Gå til innhold

Har du botox og/eller fillers eller ønsker du deg det? Og hva er alderen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er uheldig genetisk og har røykerynker rundt munn og veldig smal overleppe som er kommet de siste årene. Har litt fillers i overleppa, pluss botox i rynkene rundt munnen. Det har gjort selvtilliten min langt bedre. 

Kvinne 40+

Anonymkode: 9d7c7...120

Må legge til at jeg ikke røyker, har smilerynker rundt øynene og litt rynker i pannen. Jeg farger heller ikke håret og det har begynt å få gråhvite striper. Er kun dette med munnen som har plaget meg såpass at jeg valgte å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 9d7c7...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tar Botox i sinnarynken, og halv dose på smilerynker. Gjør det 1 gang i året. Begynte etter å ha fått litt rynker, synes det er penest, da blir det ikke helt glatt og ser mindre unaturlig ut. Myste mye, og har nå mye mindre spenningshodepine, så det var en positiv bieffekt. 
Tar med noen års mellomrom halv dose fillers i leppene også. 
Går hos en som er dyktig, og opptatt av mest mulig naturlig resultat. Er 43 år.

Anonymkode: 77711...1d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer rett fra botoxsykepleieren min nå, denne gangen tok jeg sinnarynke og kråketær. Sinnarynken begynte jeg å ta for 10 år siden, da jeg allerede som 29-åring hadde et par dype furer der. Første gang jeg tar kråketærne. Et par ganger har jeg glattet ut pannen min med botox/restylane, men jeg trenger ikke å gjøre det mer enn hvert andre-tredje år. Puffet også opp leppene såvidt for et tiår siden, men er fornøyd med at de nå er helt naturlige igjen.

Jeg er åpen til slt og alle at jeg bruker botox. Hovedrespons fra folk er "hææ, du trenger jo ikke det, du har jo ikke rynker!". Nei, nettopp, jeg har ikke rynker FORDI jeg har tatt botox. Når jeg påpeker det, er vanlig respons at "det går jo ikke an å se, har du det nå?" Folks misoppfatning er at kvinner som tar botox er jåledukker og plastic all the way, men jeg er bare en helt ordinær 39-åring som ikke bruker mascara med mindre jeg skal på fest. Er friluftsfriskus og tobarnsmor, liksom, ikke noe i nærheten av EOTB-deltaker😂

Anonymkode: 814b1...929

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er 59, kvinne, har ikke tatt noe og skal det heller ikke. Ser jo at jeg har rynker, men hva så? Det er jo bare fint! Vil heller eldes med verdighet og stolthet over at det vises i ansiktet mitt at jeg har levd et liv, med smil, latter, gråt og sinne. 

Anonymkode: 0f064...da6

Ja, sånn tenker jeg også. Da jeg var i 20-årene hadde jeg panikk over tanken på fremtidige rynker (tok riktignok aldri botox eller fillers da heller), men nå som jeg nærmer meg 40 så tenker jeg akkurat det samme som deg, at det viser at man har levd. Jeg synes det er noe fint ved det ❤️

TS

Anonymkode: 85ca6...26d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, trenger ikke og vil ikke ha noe stappet i trynet mitt. Huden min aldres ikke på samme måte som andre

Anonymkode: e1f68...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 42 og har aldri tatt og er 99,9% sikker på at jeg aldri kommer til å gjøre det heller. Botox er gift og jeg kan ikke skjønne at noen frivillig ønsker å sprøyte dette i kroppen sin. De som av medisinske grunner trenger det er en annen sak. 

Jeg ser at det er mer og mer vanlig rundt meg, og jeg har hittil ikke sett en eneste person som jeg synes er finere med det. Det er unaturlig og veldig synlig. Leppa får en spesiell form og fylle ut sinnarynke slik at det er glatt midt i panna mens de på sidene er rynker er sååå unaturlig.

Hver sin smak, men jeg håper virkelig at dette skjønnhetshysteriet roer seg ned snart. Mulig det gjør det pga dårligere økonomi. Det har blitt bevist at gel lamper som brukes for negler kan fremkalle kreft, det er bare å vente på forskning som kan bekrefte det samme og fillere og annet.

Anonymkode: dbe9c...32b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det sant at botox ikke hjelper mot solskader eller såkalte røykeskader forresten? At det kun hjelper mot mimikkrynker?

TS

Filler kan jo bidra til å fylle ut rynker som er tilstede. Botox hemmer kun bruken av musklene, slik at rynkene ikke dukker opp når du f.eks smiler. 

Når det er sagt hjelper verken botox eller filler mot solskader (det kan hjelpe på rynkene, men ikke hudkvaliteten). Da må du nok på laser, kjemisk peel, dermapen etc. 

Anonymkode: e6ab9...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er 42 og har aldri tatt og er 99,9% sikker på at jeg aldri kommer til å gjøre det heller. Botox er gift og jeg kan ikke skjønne at noen frivillig ønsker å sprøyte dette i kroppen sin. De som av medisinske grunner trenger det er en annen sak. 

Jeg ser at det er mer og mer vanlig rundt meg, og jeg har hittil ikke sett en eneste person som jeg synes er finere med det. Det er unaturlig og veldig synlig. Leppa får en spesiell form og fylle ut sinnarynke slik at det er glatt midt i panna mens de på sidene er rynker er sååå unaturlig.

Hver sin smak, men jeg håper virkelig at dette skjønnhetshysteriet roer seg ned snart. Mulig det gjør det pga dårligere økonomi. Det har blitt bevist at gel lamper som brukes for negler kan fremkalle kreft, det er bare å vente på forskning som kan bekrefte det samme og fillere og annet.

Anonymkode: dbe9c...32b

Tror kanskje du blander botox og filler? Botox "fyller" ikke ut noe som helst. 

Anonymkode: e6ab9...369

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv har jeg ingenting av delene og ønsker meg det heller ikke. Tror ikke det kommer til å endre seg når jeg blir eldre heller. Kunne vurdert det hvis jeg f.eks hadde migrene, men ikke av kosmetiske grunner. Dømmer ikke andre som velger dette.

Kvinne nærmer meg 40.

Jeg ønsker meg alt, absolutt alt og mere til. 

Har så dårlig selvbilde og selvtillit at det er nok det eneste som skal til for at jeg skal føle meg bedre. 

Botox for å ta bort rynkene. Fillers i leppene for å få fyldigere lepper. Brystimplantat for større bryster. Vil ta fettsuging fra magen og flytte til det rumpa for å få mer sprettrumpe. Er heller ikke fornøyd med håret mitt, ønsker å transplantere hår litt mer frem da jeg har høy panne. 

Samboeren min forstår ikke dette, han sier jeg er perfekt. Men når jeg føler meg så nedstemt pga alle disse tingene så har jeg det heller ikke bra med meg selv. Tenker jeg skal få en dyp depresjon av dette.

Anonymkode: 98c6d...0a8

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne snart 40, prinsipielt motstander men ble påvirket av presset i flere år og ønsket meg det. Gjorde det et par ganger til jeg fikk mer informasjon om hvordan man blir etter langtidsbruk (kattekvinne i ansiktet og ulykkelig i hjertet, fordi hjernen faktisk produserer mindre lykkehormoner av mindre mimikk) så da sprøyter jeg aldri noe mer sånt inn i meg! 

Skummelt hvor ukritisk mange er til langtidsskadene på dette, og veldig skummelt når til og med jeg som voksen kvinne bikket etter for utseendepresset, er livsfarlig å være ung og usikker nå og få dette så normalisert som det et blitt i dag! 

Anonymkode: 20128...3a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ønsker meg alt, absolutt alt og mere til. 

Har så dårlig selvbilde og selvtillit at det er nok det eneste som skal til for at jeg skal føle meg bedre. 

Botox for å ta bort rynkene. Fillers i leppene for å få fyldigere lepper. Brystimplantat for større bryster. Vil ta fettsuging fra magen og flytte til det rumpa for å få mer sprettrumpe. Er heller ikke fornøyd med håret mitt, ønsker å transplantere hår litt mer frem da jeg har høy panne. 

Samboeren min forstår ikke dette, han sier jeg er perfekt. Men når jeg føler meg så nedstemt pga alle disse tingene så har jeg det heller ikke bra med meg selv. Tenker jeg skal få en dyp depresjon av dette.

Anonymkode: 98c6d...0a8

Finn verdi og bygg selvtillit fra andre ting. Mestringsfølelse og selvverd kommer av ytelse og innsiden, ikke utsiden. Få gjerne hjelp av psykolog og les om kroppsdysmorfobi. Det er psykdom å føle som du gjør. 

Anonymkode: 20128...3a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei og nei.

45

Anonymkode: 1620a...e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann, og blant mannlige venner så har vi hatt den diskusjonen om botox og fillers. Det er faktisk så er det ingen som synes det er pent i det hele tatt, spesielt når leppene fremheves, ser helt unaturlig ut. Mange  kvinner der ute som ødelegger utseende sitt i tro at de blir mer attraktive. Det er heller det motsatte.

Anonymkode: 67ad4...7f4

Ofte så synes det ikke at man har Botox eller fillers, man ser bare freshere/mer våken/mindre sint ut. Nå snakker jeg ikke om de som går for influenserlooken. Det ser bare harry ut. 
Mvh middelklassekvinne, 38 år. Med 0,5 ml botox mellom øyenbrynene for å se mindre sint ut, pluss at det hjelper på migrene. 

Anonymkode: d5a2f...0b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kvinne 49, ikke fillers og botox, men tar injeksjoner med hyaluronsyre i ansiktet for oppstramming og glød. Det fjerner ikke rynker, men gjør dem mindre synlige og hindrer at ansiktet begynner å "henge".

Anonymkode: 69696...cc7

Hva heter den behandlingen?

Jeg er kvinne på 49, foreløpig ikke gjort noe som helst. Har ikke lyst på botox/fillers, men en ansiktsløftning/halsløftning: absolutt. Har nesten ingen rynker, men huden siger 😕 Ville mye heller hatt rynker, det er pent! 

Anonymkode: 9cabe...f7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 44 år og har aldri prøvd eller ønsket meg botox og fillers. Men jeg har en ganske så fremtredende sinnarynke ved det ene øyebrynet som jeg har lyst til å fylle opp med Restylane siden den gjør at jeg ser sint og sliten ut og at øyet mitt ser mer innsunket ut. Det plager meg veldig. De fine linjene vil jeg ikke gjøre noe med siden jeg ikke vil bli mimikkløs. Kinnene mine er også blitt "flate" og begynt å "henge" litt, men kommer nok ikke til å gjøre noe med det. Redd det skal se unaturlig ut. Bruker anti age hudpleie da, men skulle nok begynt med det litt før. Alltid vært forsiktig i solen og bruker alltid solbriller i sterkt lys og alltid spf, men jeg myser mye, spesielt når jeg konsentrerer meg, er nok derfor rynka har kommet. Har ingen andre rynker, kun noen fine linjer. Har ganske smal overleppe, men jeg liker virkelig ikke duckface-looken, så den for være som den er. Men bruker lipgloss, det får leppene til å se bittelitt fyldigere ut. 

Anonymkode: c3999...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er mann, og blant mannlige venner så har vi hatt den diskusjonen om botox og fillers. Det er faktisk så er det ingen som synes det er pent i det hele tatt, spesielt når leppene fremheves, ser helt unaturlig ut. Mange  kvinner der ute som ødelegger utseende sitt i tro at de blir mer attraktive. Det er heller det motsatte.

Anonymkode: 67ad4...7f4

Veldig mange av kvinnene rundt dere har Botox/fillers. Dere bare ser det ikke. De fleste som har dette ser bare litt friskere ut, kun noen få har andenebb osv.

Det blir som med silikon. De fleste som har det kan du ikke se det på.

Anonymkode: 5e884...737

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rotemor skrev (På 14.4.2023 den 12.32):

Det er den gjengse oppfatning blant mine venner også.

Mine og. Mannen har sterkt motivet meg til å slutte med Botox som jeg har brukt noen år. Han er ellers veldig postitivt til at jeg har fine klær/sko/smykker. Men Botox : Nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg er 38, og ønsker å eldes naturlig.

Anonymkode: 1473f...540

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

37 år og ikke gjort noe enda, men tenker å gjøre noe når jeg er ferdig med barn og har nådd idealvekt.

Slekten min får slike «bulldogkjaker» og merker det begynner å anes hos meg og, så blir nok noe der. Sinnarynkene gir jeg egentlig beng i, men jeg vurderer brystløft når de har blitt tomme skinnlefser.

Anonymkode: ce60e...e8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 12.21):

Jeg har én «sur munnvik», og den er blitt verre med årene. Så jeg har lyst å fikse problemet. Men har ikke råd, og er litt feig.

Kvinne 48 år.

Anonymkode: 68aab...91b

Hehe jeg har også en "sur munnvik" 🥲 Hadde det ikke vært så dyrt hadde jeg nok rettet på det ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...