AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Jeg skal sannsynligvis reise til USA i sommer, og ser det ikke er sikkert jeg finnet et direktefly fra Europa dit jeg skal. Dvs jeg må gjennom customs og passkontroll og sjekke inn på nytt. Hvor land tid tar det? Jeg har bare fløyet direkte dit jeg skal i USA før. Jeg ser flyselskapet forsøker å få meg til å gjøre det på to timer, men det kan da umulig holde? Det er delvis snakk om svære flyplasser som Dulles, JFK og O’Hare. Jeg tenker jeg burde ha 3-4 timer, men er det overkill? Noen som har prøvd? Anonymkode: a0abe...eca
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Min erfaring er at flyplasser i USA er særdeles ineffektive og ting tar laaang tid🤷♀️ langt mellom terminaler og uoversiktlig Anonymkode: 3279a...760
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Bedre med 3-4 timer enn 2, spørs jo hvor du skal mellomlande med vi har opplevd å bli stående i immigrasjon i 2,5 timer å mistet flyet vårt (bestilt gjennom reiseselskap og de mente det var mer enn nok tid…) Anonymkode: 60411...404
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Bedre med 3-4 timer enn 2, spørs jo hvor du skal mellomlande med vi har opplevd å bli stående i immigrasjon i 2,5 timer å mistet flyet vårt (bestilt gjennom reiseselskap og de mente det var mer enn nok tid…) Anonymkode: 60411...404 Helt enig. Når flyplassene er svære tar det jo ekstra lang tid også… På flere ruter prøver de også å få meg på fly med 40 minutter å bytte fly i diverse europeiske byer, på vei til USA. 🙄 Right! Når man må gjennom passkontroll, og de boarder jo flyene til USA veldig tidlig… HELT uaktuelt. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Min erfaring er at flyplasser i USA er særdeles ineffektive og ting tar laaang tid🤷♀️ langt mellom terminaler og uoversiktlig Anonymkode: 3279a...760 Det er min erfaring også. 🙈 Anonymkode: a0abe...eca
Kjetil E Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal sannsynligvis reise til USA i sommer, og ser det ikke er sikkert jeg finnet et direktefly fra Europa dit jeg skal. Dvs jeg må gjennom customs og passkontroll og sjekke inn på nytt. Hvor land tid tar det? Jeg har bare fløyet direkte dit jeg skal i USA før. Jeg ser flyselskapet forsøker å få meg til å gjøre det på to timer, men det kan da umulig holde? Det er delvis snakk om svære flyplasser som Dulles, JFK og O’Hare. Jeg tenker jeg burde ha 3-4 timer, men er det overkill? Noen som har prøvd? Anonymkode: a0abe...eca Jeg mener å huske at for noen år siden så ble det innført på noen flyplasser i Europa, imigrasjon før ombordstigning. Altså amerikanske imigrasjonsmyndigheter er tilstede på avreiseflyplass og prosessen gjennomgåes der før du flyr over Atlanteren. Kanskje dette kan være noe for da slipper du jo maset og stresset med imigrasjon i USA. Husker dog ikke hvilke europeiske flyplasser dette var/er.
reiseglad Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min erfaring er at flyplasser i USA er særdeles ineffektive og ting tar laaang tid🤷♀️ langt mellom terminaler og uoversiktlig Anonymkode: 3279a...760 Nå har jeg ikke vært i USA etter korona, men de hadde jo gjort immigrasjonen mye raskere med masse automater i ankomsthallen slik at man selvscannet pass og tok fingeravtrykk. Så om du har fylt ut skjema på forhånd, bør det gå ganske raskt. Men det kan være forflytninger mellom terminaler som tar tid, ville selv hatt minst to timer. Har erfaring fra JFK, LAX og SFO. Det er forøvrig godt å strekke på kroppen og beina i løpet av en lang flyging, så om du har tid til å bruke lengre tid er det jo godt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 14 hours ago, reiseglad said: Nå har jeg ikke vært i USA etter korona, men de hadde jo gjort immigrasjonen mye raskere med masse automater i ankomsthallen slik at man selvscannet pass og tok fingeravtrykk. Så om du har fylt ut skjema på forhånd, bør det gå ganske raskt. Mener du Esta, eller disse skjemaene man får på flyet? Eller har de også blitt digitale nå? Anonymkode: 7841f...033
reiseglad Skrevet 15. april 2023 #8 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mener du Esta, eller disse skjemaene man får på flyet? Eller har de også blitt digitale nå? Anonymkode: 7841f...033 Jeg mener de immigrasjons skjemaene du fyller ut på flyet. All info du har fylt ut på dette skjemaet før du går av flyet, legger du selv inn på en automat ved ankomst. Der tar du også bilde og fingeravtrykk. Deretter går du gjennom passkontroll/immigrasjon. ESTA må du ha godkjent før du får gå ombord på flyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå