AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 I forbindelse med bursdagsbesøk fikk jubilanten en del kontanter. De ble lagt i sparebøsse uten lås øverst i et skap. Nå etter litt tid, og på vei til å sette pengene i banken viser det seg at det mangler en god del penger fra denne. Tyveriet benektes av de to som bor hjemme (barn) har heller ikke sett at de har fått seg noe nytt, samt gått igjennom vipps for å se penge korrespondanse der uten å finne noe. I forb med jobb ble husnøkkelen lånt ut til en jeg stoler (stolte) på. Dette var for å låse seg inn for å hente hunden da jeg måtte jobbe overtid. Ettersom det ikke er noen i huset som har tatt peng, lurer jeg på om denne personen kan ha snoket i skapene, men jeg synes det er så ubehagelig å ta dette opp, skjønt jeg vet at det garantert benektes. Det er jo påfallende. Er det noen som har råd til meg? Kan dette meldes til politi og evt forsikring? Anonymkode: 1f99c...4bb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Hvis ingen har brutt seg inn så har du null bevis på tyveri. Du får ingen ting fra forsikringsselskapet. Anonymkode: 267ad...0c1 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Det er 5 tusen kr som er borte. Anonymkode: 1f99c...4bb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Bor jubilanten et annet sted? Jeg ville nok hørt med de som bor i huset først. Hør med den som har hatt ansvaret for sparebøssa Anonymkode: bae68...fac
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Det er kjedelig, men dessverre ingenting som kan gjøres. Vil du finne synderen, kan du putte opp et skjult kamera og invitere denne hundelufteren nok en gang. Anonymkode: 224bc...ee5 3
Boetica Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er 5 tusen kr som er borte. Anonymkode: 1f99c...4bb Kjipt, men jeg tror heller ikke det er noe å hente. Du kan jo ringe forsikringsselskapet for sikkerhets skyld. Jeg ville vært veldig nysgjerrig på hvem tyven var, så det ville vært fristende å konstruere en form for felle. A la spionkamera og et rykte om verdisaker. 3
Brunhilde Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Det er du og to barn som bor i leiligheten? Var et av barna jubilanten? Tror du det er sannsynlig at hundepasseren har funnet sparebøssen i et skap og stjålet pengene? Eller tror du det er mest sannsynlig at noen som allerede visste at pengene var der har tatt dem? 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Det er nok barna. Noen som har visst at det lå penger der. Kanskje konfirmanten selv men ikke vil innrømme det. Trenger ikke kjøpe seg nye ting for å bruke penger, men godteri, hasj eller mcern hver dag etter skolen. Ting du ikke oppdager. Ikke sannsynlig at en familievenn du stoler på går å snoker i skap og stjeler fra dere. Anonymkode: d7811...aeb 4
Hensatt Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Du kan hvertfall ikke beskylde den du har lånt bort nøkkelen til uten håndfaste bevis. Da driter du på draget bokstavelig talt. 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 Ville gått en runde til med barna. Anonymkode: 01e29...7fe 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 Dessverre har vi en tendens til å stole mer på våre egne og da er det lett å gi utenforstående skylda. Blir det stjålet noe på jobb, er det rengjøringspersonalet, blir det stjålet fra hjemmet, er det noen perifere som får skylda. Det er sjelden sannheten, det er de nærmeste som stjeler, de vet hvor verdiene befinner seg. (enda en grunn til å avskaffe kontanter). Anonymkode: 1d2ce...b3a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 Runden med barn er tatt, og det fremkommer ikke på noe måte at de skal ha tatt de. Det jeg glemte å skrive i HI var at denne personen som fikk nøkkel til å låse seg inn, uken etter kjøpte seg en billigbil til 10 tusen. Da blir jeg litt betenkt… Men som det svares her, så er det vanskelig uten håndfaste bevis. Et kamera kunne vært interessant å sjekke ut. TS Anonymkode: 1f99c...4bb
Aureka Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 Med mindre hundepasseren visste om sparebøssen, så høres det ikke sannsynlig ut at vedkommende endevendte alle skap og skuffer på leit etter verdier. Dette med forbehold om at hundepasseren er en ganske normal person uten rus og betalingsproblemer. Veldig trasig situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 Blizz1 skrev (13 minutter siden): Du kan hvertfall ikke beskylde den du har lånt bort nøkkelen til uten håndfaste bevis. Da driter du på draget bokstavelig talt. Forhåpentligvis driter ikke TS bokstavelig talt på draget, for da har vedkommende større problemer enn forsvunnede penger. 😅 Anonymkode: 224bc...ee5 2
Gjest Chroma Skrevet 16. april 2023 #16 Skrevet 16. april 2023 Du kan ikke beskylde hundepasseren uten bevis.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 15.28): Runden med barn er tatt, og det fremkommer ikke på noe måte at de skal ha tatt de. Det jeg glemte å skrive i HI var at denne personen som fikk nøkkel til å låse seg inn, uken etter kjøpte seg en billigbil til 10 tusen. Da blir jeg litt betenkt… Men som det svares her, så er det vanskelig uten håndfaste bevis. Et kamera kunne vært interessant å sjekke ut. TS Anonymkode: 1f99c...4bb En billig bil til 10000-20000 tar man fra lønna. Ikke noe betenkelig ved det😊 Kjøpte selv en rimelig ekstrabil til 21000,- og tok det bare rett fra lønna. Null stress det Anonymkode: aa9c2...661
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #18 Skrevet 16. april 2023 Her ville jeg ha laget en felle. Flytt pengene fra sparegrisen til et annet sted uten å si noe til noen (ikke til barna heller). Sett opp kamera, og vent. Anonymkode: 9ee07...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå