Gå til innhold

gamle foreldre dement

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om begge mine foreldre begynner å bli demente. de er 72 og 75. Begge to har blitt så pottesure. Synes ikke det er noe trivelig å ha de på besøk eller reise på besøk til de lengre .  De har vært på besøk her to ganger nå og endt med krangling .  Min far må alltid kritisere renholdet . ( selv om jeg har vasket og stått på ) aldri noe ros å få.  I tillegg er de så rastløse, vil bare hjem fortest mulig. Såvidt de har tid til en kaffe. De hakker og kjefter på hverandre hele tiden også noe som er veldig slitsomt. 

Min mor kan ikke ta tog og buss lengre fordi hun ikke vet hvor hun skal gå på bussen . Hun har jo gjort dette en million ganger før. Heller ikke tog fordi hun vet ikke hvordan hun skal kjøpe billett ?!

Anonymkode: 9ddd1...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far har fått demens, og det arter seg ikke som hos dine foreldre - men det betyr ikke at det ikke er det de har begynt å få, for det arter seg veldig forskjellig.

Vet du hvem som er deres fastlege? Pleier de å være der, for et eller annet, innimellom? Min mor tok opp temaet med min far, han ville først ikke høre snakk om noe, men innrømmet til slutt at ting hadde endret seg og ble med til fastlegen. Da hadde min mor på forhånd hatt kontakt med fastlegen med sin bekymring og sine observasjoner. Hvis du vet at de skal til legen, ville jeg ha ringt dit på forhånd. Legen kan ikke fortelle deg noe, men du kan fortelle hva du ser og opplever og hva du er bekymret for. 

At din mor ikke lenger vet hvordan hun skal ta buss og kjøpe billetter osv kan utvilsomt høres ut som demens... Men uten undersøkelse er det ikke så lett å vite om det ligger noe annet bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...