AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Jeg har vært kjæreste med en mann i 7 år nå, og i løpet av disse årene har jeg fått høre fra mange ganger både fra familie (mine barn og min søster), fra flere venninner og faktisk fra en kamerat av han, at jeg er en «klasse over han». At de rett og slett mener at han er for stygg for meg, og at vi ikke kler hverandre, at jeg kunne fått så mye bedre. Også arbeidskollegaer av kjæresten har kommentert til han at de ikke kan forstå hvordan han har klart å skaffe seg en så pen dame. Av og til syns jeg dette blir rart og vanskelig å forholde meg til. Jeg ser jo også at han ikke er spesielt kjekk, han er både ganske så overvektig og har ikke særlig pene trekk. Men det er jo ikke det jeg har falt for heller, vi har det jo bra sammen og har det topp seksuelt. Jeg forstår bare ikke hvordan folk kan si det rett ut at han rett og slett er stygg. En perifer venninne spurte, mens hun flirte, om han virkelig er kjæresten min, at det var ikke det hun trodde var min type. Altså hun hånlo på en måte, hun hadde sett oss sammen på en konsert. Jeg ser slettes ikke på meg selv som noen fin dame, men som en gjennomsnittlig person, men som er slank og veltrent. Ingen grunn til å rope hurra liksom. Vi er begge nær 50 år. Han bryr seg ikke om dette, han virker egentlig bare stolt. Men altså, jeg begynner å bli lei av disse kommentarene til stadighet. Hva tenker dere om dette? Er det så ille om to personer som er glade i hverandre ikke matcher hverandre utseendemessig? Anonymkode: d7688...521 1 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Utrolig spesielt at voksne mennesker kommenterer andres utseende på den måten. Hva prøver de å oppnå med det? Jeg hadde blitt mektig irritert av sånne kommentarer, og gitt tydelig beskjed om det. Anonymkode: d11b6...416 20 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Hjelp! Så pinlig overfladisk av voksne mennesker å si og uttrykke sånt 🙈 Anonymkode: b8d5a...31c 11 4
Tatja Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Sier utrolig mye om folk som kommenterer sånt. Det vanligste er kanskje at folk er på noenlunde samme nivå, utseendemessig. Men smaken er som baken. Jeg hadde også en kjæreste som gikk under kategorien 'stygg'. Fikk kommentarer, men da var vi tross alt tenåringer. Ellers så faller jeg idag ofte for folk som ikke er spesielt pene, men som appellerer til meg. 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Wow, for en ting å si. HAdde vel bedt dem se seg selv i speilet og holde meningene sine for seg selv. Anonymkode: 24371...a9d 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Sånne kommentarer har jeg også fått i tidligere forhold og jeg har aldri tatt det som et kompliment eller blitt glad, bare sjokkert over hva folk får seg til å si og hvordan de ser på ting og livet. Anonymkode: f9bce...45f 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 Du har litt spesielle venner og familien, som kommenterer dette, det er faktisk ganske pinlig🙈 Kan forstå at ungdommer kan tenke på sånne ting, men som voksen burde man ha kommet litt lengre.. Skjønner godt at du ikke syns dette er ok, ts. Utseendet betyr egentlig ingenting, for vi alle skal jo bli gamle, rynkene og få et kroppslig forfall. Så det er jo viktigst at partneren har en personlighet du elsker, og har det bra sammen med og som elsker deg for den du er (ikke ser ut som). Anonymkode: 6a1bf...6f5 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva tenker dere om dette? Er det så ille om to personer som er glade i hverandre ikke matcher hverandre utseendemessig? Hadde bare svart at han er helt RÅ i senga og det veier opp for alt! Men for å være seriøs, blir matt av folk som klarer å trøkke ut sånne kommentarer. Og attpåtil voksne mennesker! Herregu! Anonymkode: bacb2...750 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Hadde ikke trodd at voksne kunne få seg til å kommentere sånt. Men fint for de at det ikke er de som er sammen med han da! Det som betyr noe er jo hvordan du har det med han, så blås i hva andre mener. Jeg ser mange par hvor jeg syns nivåene er veldig forskjellig på mannen og dama, men ordtaket "Beauty is in the eye of the beholder" stemmer veldig bra! Det er ikke sikkert alle syns min man er pen heller, selvom han er verdens kjekkeste for meg og det er ikke viktig for meg hva andre tenker om utseendet vårt, og det er ikke viktig hva jeg tenker om utseendet til andre par. Anonymkode: cb82d...a86 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Som flere her har skrevet, dette er jo sånn tenåringer kan holde på. Husker jeg fikk min første kjæreste som 18-åring, og kompisene mine kommenterte rett ut hvor stygg og feit hun var. Jeg er ikke akkurat noe fruktfat selv, og ble utrolig såret og lei meg for hvordan de omtalte jenta jeg var forelsket i. Anonymkode: 9090c...a90 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 Dette har jeg også opplevd. Da jeg var 15 år. Da fra jevnaldrende. Aldri opplevd slikt fra voksne. Hvis familien din er slik, så er det gjerne det som gjør at du også har slike venner? At man trekkes mot mennesker som har en personlighet man er vant til? Uansett ikke greit. Du må jo bare si at du ikke aksepterer at de er nedlatende mot kjæresten din. Gir de seg ikke, bør du gjerne finne deg andre venner som ikke misliker kjæresten din? (hadde de likt han, så hadde de jo oppført seg fint mot han) Anonymkode: f2a60...86a 2 1
Gjest Refreng Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 Det er ganske merkelig å komme med slike kommentarer. Hvilket forhold har de til eget og andre utseende, de som kommer med disse kommentarene?
Krist1an Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 For noen så betyr utseende og status mer en alt annet, det er slik de måles sin ''suksess''. Hadde selv en opplevelse i 20 årene hvor jeg var forelsket i en jente, ble glad når hun fortalte at følelsen var gjensidig og hadde vært det en stund. Men det ble hakeslipp når hun også sa at hun kun ville være venner da hun allerede ble mobbet og delvis fryst ut av vennegjengen bare fordi at vi var venner, hun turte ikke å la ting gå videre i frykten for å bli fryst helt ute (lite lokalsamfunn). Hun ble rådet til å bli sammen med x'n av vennene sine, en mann som var utro i alle forhold og var fysisk og psykisk voldelig mot henne, jeg beholdt vennskapet en stund men flyttet etterhvert da jeg ikke klarte å se/høre hva som pågikk. Og ja jeg varslet de jeg kunne, men ingen brydde seg. Grunnen til at jeg ikke var godkjent av vennene er at jeg er lav. Kunne sikkert ha skrevet mere ang dette, men har bare lyst til å glemme. Mange er veldig opphengt i at 5'ere skal holde seg til 5'ere og utseende/sosial status/penger skal bestemme hvem du skal bli sammen med, og om du trer utenfor ''normalen'' så får du høre det. Selvfølgelig så er ikke alle historier slik, men har hørt det nok til at det ikke akkurat er en tilfeldighet. 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 Tusen takk for mange gode og omtenksomme svar ❤️ Det er vanskelig å se sammenheng med vennene/bekjente jeg har, fordi det er både nære og perifere som har kommentert dette, dvs folk som ikke kjenner hverandre. Jeg må være ærlig og si at jeg har dårlig selvtillit og står nok ikke så stødig i meg selv som jeg skulle ønske. Derfor har dette vært et problem for meg. Jeg burde absolutt vært flinkere til å ikke bry meg om hva andre mener og synes. TS Anonymkode: d7688...521 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 Jeg frykter at det samme skal skje med meg. Jeg har møtt Drømmemannen, men han er mindre attraktiv. Jeg syntes det selv første gangen jeg møtte han. Nå ser jeg det ikke på samme måte mer, for meg er han kjekk og deilig 😍 Men jeg er redd for andres reaksjon 😬 Han har ikke møtt så mange av mine venner og familie enda.... Anonymkode: 6563b...648 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #16 Skrevet 14. april 2023 Si rett ut at de må slutte å være så overfladiske. Si at du er lykkelig, og at det er det som er viktigst for deg. Om du tørr så kan du slenge med en «og har er rå i senga», for å slå litt ekstra på at du faktisk liker denne personen veldig godt på mange måter. Utseende betyr ikke alt for alle. For mange ja, men ikke for alle. Nå er det også en ting at folk blir mer og mer attraktive ettersom man blir kjent med dem. For personlighet vil være attraktivt å være med på å farge en person. Anonymkode: e06eb...29d 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg frykter at det samme skal skje med meg. Jeg har møtt Drømmemannen, men han er mindre attraktiv. Jeg syntes det selv første gangen jeg møtte han. Nå ser jeg det ikke på samme måte mer, for meg er han kjekk og deilig 😍 Men jeg er redd for andres reaksjon 😬 Han har ikke møtt så mange av mine venner og familie enda.... Anonymkode: 6563b...648 Det var akkurat det samme med meg også, jeg var ikke betatt i starten, men ble det etter kort tid. Håper du står i det og at dere er de rette for hverandre ❤️ TS Anonymkode: d7688...521 1
Andro Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 (endret) Hadde blitt veldig provosert, og gått i strupen på noen som sa noe slik. De har en stygg personlighet, og det er lite attraktivt. Endret 14. april 2023 av Andro 1
Blåttvann Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 Jeg får også stadig høre det, til og med av folk jeg ikke kjenner. Jeg var på fest med mannen i fjor og da hadde en venninne av en venninne kommentert på hvor stor forskjell det var på meg og mannen. Når vi har vært på byen har fremmede kommet bort og sagt at mannen er heldig. Jeg har blitt helt satt ut. Jeg har aldri brydd meg om utseendet. Det viktigste er personlighet. Der verste er at jeg ikke er spesielt attraktiv, så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk sier sånne idiotiske ting. Synes det er frekt. Og veldig ubehagelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #20 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært kjæreste med en mann i 7 år nå, og i løpet av disse årene har jeg fått høre fra mange ganger både fra familie (mine barn og min søster), fra flere venninner og faktisk fra en kamerat av han, at jeg er en «klasse over han». At de rett og slett mener at han er for stygg for meg, og at vi ikke kler hverandre, at jeg kunne fått så mye bedre. Også arbeidskollegaer av kjæresten har kommentert til han at de ikke kan forstå hvordan han har klart å skaffe seg en så pen dame. Av og til syns jeg dette blir rart og vanskelig å forholde meg til. Jeg ser jo også at han ikke er spesielt kjekk, han er både ganske så overvektig og har ikke særlig pene trekk. Men det er jo ikke det jeg har falt for heller, vi har det jo bra sammen og har det topp seksuelt. Jeg forstår bare ikke hvordan folk kan si det rett ut at han rett og slett er stygg. En perifer venninne spurte, mens hun flirte, om han virkelig er kjæresten min, at det var ikke det hun trodde var min type. Altså hun hånlo på en måte, hun hadde sett oss sammen på en konsert. Jeg ser slettes ikke på meg selv som noen fin dame, men som en gjennomsnittlig person, men som er slank og veltrent. Ingen grunn til å rope hurra liksom. Vi er begge nær 50 år. Han bryr seg ikke om dette, han virker egentlig bare stolt. Men altså, jeg begynner å bli lei av disse kommentarene til stadighet. Hva tenker dere om dette? Er det så ille om to personer som er glade i hverandre ikke matcher hverandre utseendemessig? Anonymkode: d7688...521 Dette fikk jeg også høre om en av mine ekser. At jeg var alt for pen for han og hva jeg så i han osv.. Hallo, det er jo ikke det som betyr noe. Voksne folk kommenterte det ofte. Fikk ofte høre hvorofr jeg ble sammen med han . Det var jo selvsagt på grunn av personligheten jeg falt fr han . Anonymkode: e1f15...a48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå