Gå til innhold

Har du sett "Cammo"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Men du har jo downs!»🤣

Cammo er en mer oppegående versjonen av SE og CBE😅

Anonymkode: b12d0...bc7

Elsker også at Cammo kaller en spade for en spade. «Kanskje de barna trenger litt kroppsspress?»😂

Anonymkode: b12d0...bc7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt rett !

For meg er "Sophie-Elise" og Influencere Like interessant som et skjema fra skatteetaten eller Fylkeskommunen.

Anonymkode: 7b6c0...880

Men nå handler ikke serien om livet til sophie Elise og andre influencere. Den gjør satire av hvor tåpelige de er 

Anonymkode: 756dc...8d2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan folk si at har sett alle episodene ? Det ligger 3 episoder ute, resterende kommer torsdag om 1 uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solietta skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan folk si at har sett alle episodene ? Det ligger 3 episoder ute, resterende kommer torsdag om 1 uke. 

Alle episodene ligger ute, så de i går. 

Anonymkode: c76cb...08b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle episodene ligger ute, så de i går. 

Hvor finner du dem ? Får bare grå lys på de andre episodene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solietta skrev (7 minutter siden):

Hvor finner du dem ? Får bare grå lys på de andre episodene 

ligger på nrk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett alt enda, men tror den har et par viktige budskap. Og den er morsom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama, Glomnes, synes jeg alltid har gjort gode små roller på TV. Kult at hun får prøve seg!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar både influensere på kornet OG samfunnet forøvrig. Kritikere fikk godtestopp til å fremstå som noe negativt, innmari typisk. 

Anonymkode: c702a...51c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett 5 episoder nå, så jeg kan bare uttale meg om dem. Den første episoden syns jeg virket veldig overdreven og overspilt. Men etter det har det blitt bedre for hver episode.

Jeg syns det er interessant at @Sirisiri10sier at hun gjenkjenner sin egen mor i Cammo sin. For jeg tenkte at ingen mødre er som dette. Samtidig gir Cammo sin mor en dybde i serien, siden det viser hvor uheldig mødre kan påvirke sine barn. Moren lever jo gjennom datteren i stedet for å ha et eget liv.

Jeg likte Debatten, og hvordan Cammo forsvarte sin kroppspositivisme. Det er bra at det settes lys på at det ikke bare er folk med fedme som har lov til å trenge å like kroppen sin. Det trenger slanke også. Det er ille hvordan unge, slanke mennesker tror at de må ta silikon, fillers og botox for å se bra ut. Så jeg håper at det er det budskapet som kommer ut, ikke at Cammo er tomhjernet med feil holdninger. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klisjefylt forutsigbarhet, men det finnes jo dem som liker det.

Anonymkode: 01202...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg likte Debatten, og hvordan Cammo forsvarte sin kroppspositivisme. Det er bra at det settes lys på at det ikke bare er folk med fedme som har lov til å trenge å like kroppen sin. Det trenger slanke også. Det er ille hvordan unge, slanke mennesker tror at de må ta silikon, fillers og botox for å se bra ut. Så jeg håper at det er det budskapet som kommer ut, ikke at Cammo er tomhjernet med feil holdninger. 

Kom til å tenke på dette hjernedøde oppgulpet av en kronikk i P3, hvor kronikkforfatteren mener at tynne folk ikke skal få lov til å snakke om kroppspositivisme og at rasisme er noe hvite mennesker ikke opplever. 

Anonymkode: dd683...ae8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg har sett 5 episoder nå, så jeg kan bare uttale meg om dem. Den første episoden syns jeg virket veldig overdreven og overspilt. Men etter det har det blitt bedre for hver episode.

Jeg syns det er interessant at @Sirisiri10sier at hun gjenkjenner sin egen mor i Cammo sin. For jeg tenkte at ingen mødre er som dette. Samtidig gir Cammo sin mor en dybde i serien, siden det viser hvor uheldig mødre kan påvirke sine barn. Moren lever jo gjennom datteren i stedet for å ha et eget liv.

Ja, mange slanke sliter også med kroppen sin. Og som jeg skrev, så blir man nærmest avhengig av ytre bekreftelse for å tenke at man er bra nok, nettopp fordi dette er det man er lært til. Man har ingen annen verdi. Så ser man en annen som er enda mer "perfekt", får enda mer bekreftelse og tenker at sånn må jeg bli og noen tyr til operasjon. 

Helt fucka. Jævlig trist. 

Jeg vokste opp på 80/90 tallet der det var lite motvekt til alle tynne modeller med plettfri hud og en mor som kun fokuserte på det ytre. Selv om det er mye dritt og overfladisk i some, har vi også mye motvekt. Overvektige modeller, mye snakk og fokus på press, kropp, utseende etc. 

Når jeg ser ihjelredigerte bilder av damer/jenter som poserer, gjerne opererert, tenker jeg bare at de sliter og i utgangspunktet har det tøft. Ingen med dette fokuset har et lykkelig liv. Lykken deres kommer fra komplimenter, bekreftelse og følelsen av verdi fordi man ser bra ut. 

Anonymkode: 305c3...d96

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, mange slanke sliter også med kroppen sin. Og som jeg skrev, så blir man nærmest avhengig av ytre bekreftelse for å tenke at man er bra nok, nettopp fordi dette er det man er lært til. Man har ingen annen verdi. Så ser man en annen som er enda mer "perfekt", får enda mer bekreftelse og tenker at sånn må jeg bli og noen tyr til operasjon. 

Helt fucka. Jævlig trist. 

Jeg vokste opp på 80/90 tallet der det var lite motvekt til alle tynne modeller med plettfri hud og en mor som kun fokuserte på det ytre. Selv om det er mye dritt og overfladisk i some, har vi også mye motvekt. Overvektige modeller, mye snakk og fokus på press, kropp, utseende etc. 

Når jeg ser ihjelredigerte bilder av damer/jenter som poserer, gjerne opererert, tenker jeg bare at de sliter og i utgangspunktet har det tøft. Ingen med dette fokuset har et lykkelig liv. Lykken deres kommer fra komplimenter, bekreftelse og følelsen av verdi fordi man ser bra ut. 

Anonymkode: 305c3...d96

Jeg var tenåring/ ung voksen på 80/90 tallet og er uenig med deg ang motvekt.

De eneste idolene vi hadde var kvinnelige popstjerner og supermodellene i motebladene som var 1.80 cm høye og var sammen med popstjerner.

Vi visste at vi ikke kunne måle oss med disse damene og var mer fornøyde med oss selv.

Nå leker alle disse influencerne modeller, opererer og injiserer seg til et bedre utseende og det gir oss større komplekser siden de er "vanlige jenter" som oss.

Anonymkode: 784c1...963

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt overrasket over slutten. Ligger kanskje i kortene en sesong 2?

Var interessant at begge mødrene på hver sin måte ikke kunne se barna sine som de personene de var.

Skulle også ønske at de kunne skrevet en tale hvor hun kunne sunget litt mer ut om influenserbransjen når hun var på Vixen. Men det ville vel ikke være særlig realistisk.

Anonymkode: a3a6c...64c

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker «Cammo» og alle referansene serien har til norske, kjente influensere. Setter ting på spissen og får frem hvor innholdsfattig dette såkalte «yrket» er. Hun med Downs klarer å ha en ordentlig jobb, er lojal mot kjæresten, er lojal mot verdier hun har…mens Cammo er et tomt skall som egentlig ikke har noen ting av substans  i livet-unntatt likes. Har ikke stt hele, men synes de klarer å få frem noen veldig gode poeng. Anbefales 😊👌

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket serien!

Gråt på slutten av siste episode 🥺🙃

Anonymkode: 9c146...4bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (På 16.4.2023 den 0.55):

Denne dama, Glomnes, synes jeg alltid har gjort gode små roller på TV. Kult at hun får prøve seg!

Hun har skrevet manuset på serien også!😊

Anonymkode: 9c146...4bc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...