AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Hei jeg ligger hjemme med corona. Er det da ok at min friske sønn drar hjem til en klassekamerat etter skolen? Sønnen min ble ikke smittet på ferien vi var på, og er så langt helt frisk. Jeg selv har vært syk siden tirsdag, startet med milde symptomer da. føles så feil å sende han bort på besøk. Samtidig som vi nå skal leve med dette som en normal forkjølelse. Anonymkode: 1c01f...586
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Spør dem det er aktuelt at han besøker. Her hadde han vært hjertelig velkommen, men hos min venninnes familie der flere medlemmer er kraftig plaget med astma og har nedsatt lungefunksjon samt flere autoimmune diagnoser hadde de takket nei. Anonymkode: b87f0...5f5 5 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei jeg ligger hjemme med corona. Er det da ok at min friske sønn drar hjem til en klassekamerat etter skolen? Sønnen min ble ikke smittet på ferien vi var på, og er så langt helt frisk. Jeg selv har vært syk siden tirsdag, startet med milde symptomer da. føles så feil å sende han bort på besøk. Samtidig som vi nå skal leve med dette som en normal forkjølelse. Anonymkode: 1c01f...586 Ring og spør de han skal på besøk til. Så kan de avgjøre. Anonymkode: 599f6...7ca 2
GammelKaktus Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Når du faktisk er syk så synes jeg du kan spør om det går greit for de han skal til. Selv så er jeg lite glad i å får besøk fra hjem med sykdom, om det er korona eller omgangssyken spiller ingen rolle. Er lite interessert i å bli smittet om jeg ikke må. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Spør de han skal besøke. Det bør man gjøre uansett når det er sykdom i huset. Anonymkode: 8fedf...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Alle som er friske kan leve som normalt og det er heller ingen nasjonal anbefaling om å unngå å treffe andre eller dra på jobb eller skole selv om familiemedlemmer har covid. Faktisk kan selv den som er smittet med covid leve som normalt hvis man har milde eller ingen symptomer. Det er helt unødvendig å lage strengere regler for seg selv enn det helsemyndighetene gjør. Hvis noen er i risikogruppe er det de selv som må si i fra til egne og barnas venner om at de ikke kan komme på besøk ved sykdom i familien. Anonymkode: a54e2...c30
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei jeg ligger hjemme med corona. Er det da ok at min friske sønn drar hjem til en klassekamerat etter skolen? Sønnen min ble ikke smittet på ferien vi var på, og er så langt helt frisk. Jeg selv har vært syk siden tirsdag, startet med milde symptomer da. føles så feil å sende han bort på besøk. Samtidig som vi nå skal leve med dette som en normal forkjølelse. Anonymkode: 1c01f...586 Jeg ville ikke hatt besøk og hadde selvsagt heller ikke sendt min sønn. Det smitter mest rett før og med en gang.. Ikke allr tåler det selv om de fleste tåler det greit! Anonymkode: 25d04...5a8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Jeg hadde gjerne hatt besøk av ham, men er generelt veldig lite redd for smitte (…og har ikke vært syk på mange år) Anonymkode: 956a0...6d3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Hvis han har vært sammen med vennen på skolen, så ser jeg ikke hvorfor han ikke skal kunne dra på besøk dit også. Anonymkode: 8ae94...cee
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spør dem det er aktuelt at han besøker. Her hadde han vært hjertelig velkommen, men hos min venninnes familie der flere medlemmer er kraftig plaget med astma og har nedsatt lungefunksjon samt flere autoimmune diagnoser hadde de takket nei. Anonymkode: b87f0...5f5 Jeg ville også hørt 😊 Anonymkode: 5366a...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå