AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Del Skrevet 14. april 2023 Vi har vært gift i over 20 år og han har ikke vært son alltid! Men nå som han bikka 55 har han altså blitt så utrolig gretten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre😩 Kommer hjem og furter og gnåler over den «jævla jobben» hans, slenger seg i godstolen og der sitter han foran TV’en til det blir middag, furter seg frem til middagsmordet og mummler noe under nesa om at han gleder seg til å slippe å jobbe🙄 Jeg forstår han altså for jeg er like gammel og jobber jeg og! Men det må da gå ann å ha livsglede etter 55? Eller er jeg sær? Selv går jeg gledelig på trimtur med venninner på kvelden eller på strikkekaffé, men han vil bare sitte i godstolen å være missfornøyd. Noen som har erfaring med missnøyd gubbe som vil komme med råd til meg? Er han deprimert kanskje? For dette ligner ikke den han alltid har vært i alle våre år sammen altså! Anonymkode: 6f6b5...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Del Skrevet 14. april 2023 Overgangsalderen. Be ham bestille time hos fastlegen. Kan være han trenger hormontilskudd. Anonymkode: 389d3...2ad 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 14. april 2023 #3 Del Skrevet 14. april 2023 Kan du ikke snakke med ham og spørre om det er noe som plager ham? Hvis det er jobben han klager over hele tiden, kan det kanskje ha skjedd noe der? Nye rutiner, ny kollega/overordnet han ikke kommer overens med? Eller er det en slags sen midtlivskrise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Del Skrevet 14. april 2023 Hvorfor «sitter han i godstolen» til det blir middag? Lager maten seg selv? Eller spiser han ikke middag? Dette er en voksen mann - da deltar han som en likeverdig i husholdet. Sett han ned og spør om tingene du spør om her. En normalt oppegående person på 55 evner gjøre seg betraktninger rundt egen psykiske helse og føre en konstruktiv samtale rundt temaet. Du får det til å fremstå som om du har valgt å være samboer og sexpartner med en person som mentalt er et småbarn. Og det antar jeg jo at ingen velger. Anonymkode: 43211...931 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. april 2023 #5 Del Skrevet 14. april 2023 Ny jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 14. april 2023 #6 Del Skrevet 14. april 2023 Kanskje han egentlig ikke liker å delta i middagsmordet? Neida😄 Det er visst vanlig i den alderen, menn har også overgangsalder. Send han til legen så får han kanskje litt testosteron eller hva det er han trenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 14. april 2023 #7 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi har vært gift i over 20 år og han har ikke vært son alltid! Men nå som han bikka 55 har han altså blitt så utrolig gretten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre😩 Kommer hjem og furter og gnåler over den «jævla jobben» hans, slenger seg i godstolen og der sitter han foran TV’en til det blir middag, furter seg frem til middagsmordet og mummler noe under nesa om at han gleder seg til å slippe å jobbe🙄 Jeg forstår han altså for jeg er like gammel og jobber jeg og! Men det må da gå ann å ha livsglede etter 55? Eller er jeg sær? Selv går jeg gledelig på trimtur med venninner på kvelden eller på strikkekaffé, men han vil bare sitte i godstolen å være missfornøyd. Noen som har erfaring med missnøyd gubbe som vil komme med råd til meg? Er han deprimert kanskje? For dette ligner ikke den han alltid har vært i alle våre år sammen altså! Anonymkode: 6f6b5...118 Han høres litt utbrent ut, kanskje det har med hormoner eller andre ting, mulig han kræsjer i veggen snart. Han bør nok til lege og ta en skikkelig prat om dette. Tar han ikke dette på alvor kan det bli stopp i et år kanskje lenger. Årsaken kan godt ligge på jobben som han prater på. Kan godt hende du får tilbake mannen din bare han kommer seg gjennom denne rekonvalesensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Del Skrevet 14. april 2023 Mulig noe overgangsalder eller midtlivskrise. Men sånn for og svare veldig generelt, så har jo ikke nødvendigvis alder og det å være fornøyd/misfornøyd med jobben noen sammenheng, en som er 19 kan hate jobben sin og en som er 60 kan elske sin jobb liksom, at du liker å jobbe betyr ikke at en annen liker det osv. Aldersmessig kan det snarere være motsatt i så fall, ref. midtlivskrise - man blir lei, føler man har stagnert, føler seg fanget, man har ikke "alle" muligheter i verden lengre. Anonymkode: 7189a...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 14. april 2023 #9 Del Skrevet 14. april 2023 Han gruer seg til mordet, hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Del Skrevet 14. april 2023 Kil han litt så skal du se han fåe litt humør tilbake. Anonymkode: 98229...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Del Skrevet 14. april 2023 Dra han med på trimtur da vel Anonymkode: 67c29...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #12 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært gift i over 20 år og han har ikke vært son alltid! Men nå som han bikka 55 har han altså blitt så utrolig gretten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre😩 Kommer hjem og furter og gnåler over den «jævla jobben» hans, slenger seg i godstolen og der sitter han foran TV’en til det blir middag, furter seg frem til middagsmordet og mummler noe under nesa om at han gleder seg til å slippe å jobbe🙄 Jeg forstår han altså for jeg er like gammel og jobber jeg og! Men det må da gå ann å ha livsglede etter 55? Eller er jeg sær? Selv går jeg gledelig på trimtur med venninner på kvelden eller på strikkekaffé, men han vil bare sitte i godstolen å være missfornøyd. Noen som har erfaring med missnøyd gubbe som vil komme med råd til meg? Er han deprimert kanskje? For dette ligner ikke den han alltid har vært i alle våre år sammen altså! Anonymkode: 6f6b5...118 Ja min gubbe er likedan! Begynte gradvis etter 55 år. Han er gretten, orker ingenting og klager på jobben. Han har vært hos lege og ingenting er galt, likevel er han blitt utrolig gubbete og gidder ingenting. Jeg er meget aktiv selv og er med venner og går turer og finner på ting hele tiden. Ikke gidder han husarbeid heller. Er drilei og vurderer å gå i fra han og finne en yngre en med merlivsgnist! Anonymkode: 8a288...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Del Skrevet 14. april 2023 Jeg la merke til disse fyrene da jeg jobbet i dagligvare. De kunne f.eks gjerne være frekke når 20-årige jeg bak kassa spurte om de ville ha bærepose. Menn som var bare noen få år eldre var verdens mest avslappede og hyggelige karer, og småpratet og flørtet på en sånn ufarlig og harmløs måte som bare eldre menn kan. Veldig trivelige kunder 💕 Kanskje be ham ta en tur til fastlegen og høre om det finnes hjelp med overgangsalderen? Jeg vet ikke om hormonbehandling for menn har samme risiko som for kvinner, eller om det er best å vente på naturlig bedring, og stille litt krav til innsats og selvbeherskelse underveis? Anonymkode: 602ea...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #14 Del Skrevet 14. april 2023 Huffameg, altså sorry ts, men «middagsmordet»😂😂 Enig med de over her at en tur til legen for å sjekke hormoner kanskje er på sin plass. Ellers så trenger han kanskje en hobby? Golf? Anonymkode: 45568...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet onsdag kl 23:43 #15 Del Skrevet onsdag kl 23:43 Tja si det virker rart at han er gretten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå