Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på et par ting ang besøks og kontaktforbud.
1. Når en person søker besøks og kontaktforbud og dette blir formidlet til den det gjelder, betyr det at det da er innvilget? Eksempel, hvis jeg søker om besøks og kontaktforbud mot en person, vil denne personen få vite det om jeg får avslag? Eller kun om jeg får det innvilget?

2. Når politiet opplyser personen om at det er søkt besøks og kontaktforbud, er det sannsynlig at politiet samtidig spør om den som har søkt har noen form for diagnose? (Pga at innholdet virker helt sprøtt)  

Anonymkode: ab340...be6

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kan ikke du ringe å høre med krisesenteret kanskje eller Politiet på 02800. Så får du et svar☺️

Anonymkode: b2ed3...34b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Personen besøksforbudet er mot vil kun få beskjed dersom det er innvilget. Altså personen vil ikke bli informert om dette dersom du får avslag/at du har søkt om dette. Besøksforbudet er gjeldene fra personen har fått dette forkynt.

2. Nei. Politiet vil ikke spørre om dette. Dette vil som regel komme frem under avhør, om hvordan tjenestepersonen oppfatter søker, og dette vil da kunne være med i helhetsvurderingen til juristen når besøksforbud skal innvilges/ikke innvilges:)

Anonymkode: f0699...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...