AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Fikk katten noen mnd før vårt siste barn ble født og når barnet kom i hjemmet begynte katten å angripe babyen på en litt lekende men hard måte. Da måtte vi ha katten i gangen. Problemet har vært at katten ikke har sluttet med det der i 3 år nå og ungene er livredd han inne. Han angrep dem, ikke på en voldsom måte men en sånn mellom ting av angrep og lek, klorte ungene på føttene hvis ikke jeg var til stede. Så resultatet ble at katten har måttet være på gangen store deler av tiden og ikke blitt sosialisert. Samtidig har han drept alt av fugl rundt huset og vi har ikke overskudd til å oppdra en katt slik det var nå. Så jeg ringte en for avlivning etter at han klorte etter hodet til ene ungen i morges. Den ble hentet i etm og er sikkert død nå. Jeg har dårlig samvittighet for var egentlig en veldig trivelig og kosete katt til tider også. Skulle jeg ha forsøkt noe annet? Anonymkode: 79f1d...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk katten noen mnd før vårt siste barn ble født og når barnet kom i hjemmet begynte katten å angripe babyen på en litt lekende men hard måte. Da måtte vi ha katten i gangen. Problemet har vært at katten ikke har sluttet med det der i 3 år nå og ungene er livredd han inne. Han angrep dem, ikke på en voldsom måte men en sånn mellom ting av angrep og lek, klorte ungene på føttene hvis ikke jeg var til stede. Så resultatet ble at katten har måttet være på gangen store deler av tiden og ikke blitt sosialisert. Samtidig har han drept alt av fugl rundt huset og vi har ikke overskudd til å oppdra en katt slik det var nå. Så jeg ringte en for avlivning etter at han klorte etter hodet til ene ungen i morges. Den ble hentet i etm og er sikkert død nå. Jeg har dårlig samvittighet for var egentlig en veldig trivelig og kosete katt til tider også. Skulle jeg ha forsøkt noe annet? Anonymkode: 79f1d...bc4 Omplassering! De spesifiserer gemyttet til evt nye eiere. FOD-gården. Skjønner godt du har dårlig samvittighet. Anonymkode: 8d983...4f8 28 7
Mt3 Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Skulle jo gjerne prøvd omplassering til noen som kunne leke med den for ca 2,5år siden, men bortsett fra det så har katten det bedre avlivet enn å være forvist til gangen i enda flere år. 17 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 14. april 2023 Den dårlige samvittigheten kan du bare ha. Her har du feilet som ansvarlig for et hjelpesløst dyr, denne katten skulle vært omplassert for lenge siden. Anonymkode: 6558e...ea7 59 1 25
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Ville anbefalt omplassering aller først.. Anonymkode: 92d56...db4 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Mt3 skrev (2 minutter siden): Skulle jo gjerne prøvd omplassering til noen som kunne leke med den for ca 2,5år siden, men bortsett fra det så har katten det bedre avlivet enn å være forvist til gangen i enda flere år. Den kunne fremdeles blitt omplassert nå! For en ting å si! !! Anonymkode: 8d983...4f8 6 1
Populært innlegg CrazyCatLady2500 Skrevet 14. april 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 14. april 2023 Ble hentet? Så du lot den dø uten at den hadde kjente og kjære rundt seg? Det er brutalt. 45 4 10
CrazyCatLady2500 Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Håper dette er en trolletråd. Ingen kan vel forvise en katt til å bo i gangen og så reagere på oppførselen deres? Den hadde jo ikke en sjanse, stakkars. 24 4 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Stakkars katt. Jeg håper du ikke skaffer deg dyr igjen, for det dyreholdet ditt høres ut som det både var dårlig planlagt og dårlig gjennomført. Anonymkode: a5f44...8d3 18 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden): Håper dette er en trolletråd. Ingen kan vel forvise en katt til å bo i gangen og så reagere på oppførselen deres? Den hadde jo ikke en sjanse, stakkars. Nei det kan godt hende. Når barna har lagt seg har han pleid å være inne hele tiden og forsøkte ofte når ungene var oppe også. Men det har nesten alltid endt med at han har kloret eller hoppet på dem. Anonymkode: 79f1d...bc4 1
Anciol Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 Så hjerterått av deg TS, !foreldrene mine hadde en slik katt og , men de sørget for å omplassere den til en nabo . Det burde du og gjort istedenfor å få den avlivet. 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 Jaja, den har det ikke kjipt nå lengre i alle fall. Anonymkode: cdb3f...e25 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 Avlive en 3 år gammel katt uten å i det hele tatt prøve å omplassere er en veldig merkelig avgjørelse, for å si det mildt. Er vanskelig å forstå hva du har tenkt her. Men for all del, det gir jo mening at noen som ikke kan noe særlig om dyrehold har en katt med problemadferd og ender med å avlive en ungkatt. Leit at det skulle gå ut over dyret, men sånn er det alltid. Det er aldri eieren som ender opp med å lide for det. Anonymkode: d7e01...d08 5
SinfulBby Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 Orker ikke svare.. annet enn at du burde ringt dem medengang du angret.. nå er d vel d samme?
Tøvftta Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 Katter er gjerne sånn. Det er rovdyr og jegere som gjør som de vil. Synd at den ble avlivet, men heller det enn å fortsatt være i ett hjem som ikke har kunnskap om behovet til katt. 2
Gjest Warrior Skrevet 14. april 2023 #16 Skrevet 14. april 2023 Det var kaldt å dårlig gjort mot et uskyldig dyr som har rett på å leve. Den kunne levd med nye eiere som har tid/gir seg tid til dyr. Så ja selvfølgelig skulle du forsøkt noe annet. Ikke bare avlive som enkleste løsning. Avliving er alltid siste utvei, og når dyret har det vondt/lever med store smerter.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 Jeg støtter ts. Ikke lett å få omplassert en katt. Det er mer enn nok katter som man kan overta. Det finnes en grense for hvor lenge man skal prøve og ts har prøvd i 3 år. Anonymkode: b5af7...cf6 12 1
tussi680 Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 Har dere andre her små barn som har blitt angrepet sånn, hva følte dere om det? d Det har pågått i tre år, hun kunne gjort noe annet ja, men tenk og på at ungene bør ha det godt i hjemmet sitt. Tar hennes parti så lenge den klorte som den gjorde. Det som er gjort er gjort, vi får ikke skrudd tiden tilbake, så å omplassere den var vel en løsning for dem, men ikke for de som får den på ny og kanskje har barn? Ja, jeg vet dem er nøye disse omplasseringsstedene men man kan aldri stole helt og fullt på katter når den holder på sånn. Ny kloring i hytt og pine? Ikke døm så hardt, den har fått det godt, ungene har fått det godt. Er kjempeglad i katter selv, men hadde ikke tolerert mye kloring av katten på ungene mine stadig vekk, det hadde ikke blitt akseptert 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg støtter ts. Ikke lett å få omplassert en katt. Det er mer enn nok katter som man kan overta. Det finnes en grense for hvor lenge man skal prøve og ts har prøvd i 3 år. Anonymkode: b5af7...cf6 Jeg har ikke inntrykk av at TS har prøvd i 3 år, snarere resignert uten å overhodet forsøke. Anonymkode: a5f44...8d3 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #20 Skrevet 14. april 2023 Denne tråden minner meg om tråden for mange år tilbake, der noen ende opp med å avlive en VALP (som måtte leve mesteparten av livet sitt i et bur) fordi eieren ikke orket å trene den opp. Denne angeren kan du bare sitte med. Helt jævlig. En katt som egentlig er greit mot voksne, som også er såppass ung, trenger ikke å avlives. Ikke før absolutt alt annet er prøvd. Katten har ikke en gang blitt sosialisert. Selvsagt vil katten da leke med små barneføtter som spretter og løper vekk når katten kommer for å leke. Når du på toppen av det hele ikke blir med når katten skal dø, og som jeg da forstår det, lar katten dø helt alene og redd i et fremmed rom med fremmede mennesker, da trenger du ikke si mer. Aldri skaff deg dyr igjen. Hjerteløs. 1 minutt siden, tussi680 said: Har dere andre her små barn som har blitt angrepet sånn, hva følte dere om det? d Det har pågått i tre år, hun kunne gjort noe annet ja, men tenk og på at ungene bør ha det godt i hjemmet sitt. Tar hennes parti så lenge den klorte som den gjorde. Det som er gjort er gjort, vi får ikke skrudd tiden tilbake, så å omplassere den var vel en løsning for dem, men ikke for de som får den på ny og kanskje har barn? Ja, jeg vet dem er nøye disse omplasseringsstedene men man kan aldri stole helt og fullt på katter når den holder på sånn. Ny kloring i hytt og pine? Ikke døm så hardt, den har fått det godt, ungene har fått det godt. Er kjempeglad i katter selv, men hadde ikke tolerert mye kloring av katten på ungene mine stadig vekk, det hadde ikke blitt akseptert Ikke alle skal ha barn i framtiden. Mange har også eldre barn. Det er mange en ung katt som det der kunne vært perfekt for. Man skaffer seg ikke katt med mindre man iallefall kommer til å prøve, om noe skulle gå galt. Jeg håper dette er en trolletråd. Anonymkode: a55fa...124 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå