kaleidoskop Skrevet 14. april 2023 #1 Del Skrevet 14. april 2023 Er det noen som har tatt seg råd til det i det siste? Sist jeg var gravid var det ikke lov med nipt i Norge. Så det å dra til Danmark var løsningen. Nå er det jo lov med minitest i Norge, mens harmonytesten gir veldig mange flere svar. Problemet er at kursen er så høy, så prisen blir jo i underkant av 20 k. Noen som tar seg råd til det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Del Skrevet 14. april 2023 Jeg tok Evita-testen i Danmark for litt siden, på Ultralydklinikken. Fantastiske folk. Tok meg råd på grunn av stor angst etter spontanaborter. Alt fint med lille og fikk vite kjønn. Anonymkode: e9db0...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg trodde NIPT i Norge var som i andre land. Har vi blitt lurt trill rundt igjen? Hva er forskjellen mellom den norske testen og den som tas i Danmark eller Storbritannia? Anonymkode: b5a4b...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Del Skrevet 15. april 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trodde NIPT i Norge var som i andre land. Har vi blitt lurt trill rundt igjen? Hva er forskjellen mellom den norske testen og den som tas i Danmark eller Storbritannia? Anonymkode: b5a4b...527 Da er du lurt ja. Hvordan vet jeg ikke, for det har vært full åpenhet om at det i Norge kun sjekkes for 3 ting. I Danmark kan man kjøpe flere ting det testet for. Norge tester ikke kjønn Anonymkode: 1b686...835 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Del Skrevet 15. april 2023 Kan man teste for autisme, adhd, astma, leddgikt, kreft, epilepsi og dyseleksi? Anonymkode: ad7c3...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man teste for autisme, adhd, astma, leddgikt, kreft, epilepsi og dyseleksi? Anonymkode: ad7c3...e11 Nei. Jeg spanderte på meg NIPT test i Danmark via ultralydklinikken i høst. Gjorde også det i mitt forrige svangerskap men da fikk jeg utstyret sendt hjem i postkassen min. Anonymkode: 15633...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Del Skrevet 15. april 2023 Nå er ikke jeg gravid, og kommer nok ikke til å bli det heller. Men jeg kan si om jeg var i den situasjonen så ville jeg tatt med råd til det. Synes det er dumt at Norge er så firkantet som de er. Når de først skal gi oss denne testen, så gjør de det ikke skikkelig 😤 Anonymkode: 56e36...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #8 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man teste for autisme, adhd, astma, leddgikt, kreft, epilepsi og dyseleksi? Anonymkode: ad7c3...e11 Heldigvis ikke Anonymkode: 9940d...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Del Skrevet 15. april 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trodde NIPT i Norge var som i andre land. Har vi blitt lurt trill rundt igjen? Hva er forskjellen mellom den norske testen og den som tas i Danmark eller Storbritannia? Anonymkode: b5a4b...527 Forskjellen et at de tester for mange flere genfeil på de utvidede testene. De fleste av disse er feil som folk flest ikke ville valgt å ta abort for, og med mye større sannsynlighet for at et positivt svar er en fals positiv. Grunnen til at det ikke testes for dette i Norge er at det vil føre til mange unødvendige fostervannsprøve. Anonymkode: ed44d...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå