Gå til innhold

Hjelp! Hvordan kaprer jeg mister nice guy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så dårlig på å sjekke menn opp :(. Har aldri tatt initiativet før fordi jeg er sjenert. Hjelp! 

I de tre siste forholdene mine så var jeg bare hyggelig og var åpen til å bli sjekket opp. Det fungerte. Men disse var single. Mister nice guy er ikke på et bra sted og skal slå opp med dama si. 

Litt bakgrunn info: 

1. gang: Møtte ham for et år siden på en 2 timers skitur sammen med eksen gjennom en venninne. Han hadde på seg lue og briller så man kunne kun se smilet hans. Jeg kjente med en gang i magen at det var noe der. Dette har kun skjedd en gang før da jeg var 18år. Det var som å komme tilfeldig bort i en kantarell på en joggetur eller  finne gull i skogen helt uforberedt. Var sammen med eksen da så jeg holdt minimalt kontakt med han under turen. 

2. gang: Møtte han helt tilfeldig andre gangen for 3-4 måned siden på et juleverksted. Jeg gjenkjente ham ikke uten skitøyet men kjente igjen navnet. Var usikker om det var ham så behandlet jeg ham som om vi har aldri møtt før. Vi vekslet litt prat når det var naturlig i gruppen. Begge var litt sånn "Har vi sett hverandre før?" men sa ingenting. 

3. gang: I går. Han er en studievenn av ei venninne av meg. De har kjent hverandre i 10år. Denne venninne var endelig ledig for skitur i går og vi møttet etter jobben ved kl 17.40. Da spurte hun spontant hadde lyst å bli være hjem til pizza etterpå fordi hun hadde en venn som skal komme senere for å hjelpe henne med å demontere en liten hylle. Sa selvfølgelig ja siden jeg har ikke sett henne på ett år. Turen ble ganske kort fordi denne karen skulle komme. Når vi ble ferdig med turen så nevnte hun hvor trist det var for han som da ønsker å slå opp med kjæresten sin fordi hun behandlet han som dritt. Han var spesielt lei seg for en episode hvor hun ikke sendte han en melding en gang da han var på sykehuset Videre sa hun også at han var lei av å være den snille fyren som alltid kommer sist og er 35 år (samme som meg) som kommer ingen vei med forholdene sine. Han er lei seg at alle har familie og ikke han. Jeg vil også ha familie. Damen hans har et barn fra av og de har vært sammen i ett år.. 

Jeg er litt usikker om venninne min prøvde spleise oss eller ikke. Hun vet at jeg er singel. Han kom inn og sa at han gjengjente meg igjen fra verkstedet. Jeg sa at jeg husket ham skituren, men og beklaget for å ikke ha gjenkjenne ham igjen på verkstedet. Uansett, vi kom veldig godt overens denne kvelden. I løpet 2,5timer fant vi ut at vi hadde samme politisk syn, barneoppdragelse, lo masse og vi fikk latterkrampe på samme tema. Alle oss tre hadde det veldig gøy. 

Dessverre så fikk jeg ingen skyss hjem (10 min å kjøre i samme retning). Respekterer det mye siden han har fortsatt dame. Han brukte ganske mye tid å snakke med oss i gangen som om han ikke ville dra. Kl var 22. og han bor 1t unna og hadde ærender som måtte gjøres hjemme. 

De mennene jeg har vært har mer draget på damene enn ham. Men han er akkurat min type; snill, har sterke meninger, litt nerdete og sjenert. Jeg er: skravlete, sterke meninger, sær, quirky, vimsete, og søt. 

Hva gjør jeg? 

Skal jeg vente til han slår opp med dama og ta initiativet? Eller hva gjør jeg?  Vil ikke virke desperat heller. Av erfaring så vet jeg at hvis single menn er interessert deg så legger de deg med en gang på sosial media. Null erfaring med snille menn som føler seg litt nedbrutt/mislykket/dårlig selvtillit for øyeblikket og er i et dårlig forhold.

Skal jeg være mer frampå og legge ham til på fb eller være en søt blomst og la ham komme når han er klar? Magefølelsen sier at jeg bør vente, men vi hadde utrolig god kjemi i går. Han viste meg allerede video og bilder på mobilen sin i går som egentlig vår første sosial treff. Når en mann ønsker å vise frem det de har laget eller hvor de har vært så vet man det haha 🥰. Begge oss er invitert igjen til middag på søndagen hos samme venninne. Han var usikker siden han hadde besøk fra utlandet. Han vet at jeg kommer. 

Det er så lenge siden sist jeg fikk denne kjemien med noen og vi begge har jo ikke så mye tid å kaste bort.😅

Vær tålmodig eller frampå? Vil jo ikke skremme bort denne snille fuglen.

Min magefølelse sier at jeg må vente. Jeg har akkurat de samme følelsene som ham; 35år og er litt nede fordi jeg ikke har funnet den store kjærligheten. Vi har dessverre til og med dette til felless🤣 Klarte heldigvis å bli ferdig med forhold som ikke fungerte da. 

Her har vi to sjenerte personer som er små trist etter å ha feilet med kjærligheten. Vet ikke om det er bra kombo. Kanskje vi begge er for like og trenger tid?

Dere som er mister nice guy der ute; liker dere at kvinnen tar initiativet eller blir det mindre spennende? 

Beklager for rotete tekts. 

Takk på forhånd for tips ❤️

Anonymkode: 99f1f...81f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mr nice guy? Virkelig? gadd ikke lese mer enn noen setninger, men han er da utro. Og du er sikkert et troll

Anonymkode: 3ab59...220

• Liker 3
Skrevet

Vent. Hvis du «tar han» mens han er i forhold, så vil denne fremgangsmetoden fort bli en god løsning for han i neste forhold når ting går på tverke. Og da er det du som er den som blir forlatt i stedet for at dere jobber dere ut av det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mr nice guy? Virkelig? gadd ikke lese mer enn noen setninger, men han er da utro. Og du er sikkert et troll

Anonymkode: 3ab59...220

Hvorfor bruke tid å kommentere?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må vente med å gjøre noen fremstøt til han er singel. 

Det er foreløpig ingenting som tyder på at han er interessert i deg eller i det hele tatt gira på noe nytt forhold med det første om han planlegger å slå opp. 

At din venninne fortalte litt om hans situasjon i forholdet var ikke for å spleise dere men for å fortelle litt om han som person som man gjør når man introduserer venner for andre venner, så er hun sikkert litt glad i å sladre også eller at han og hun nettopp hadde snakket om det sånn at det temaet lå litt "oppe". Hvis hun hadde sagt det for å få deg interessert i han hadde hun begynt med å spørre deg om hva du syntes om han på den måten først. 

Jeg mener det er dumt å sitte å vente på brudd og forhåpninger om at det kan bli dere. Lev ditt liv uavhengig av hans også får du bare se hvordan ting er i livet ditt og hans når han blir singel og har vært singel en stund :)

Anonymkode: 6e444...86b

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, rabagast1 said:

Vent. Hvis du «tar han» mens han er i forhold, så vil denne fremgangsmetoden fort bli en god løsning for han i neste forhold når ting går på tverke. Og da er det du som er den som blir forlatt i stedet for at dere jobber dere ut av det.

Enig. Å legge han til fb og ikke gjør noe annet er kanskje for frampå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke for frampå. Det går helt fint å initiere en vennskapelig relasjon til ham - det gjør jeg også når jeg får god kjemi med folk. Det eneste jeg syns du ikke kan gjøre, er å gjøre romantiske fremstøt. Men vennskapelig må være ok - når man har så god kjemi er det jo verd å ha et vennskap/bekjentskap dersom det ikke utvikler seg romantisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, rabagast1 said:

Beklager for dårlig fomulering. Ønsker å bryte opp noe forhold. Er veldig imot det. Bare lurte om jeg kunne legge ham til venn på fb og ikke gjør noe ting uten at det blir for mye. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Beklager for dårlig fomulering. Ønsker å IKKE bryte opp noe forhold. Er veldig imot det. Bare lurte om jeg kunne legge ham til venn på fb og ikke gjør noe ting uten at det blir for mye. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hippogriff said:

Nei, det er ikke for frampå. Det går helt fint å initiere en vennskapelig relasjon til ham - det gjør jeg også når jeg får god kjemi med folk. Det eneste jeg syns du ikke kan gjøre, er å gjøre romantiske fremstøt. Men vennskapelig må være ok - når man har så god kjemi er det jo verd å ha et vennskap/bekjentskap dersom det ikke utvikler seg romantisk. 

Takk for kommentar. Vil bare legge til venn ja. 

Aner ikke hva slags romantisk fremtøt det måtte være siden som sagt er jeg veldig klønete på dette område og har aldri invitert en mann ut eller hintet om det. Har lite erfaring med å sjekke menn opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bare for frampå men også creepy å ikke si noe eller å bare si hei og la resten være opp til han. Skal du ta kontakt så gjør det hvertfall skikkelig og presenter deg og fortell hvorfor du tar kontakt privat! "Hei! Har sett deg på treninga, håper det er greit jeg legger deg til? Skal være helt ærlig nå og si jeg har lagt merke til deg på treninga og fant deg tilfeldigvis som følger på siden dems. Lurte på om du var singel?" 

Som sagt syns jeg det er altfor tidlig å gjøre noen frempek her i det hele tatt. Er så mange ting som kan gå galt. Enten at han er opptatt eller ikke interessert også blir det ubehagelig for begge å gå på trening, eller at han syns det er moro også får dere en nettflørt men ting er kleint og går ikke fremover når dere møtes på trening, eller at dere holder på en periode også skjærer det seg fordi dere gikk for fort frem og ble styrt av spenningen og ender med at en av dere backer ut og ignorerer den andre på trening og det blir ubehagelig å trene der, eller at han syns du er en creep og desperat. Kanskje ødelegge hele treningsgleden alle disse tilfellene.. Kjipt å kvie seg for å trene "Håper ikke hun/han er der i dag". 

Å sjekke noen på trening kan gå bra men man bør ha hatt en greie over lengre tid så det ikke er noen tvil om at den andre er seriøst interessert. Begynne kontakten i det små på den arenaen det er mest naturlig, altså på trening der dere ser hverandre og ikke ta kontakt privat via stalking. Begynne med å hilse og være på hils en stund, sikre seg om at den andre er like interessert i å hilse og oppsøke og ille unngår, derfra småprate litt gjensidig over tid og derfra bli bedre kjent og sjekke hvor vannet ligger og derfra flørte mer direkte eller spørre om kontaktinfo. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurte om jeg kunne legge ham til venn på fb og ikke gjør noe ting uten at det blir for mye. 

Det er ingen hensikt med det. Legge til noen uten å ta videre kontakt. 

Tenk om en mann på trening som hadde sett deg bare to ganger gjorde det mot deg? Det hadde blitt ubehagelig og kleint. 

Treff på han noen ganger til og se an ståa så kan du legge han til og initiere til en chat. Det er lov å prøve men alt til sin tid :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du må vente med å gjøre noen fremstøt til han er singel. 

Det er foreløpig ingenting som tyder på at han er interessert i deg eller i det hele tatt gira på noe nytt forhold med det første om han planlegger å slå opp. 

At din venninne fortalte litt om hans situasjon i forholdet var ikke for å spleise dere men for å fortelle litt om han som person som man gjør når man introduserer venner for andre venner, så er hun sikkert litt glad i å sladre også eller at han og hun nettopp hadde snakket om det sånn at det temaet lå litt "oppe". Hvis hun hadde sagt det for å få deg interessert i han hadde hun begynt med å spørre deg om hva du syntes om han på den måten først. 

Jeg mener det er dumt å sitte å vente på brudd og forhåpninger om at det kan bli dere. Lev ditt liv uavhengig av hans også får du bare se hvordan ting er i livet ditt og hans når han blir singel og har vært singel en stund :)

Jeg må legge til at jeg liker ikke å være sammen med manlig venner på tomanns eller har nære manlig venner fordi jeg syns det er ubehagelig.  

TS. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om en mann på trening som hadde sett deg bare to ganger gjorde det mot deg? Det hadde blitt ubehagelig og kleint. 

Treff på han noen ganger til og se an ståa så kan du legge han til og initiere til en chat. Det er lov å prøve men alt til sin tid :)

Det er ikke samme sak. Menn trenger ikke bekymre seg for å bli stalket eller voldtatt.

Anonymkode: 67611...842

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bare for frampå men også creepy å ikke si noe eller å bare si hei og la resten være opp til han. Skal du ta kontakt så gjør det hvertfall skikkelig og presenter deg og fortell hvorfor du tar kontakt privat! "Hei! Har sett deg på treninga, håper det er greit jeg legger deg til? Skal være helt ærlig nå og si jeg har lagt merke til deg på treninga og fant deg tilfeldigvis som følger på siden dems. Lurte på om du var singel?" 

Som sagt syns jeg det er altfor tidlig å gjøre noen frempek her i det hele tatt. Er så mange ting som kan gå galt. Enten at han er opptatt eller ikke interessert også blir det ubehagelig for begge å gå på trening, eller at han syns det er moro også får dere en nettflørt men ting er kleint og går ikke fremover når dere møtes på trening, eller at dere holder på en periode også skjærer det seg fordi dere gikk for fort frem og ble styrt av spenningen og ender med at en av dere backer ut og ignorerer den andre på trening og det blir ubehagelig å trene der, eller at han syns du er en creep og desperat. Kanskje ødelegge hele treningsgleden alle disse tilfellene.. Kjipt å kvie seg for å trene "Håper ikke hun/han er der i dag". 

Å sjekke noen på trening kan gå bra men man bør ha hatt en greie over lengre tid så det ikke er noen tvil om at den andre er seriøst interessert. Begynne kontakten i det små på den arenaen det er mest naturlig, altså på trening der dere ser hverandre og ikke ta kontakt privat via stalking. Begynne med å hilse og være på hils en stund, sikre seg om at den andre er like interessert i å hilse og oppsøke og ille unngår, derfra småprate litt gjensidig over tid og derfra bli bedre kjent og sjekke hvor vannet ligger og derfra flørte mer direkte eller spørre om kontaktinfo. 

Hvor leser du dette? 

Vi trener ikke sammen. Vi møttes hos felles venninne og oppdaget at vi har mye til felles i form av politikk, sport og humor. Enten om det leder til noe romantisk eller ikke, så hadde jeg likt å ha ham som en venn pga. felles interesser. 

TS. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke samme sak. Menn trenger ikke bekymre seg for å bli stalket eller voldtatt.

Ikke i samme grad eller på samme voldsomme måte? Men kvinner er absolutt i stand til å både stalke og voldta. Spesielt stalke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor leser du dette? 

Vi trener ikke sammen. Vi møttes hos felles venninne og oppdaget at vi har mye til felles i form av politikk, sport og humor. Enten om det leder til noe romantisk eller ikke, så hadde jeg likt å ha ham som en venn pga. felles interesser. 

TS. 

Sorry feil tråd! Se bort fra hele den kommentaren 😂 Jeg trodde jeg svarte i denne tråden 

Det er helt innafor å adde han på facebook når dere har gått på ski sammen flere ganger og du vet at han gjenkjenner deg (som fra verkstedet). Da legger du han til som en bekjent :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner den. Jeg tørr å legger han til, men er for sjenert til å ta kontakt. Kanskje bare droppe da. 

Vi begge har truffet hverandre gjennom felless venner tre ganger hvor vi var samme sted 2-3 timer. I går var vi på middag sammen hos samme venninnen og pratet og lo i 2-3 timer. 

TS.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er et godt poeng. 

Men se bort i fra hele kommentaren min, jeg postet i feil tråd så den ble helt malplassert her! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner den. Jeg tørr å legger han til, men er for sjenert til å ta kontakt. Kanskje bare droppe da. 

Vi begge har truffet hverandre gjennom felless venner tre ganger hvor vi var samme sted 2-3 timer. I går var vi på middag sammen hos samme venninnen og pratet og lo i 2-3 timer. 

TS.  

Bare overse de to kommentarene mine ts! Postet i feil tråd så begge kommentarer jeg skriver om trening skulle i en annen tråd eller jeg trodde at den andre tråden var denne. Sorry for rotet! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...