Gå til innhold

Var på jobbintervju for to dager siden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dem sa at referanser skulle bli kontaktet.. Mine referanser har ikke hørt noe. 
Når kan man forvente å høre noe om man er aktuell for stillingen? Burde ikke referansene mine vært kontakten til nå..?

Anonymkode: 8a5fe...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dem sa at referanser skulle bli kontaktet.. Mine referanser har ikke hørt noe. 
Når kan man forvente å høre noe om man er aktuell for stillingen? Burde ikke referansene mine vært kontakten til nå..?

Anonymkode: 8a5fe...e13

Du er neppe den eneste som har vært på intervju og kalenderen er stort sett full. Det tar tid både å finne tid til å ringe referanser og tid til å snakke med dem. Har man 5 på intervju så er det gjerne 15 referanser som skal kontaktes 

Anonymkode: 9151b...e46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kontakter sjelden referanser før siste intervju er ferdig. 

Da rangerer vi søkerene og starter med å kontakte referanser på de to på topp. 

To dager er for tidlig til å konkludere noe. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, to dager? Det er jo nada niks i en jobbsøkerprosess. Og du var vel ikke alene på intervju.

Mange har også gått bort ifra å ringe referanser, fordi referansene er ofte "arrangerte" og/eller uærlige både fra og til, samt har skjulte motivasjoner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på hvor mange som er på intervju og når intervjuene er ferdig. Vi ringer først etter alle er intervjuet og vi har en oppfatning av rangering.  Da ringer vi gjerne de to eller tre øverste, litt avhengig av hvor likt kandidatene står. To dager etter intervju er litt for tidlig til å gi opp, iallefall. 

Anonymkode: d1566...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Er eg som skrev hovedspørsmålet. De informerte om svar etter ca 3 uker. Tenkte berre en helt kort oppklarende mail og begrunne med eg er ærlig men ung og uerfaren og at det gjerne er en bedre «svak» side.  Får helt vondt i magen av hvofor eg ikke forklarte bedre og vil kunne skrive helt konkret. Forstår det då slik at det vil være med på å redusere sjanse på jobben om eg senter en kort mail?

Endret av Sotajenta
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sotajenta skrev (2 minutter siden):

De informerte om svar etter ca 3 uker. Tenkte berre en helt kort oppklarende mail og begrunne med eg er ærlig men ung og uerfaren og at det gjerne er en bedre «svak» side.  Får helt vondt i magen av hvofor eg ikke forklarte bedre og vil kunne skrive helt konkret. Forstår det då slik at det vil være med på å redusere sjanse på jobben om eg senter en kort mail?

Hva skal du sende en kort mail om? Vanskelig å forstå hva du mener her

Anonymkode: 51efe...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sotajenta skrev (1 minutt siden):

De informerte om svar etter ca 3 uker. Tenkte berre en helt kort oppklarende mail og begrunne med eg er ærlig men ung og uerfaren og at det gjerne er en bedre «svak» side.  Får helt vondt i magen av hvofor eg ikke forklarte bedre og vil kunne skrive helt konkret. Forstår det då slik at det vil være med på å redusere sjanse på jobben om eg senter en kort mail?

Hva vil du skrive i mailen? Utdype fra intervjuet?

Genetelt blir det sett på som dårlig skikk å ta mer tid enn de har satt av til deg. 

Anonymkode: 21946...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...