Gå til innhold

vanlig å bli dumpet av behandler helt plutselig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hvor vanlig det er å bli dumpet av behandler på ut av det blå, siste time? Datteren min kom hjem idag fortalte dette. Dette er i kommunaltjenesten, ikke dps. Hun visste ingenting på forhånd og hadde fått beskjed om at behandler skulle over i ny jobb og at denne timen måtte de avslutte. Hva er hennes rettigheter i dette? Hva har dere andre gjort? 

Tusen takk for svar

Anonymkode: 1c926...b2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er spørsmålet ditt egentlig? Man har jo rett til å bytte jobb..

Anonymkode: 016c6...465

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd to ganger at behandler sluttet og gikk over i ny jobb. Ene gangen fikk jeg beskjed på timen og andre gangen fikk jeg ikke beskjed i det hele tatt for ny time var ikke satt opp enda pga ferie. 

Man har rett på å få en ny behandler. 

Men ja burde informeres om god tid i forkant så man klarer å omstille seg. Er vanskelig å få en sånn beskjed helt plutselig og ikke vite hva som skjer og være nervøs for en ny når man har bygd tillit med den forrige osv. 

Anonymkode: eb14d...65e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed et par timer i forveien og spørsmål om jeg vile fortsette hos noen andre eller avslutte helt.

En så plutselig beskjed som din datter fikk synes ikke jeg er helt greit. Usikker på rettigheter, men håper andre har svar til dere.

Anonymkode: daa5b...e44

AnonymBruker
Skrevet

Her i kommunen var det en behandler som fikk aggressiv kreft, og var død etter kort tid. Pasientene ble ikke brifet, eller tatt farvel med. Alle fikk det jo med seg etterhvert, da det er en liten kommune og hun bodde her selv, men beskjeden ut var jo at time utgår, og nei du får ikke en ny time hos henne.

Folk kan slutte i jobben temmelig raskt, det kan være mange grunner til det. Ikke noe de skal måtte stå til rette for i forhold til pasientene.

Anonymkode: 3c22f...83b

• Liker 6
Skrevet

Har opplevd det med nesten alle behandlere jeg har hatt, har hatt ganske mange som var tidlig(?) i utdanningen sin og skulle prøve ut ulike avdelinger om jeg forsto dem rett 

Tror hun får ny behandler

Forstår det kan være vanskelig for henne å skulle åpne seg for ny behandler sånn plutselig 

• Nyttig 1
Skrevet

Ingenting å gjøre. Folk har 100 grunner til å bytte eller slutte i en jobb og ikke noe du har noe med.

AnonymBruker
Skrevet

Folk bytter jobb. Thats life!

Anonymkode: a4ad0...820

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er spørsmålet ditt egentlig? Man har jo rett til å bytte jobb..

Anonymkode: 016c6...465

Lurte på om hun kanskje hadde noen rettigheter til å klage evt da dette har skjedd før. Hun har opplevd dette før

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd to ganger at behandler sluttet og gikk over i ny jobb. Ene gangen fikk jeg beskjed på timen og andre gangen fikk jeg ikke beskjed i det hele tatt for ny time var ikke satt opp enda pga ferie. 

Man har rett på å få en ny behandler. 

Men ja burde informeres om god tid i forkant så man klarer å omstille seg. Er vanskelig å få en sånn beskjed helt plutselig og ikke vite hva som skjer og være nervøs for en ny når man har bygd tillit med den forrige osv. 

Anonymkode: eb14d...65e

Ja, ja det var dette med ny behandler. Skulle bare ønske de sa ifra litt før og ikke bare plutselig dumpet det på henne

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurte på om hun kanskje hadde noen rettigheter til å klage evt da dette har skjedd før. Hun har opplevd dette før

Hva vil du klage på? 
At hun får sen beskjed?

Eller - ble hun avsluttet helt? Uten ny behandler? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, MollyJones said:

Hva vil du klage på? 
At hun får sen beskjed?

Eller - ble hun avsluttet helt? Uten ny behandler? 

Hun har opplevd dette før så ja ønsker å vite om man kan klage på at det blir gitt sen beskjed. Evt hvor man kan henvende seg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har opplevd dette før så ja ønsker å vite om man kan klage på at det blir gitt sen beskjed. Evt hvor man kan henvende seg

Man kan klage på hva man vil - men det ligger jo ingen sanksjonsmulighet her - behandler har byttet jobb og det får dere ikke gjort noe med. Men å gi avdelingen i kommunen en beskjed om hvordan det oppleves, og om de kanskje kan se litt på rutinene rundt dette - det er jo bare fint at de får tilbakemeldinger. Kanskje er det en grunn til at de gjør det slik, at de har opplevd at pasienter ved å vite om slike ting på forhånd får seg en nedtur, og kanskje mister motivasjonen til å møte til de siste timene?

Når hun får sin neste behandler kan du oppfordre henne til å snakke litt om dette - slik at den nye behandleren er oppmerksom på at dette har skjedd to ganger, og at om den nye behandleren har mulighet til å informere om slike endringer i god tid, så ville det vært bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da helt vanlig. Skal ikke folk kunne bytte jobb. Synes det var verre for meg som solgte boligen min og flyttet, for å bo nærmere behandlingssted-og så viste det seg at behandler var langt uti en graviditet, og med påfølgende permisjon ble det lite jeg rakk. Stedfortrederen var ikke i nærheten av å innha samme kompetanse. Jeg flyttet tilbake til hjemstedet mitt etter ca ett år☺️Men man står ikke til ansvar for pasientene!

Anonymkode: 5455c...228

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva ønsker du å klage på? At hun fikk beskjed sent? Eller at hun ikke får ny behandler? Det første kan jeg ikke se hvordan skal tjene henne. Det andre må dere jo finne ut av; får hun ny behandler? Hvis hun ikke får det, må dere sjekke ut hva slags rettigheter hun har og hvilke vedtak som er blitt fattet.

Anonymkode: 55707...975

AnonymBruker
Skrevet

Hun ble vel ikke dumpet når vedkommende skal bytte jobb? 

Anonymkode: 415ec...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...