hun med det første men det er viktig å huske på at hun ikke er den slemme her. Han har sannsynligvis sagt han var singel når de to ble kjent og først senere fått vite han måtte ut av et forhold, så det er ikke hennes feil at han har vært råtten mot deg. Det er et valg han har tatt selv. Husk på det om de fortsatt er sammen om et år og det blir aktuelt å møte henne, men med det første trenger du ikke det! Anonymkode: a6f13...bc9 Helt enig med deg og min første tanke også! Finnes et engelsk ord for dette og det heter side Chick. What is a Side Chick? A side chick is a woman who carries on a romantic or sexual relationship with someone who is already in a committed relationship (or married) with another partner. Min magefølelse (dog kan ikke vite) er at mannen til TS har lurt sin sidechick og hvis det er tilfelle er hu også på et vondt sted ! Få følelser og falle for noen for deretter å få vite at personen er gift ..😔😔 Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort i et sånt senario, mest sannsynlig kastrert han. Om derimot sidejenta til TS har gått inn i dette med viten og vilje er hu en hjemmeknuser og jeg ville ignorert henne resten av mitt liv om jeg var ts 👍🏻👍🏻.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #20 Skrevet 14. april 2023 Har opplevd lignende. Var sammen i 17 år, han rotet og var utro. Heldigvis hadde vi ikke barn. Han flyttet et stykke unna, så jeg slapp å se han og forholde meg til han. Det var bra fordi jeg var så sint at jeg kunne drept han. Mitt råd er å ha så lite som mulig med han å gjøre, kun det nødvendige pga barna. Du trenger ikke møte eller være vennlig med han eller nydamen. Du trenger å få han ut av livet ditt sånn at du kan skape et nytt. Anonymkode: c16c8...a77 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå