Gå til innhold

Samboer som sjeldent har tid til meg :( Jeg begynner å bli lei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han jobber mye, og det er jo greit nok. Vanligvis er han hjemme til kl.17, men ofte har han også dager hvor han ikke kommer hjem før 19/20 tiden, jobber sent, skal bare til foreldrene en tur, skal bare til kompisen, skal bare hilse på broren. Når han først kommer hjem er han alltid sliten og sur, så setter han seg alltid ned for å game, og blir sittende der til natten, til vi går og legger oss. 
Vi finner aldri på noe sammen, han orker ikke. Av og til kan vi se en film sammen, ellers har vi mye nærhet og litt sex før vi sovner. 
Jeg er så lei :( Tar jeg opp noe så mener han at jeg maser. 

Vi har bare bodd sammen i 7 måneder, vært sammen 3 år før vi flyttet sammen og da var han helt annerledes, dette endret seg først etter 2 måneder som samboere. 
Jeg sitter her alene en Fredagskveld igjen, fordi han skal bare en tur til kompisen etter jobb. 
Jeg ønsker bare å av og til ha det fint sammen, men det virker ikke som han bryr seg. 

Noen råd? 
Vi er i slutten av 20årene.

Anonymkode: 87c2b...500

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er i starten det er hyggeligst å bli samboere.

Så dette blir jo bare verre.

Nå har du lært at dette ikke var en mann det var noe givende å bo sammen med.

Så bare å flytte.

Anonymkode: 9cdc6...675

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sitter du hjemme og venter på ham? Hvorfor kan ikke du også finne på ting, trene, møte venner? Selv om man bor sammen så har man et eget liv også.

Anonymkode: cd48e...da0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det ingen mulighet for deg å bli med til han sine venner og familie?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

og litt sex før vi sovner. 

han er fornøyd med tingenes tilstand... du tar vel vare på hus og hjem, og har middagen klar når han kommer hjem.

Mitt råd: husk prevansjon

Anonymkode: fcbed...18f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt råd: husk prevansjon

støtter!!! 

Anonymkode: 1fc5c...0ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg har ett godt råd, gjør din greie og ikke sitt og vent på han. Heng med venner, stikk på fjellet, ikke ta husarbeidet - skap balanse for egen del og ha en hverdag du trives med uten han så skal du se pipa får en helt annen låt..

(åh, ja legger til dette - enig i det med prevansjon.. dette er ikke noe blivende potensielt bra foreldremateriale for noen av dere..)

Endret av Carrot
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjipt å bli tatt for gitt så tidlig! Her hadde jeg satt ned foten og sagt at dette ikke er mitt drømmeliv. Endrer han seg ikke, så bør du gå. Et sånt liv kan du ikke velge.

Bare det at han kommer hjem sur! Sliten er en ting, men SUR?! Ikke holdbart!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen vits i å fortsette dette forholdet? To ting er lim i et forhold: hvordan man bruker penger og hvordan man bruker fritid. Det å ha en enighet om hvordan man skal bruke disse godene er grunnlaget for et godt forhold.

Anonymkode: aebf4...1a5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han jobber mye, og det er jo greit nok. Vanligvis er han hjemme til kl.17, men ofte har han også dager hvor han ikke kommer hjem før 19/20 tiden, jobber sent, skal bare til foreldrene en tur, skal bare til kompisen, skal bare hilse på broren. Når han først kommer hjem er han alltid sliten og sur, så setter han seg alltid ned for å game, og blir sittende der til natten, til vi går og legger oss. 
Vi finner aldri på noe sammen, han orker ikke. Av og til kan vi se en film sammen, ellers har vi mye nærhet og litt sex før vi sovner. 

Vi har bare bodd sammen i 7 måneder, vært sammen 3 år før vi flyttet sammen og da var han helt annerledes, dette endret seg først etter 2 måneder som samboere. 
Jeg sitter her alene en Fredagskveld igjen, fordi han skal bare en tur til kompisen etter jobb. 
Jeg ønsker bare å av og til ha det fint sammen, men det virker ikke som han bryr seg. 

Noen råd? 

Høres ut som dere er på randen til et brudd? Du må ikke få barn med han ihvertfall. Hvorfor ønsker han ikke tilbringe tid med deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er unge og bør være glade og levende og gjøre morsomme ting sammen! Nå lever dere som et ulykkelig ektepar i 50-årene!

Anonymkode: 48cd0...f75

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Vær glad du fant ut av dette når det ''bare'' har gått 7måneder og ikke 7år. Du vet i det minste ganske tidlig hvordan han er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vent. Legg planer med venner. Kommer han sent hjem og mumler noe om middag, så sier du "Nei, takk, jeg har allerede spist".

Anonymkode: d5f3c...0fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som han liker deg spesielt godt siden han ikke vil tilbringe tid sammen med deg. 

Anonymkode: 1eb08...1ed

Skrevet (endret)

Min erfaring etter å ha levd noen år, er at du ikke kan tvinge noen til å prioritere deg. Og at dersom du stadig velges bort til fordel for andre/andre ting, så er dette en villet handling fra den det gjelder. 

Jeg pleier ikke å rope flytt ut så raskt, men et forhold som er så dårlig etter så kort tid har jeg dessverre ikke tro på. Da har jeg mye større tro på at du vil trives alene eller med muligheten til å finne en partner som ønsker å satse på deg & deres forhold. 

Endret av PM75
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen råd? 

Her er det jo en tydelig løsning, prat med han om det!

og da mener jeg ikke som å starte med å snu til en negativ samtale men å spørre: du jeg har merket du er veldig lite hjemme eller at du ikke vil bruke så mye av fritiden sammen med meg. Er det en grunn for det?

får du et trøtt svar som: nei.

da er det å sette grenser for deg selv.

si du vil ha mer kvalitets tid eller at han kan gi deg følelsen av at han vil hjem til deg og være rundt deg. Hvis han blir bare irritert av dette, ville jeg nok vurdert om dette er et forhold som er verdt å holde på.

sånn som du forklarer det, synes jeg det høres ut som han har "forlatt" forholdet psykisk. 
kan jo være fordi han har det kjipt med seg selv! Det trenger ikke å ha noe med deg eller forholdet å gjøre. 
men det betyr fortsatt ikke at det er akseptabelt at du skal gå uviten eller føle deg så alene i forholdet.

Men som sagt, prat om det. Ingen skal gå å være redd for å snakke om følelsene sine i et forhold. Hva slags forhold er det da?

ønsker deg det beste!

Anonymkode: ead4f...d20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen råd? 

Overgang til å bo med noen kan være tøff. Han trenger vel mer alenetid enn han egentlig så for seg. 

Anonymkode: 51bc4...41c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han fått seg elskerinne? Siden han ikke var slik i starten av forholdet/samboerskapet... 

Og dette er overtid/trening/besøke foreldre/besøke,  feste med kompis... 

Uansett, du er ikke lykkelig. Du må gjøre en endring. Høres ikke ut som han vil tilbringe tid med deg, men "alle andre" 

Anonymkode: 8d159...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...