AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Hei! ikke ta meg feil hun er en utrolig koselig dame og jeg skjønner at hun savner samboeren min altså sønnen sin som hun føler hun ikke snakker ofte med eller at han besøker henne ofte nok og forteller henne så mye av livet sitt. Svigermor er litt ensom tror jeg, bare hunden «amigo» som holder henne til selskap, samboeren min har en til bror. Nå tror jeg at samboer synes at hun er litt masete og snakker mye om hva han burde gjøre og blabla😅 så han er ikke helt mamma dalt for å si det sånt, og jeg vet ikke alltid hva jeg skal si. Tror hun ble litt lei seg da han ikke besøkte henne i påsken siden vi skulle på hytta og hadde andre planer. Så lurer på hvor ofte det er normalt å besøke svigers? jeg besøker moren min oftere en det han besøker sin men nå har jeg et tett og godt forhold til min mor og far. Anonymkode: 8c4cc...aa9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Jeg besøker dem mulig en gang i året, mannen 3-4. Men de er hyppig i byen der vi bor, så ser dem regelmessig. Mannen er med på besøk til mine 1-2 ganger i året. Og ser dem også når de er innom her 2 ganger i året. Jeg besøker totalt 4 ganger i året. Alt dette er da overnattingsbesøk, så i timer bruker vi jo likevel en del tid sammen. Anonymkode: 981cb...12a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Ps; om de var ensomme ville det vært hyppigere. Men da hadde jeg sagt at de får komme hit så mye de vil, men at vi mulig er opptatt med jobb og andre ting, og er litt til og fra. Anonymkode: 981cb...12a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei! ikke ta meg feil hun er en utrolig koselig dame og jeg skjønner at hun savner samboeren min altså sønnen sin som hun føler hun ikke snakker ofte med eller at han besøker henne ofte nok og forteller henne så mye av livet sitt. Svigermor er litt ensom tror jeg, bare hunden «amigo» som holder henne til selskap, samboeren min har en til bror. Nå tror jeg at samboer synes at hun er litt masete og snakker mye om hva han burde gjøre og blabla😅 så han er ikke helt mamma dalt for å si det sånt, og jeg vet ikke alltid hva jeg skal si. Tror hun ble litt lei seg da han ikke besøkte henne i påsken siden vi skulle på hytta og hadde andre planer. Så lurer på hvor ofte det er normalt å besøke svigers? jeg besøker moren min oftere en det han besøker sin men nå har jeg et tett og godt forhold til min mor og far. Anonymkode: 8c4cc...aa9 Han høres jo ikke særlig moden eller empatisk ut. Ser ingen grunn til at han ikke skal besøke moren sin. Dealbreaker for meg, om mannen er såpass usympatisk mot nærmeste familie. Svigermor bor noen timer unna, ser hun flere ganger i året (burgsdager, høytider, og ellers) - samboeren min ser henne og familien sin oftere enn med meg. Jeg besøker familien min én gang hver annen måned cirka. Vi er begge familieorienterte og familie er viktig for oss! Anonymkode: 4ca04...6c9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 Omtrent en gang i uka når de eller vi ikke er ute å reiser. De reiser en del, og gjerne lengre opphold en 14-dagers tur. Anonymkode: dda69...2ef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han høres jo ikke særlig moden eller empatisk ut. Ser ingen grunn til at han ikke skal besøke moren sin. Dealbreaker for meg, om mannen er såpass usympatisk mot nærmeste familie. Svigermor bor noen timer unna, ser hun flere ganger i året (burgsdager, høytider, og ellers) - samboeren min ser henne og familien sin oftere enn med meg. Jeg besøker familien min én gang hver annen måned cirka. Vi er begge familieorienterte og familie er viktig for oss! Anonymkode: 4ca04...6c9 Hvorfor svarer du sånn? Du ser jo ikke foreldrene dine så ofte selv Anonymkode: 0d0ba...0df 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han høres jo ikke særlig moden eller empatisk ut. Ser ingen grunn til at han ikke skal besøke moren sin. Dealbreaker for meg, om mannen er såpass usympatisk mot nærmeste familie. Svigermor bor noen timer unna, ser hun flere ganger i året (burgsdager, høytider, og ellers) - samboeren min ser henne og familien sin oftere enn med meg. Jeg besøker familien min én gang hver annen måned cirka. Vi er begge familieorienterte og familie er viktig for oss! Anonymkode: 4ca04...6c9 Vi kan vel diskutere hvem som fremstår umoden og lite empatisk... Når du forsøker å være såpass nedsettende mot de som ikke sees så hyppig. Man kan da sette familie høyt og være familieorienterte selv om man ikke sees hyppig. Avstand er en utfordring, og vi verdsetter kvalitetstid mer enn hastige besøk. Familiegruppa på snap er hyppig brukt, og jeg snakker nok med mine 2 timer per uke. Anonymkode: 981cb...12a 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor svarer du sånn? Du ser jo ikke foreldrene dine så ofte selv Anonymkode: 0d0ba...0df Jeg snakker med pappaen min hver dag (telefon og sms). Vi sees så ofte vi kan, skrev hver annen måned - men prøver å få det til én gang i måneden. Da sover jeg der en hel langhelg ☺️. Pappa kommer av og til kjørende opp til oss også, så finner vi på noe sammen. Så jo, vil si jeg ser min nærmeste familie ofte - vi bor tross alt ikke i samme by lengre. Vi har et nært forhold. Hva mener du med «svare sånn?». Jeg skrev helt normalt, min egen mening - hvis du er uenig så er det helt i orden ☺️. Anonymkode: 4ca04...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Mine foreldre 3-4 ganger i året. De bor 10 timer unna. Hans far 1-3 ganger i uken, med eller uten meg. Han bor i 10 minutter unna med bil. Han er ikke ensom, og har også flere sønner som stikker innom, + venner og hobbyer. Anonymkode: d39fb...781
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi kan vel diskutere hvem som fremstår umoden og lite empatisk... Når du forsøker å være såpass nedsettende mot de som ikke sees så hyppig. Man kan da sette familie høyt og være familieorienterte selv om man ikke sees hyppig. Avstand er en utfordring, og vi verdsetter kvalitetstid mer enn hastige besøk. Familiegruppa på snap er hyppig brukt, og jeg snakker nok med mine 2 timer per uke. Anonymkode: 981cb...12a Jeg er ikke nedsettende, jeg sier bare min mening. Jeg er helt enig i at man kan være familieorientert uten å sees ofte, men ut fra beskrivelsene i HI (som er tema for tråden) - så virker ikke mannen/samboeren til TS slik, tolker det som at han «uffer» seg og helt vil unngå moren sin. Det er fullstendig irrelevant for meg hva alle andre finner attraktivt, jeg sa min mening bare ☺️. Anonymkode: 4ca04...6c9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke nedsettende, jeg sier bare min mening. Jeg er helt enig i at man kan være familieorientert uten å sees ofte, men ut fra beskrivelsene i HI (som er tema for tråden) - så virker ikke mannen/samboeren til TS slik, tolker det som at han «uffer» seg og helt vil unngå moren sin. Det er fullstendig irrelevant for meg hva alle andre finner attraktivt, jeg sa min mening bare ☺️. Anonymkode: 4ca04...6c9 Vet ikke hva du vil med dette men ok, ellers er han en av de mest kjærlighets og kosete mannen jeg noen gang har møtt og vert sammen med, jeg har ikke spurt han om dypere grunn til lite kontakt med sin mor. Utenom at han synes hun kam være litt slitsom og masete av og til Anonymkode: 8c4cc...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke hva du vil med dette men ok, ellers er han en av de mest kjærlighets og kosete mannen jeg noen gang har møtt og vert sammen med, jeg har ikke spurt han om dypere grunn til lite kontakt med sin mor. Utenom at han synes hun kam være litt slitsom og masete av og til Anonymkode: 8c4cc...aa9 Har du foreslått at hun i større grad kan komme til dere, om hun er ensom? Jeg foretrekker besøk her. For da kan jeg snakke litt, så styre på med mitt, eller de kan henge litt på kjøkkenet mens jeg lager mat. Mens man hos andre blir sittende mer rett opp og ned i sofaen. Anonymkode: 981cb...12a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 Det kommer jo an på hvor nært dere bor. Jeg vil si ca 3 ganger i mnd. Kommer jo an på jobber, livssituasjon, om dere har små barn osv. Men på middag til hverandre tilsammen 3 ganger i mnd er vel ok? Og samboer kan selvfølgelig besøke svigers alene også. Anonymkode: b3366...42e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du foreslått at hun i større grad kan komme til dere, om hun er ensom? Jeg foretrekker besøk her. For da kan jeg snakke litt, så styre på med mitt, eller de kan henge litt på kjøkkenet mens jeg lager mat. Mens man hos andre blir sittende mer rett opp og ned i sofaen. Anonymkode: 981cb...12a Ville gjerne ha spurt men jeg er ikke så glad i hunder i hus, da hunden er hennes baby😅 så fortrekker å heller dra bort Anonymkode: 8c4cc...aa9
Mardina Skrevet 14. april 2023 #16 Skrevet 14. april 2023 Foreldrene til samboer (begge i begynnelsen av 80 årene og forholdsvis spreke begge to) besøker vi ca 2 ganger i mnd. De bor halvannen time unna oss. Det er alltid koselig å komme dit ❤️ Min far og min familie bor på andre siden av landet (7-8 timers biltur unna), så de får vi ikke sett så ofte. Er der i 1 uke om sommeren og annenhver jul.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 Vi besøker svigers på begge sider ca 2-4 ganger i måneden tilsammen. Mine svigers kommer av og til på en kaffetur hvis de er i området. Anonymkode: d16d7...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 3-4 ganger i året. Bor 1,5 time unna. Anonymkode: ce938...4d9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 Vi besøker hver uke. En time kjørevei. Har blitt oftere nå jo eldre de har blitt og syns det er viktig å forstå at de er ensomme etter å ha blitt pensjonert og endelig har tid til å være mer med familie at vi også da er interessert i å være med dem. Familie er veldig viktig å ta vare på Anonymkode: 1388d...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå