Gå til innhold

Skatt på hovedarbeidsgiver og arbeidsgiver nr. 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt greia med skatt på annen inntekt.

På min side på skatteetaten står det at jeg har tabelltrekk 7100 på hovedarbeidsgiver og 34% på annen inntekt. Kommunen jeg bor i og jobber 100% i, er min hovedarbeidsgiver, men jeg tar på meg noen vakter i nabokommunen i tillegg. For to dager siden var det lønn og jeg hadde tabelltrekk på begge.

Hvorfor det? Regnes ikke jobben i den andre kommunen som biinntekt og at jeg dermed blir trukket 34%?

eg er redd for å skatte for lite og gå på en smell neste år.

Anonymkode: d7b48...b5f

AnonymBruker
Skrevet

Du må passe på å informere hovedarbeidsgiveren om at de er hovedarbeidsgiveren. Det måtte jeg. Ikke alle arbeidsgivere er klare over det faktisk. 

Anonymkode: 0194e...e42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må passe på å informere hovedarbeidsgiveren om at de er hovedarbeidsgiveren. Det måtte jeg. Ikke alle arbeidsgivere er klare over det faktisk. 

Det har jeg faktisk gjort før.

Men kan det endre seg når en annen arbeidsgiver henter skattekortet mit?

Anonymkode: d7b48...b5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis begge trekker tabell tror begge de er hovedarbeidsgiver. Ts må informere biarbeidsgiver.

Anonymkode: 91703...c6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis begge trekker tabell tror begge de er hovedarbeidsgiver. Ts må informere biarbeidsgiver.

Hvordan kan stedet hvor man jobber bare noen få vakter tro at de er hovedarbeidsgiver? Hvis de gjør det, er de mildt sagt rare. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan stedet hvor man jobber bare noen få vakter tro at de er hovedarbeidsgiver? Hvis de gjør det, er de mildt sagt rare. 

Det er uendelig mange (stort sett kvinner) som jobber kun litt ekstravakter i helsevesenet og ikke har noen annen jobb faktisk.

Anonymkode: 0be3a...046

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke, men siden de bruker tabelltrekk er det åpenbart at de tror det.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva de burde forstå, så gjør de det tydeligvis ikke. Gi beskjed om feilen og at de må hente skattekortet ditt på ny og trekke riktig. 

Hvis du har betalt for lite skatt pga dette frem til nå, så regn ut ca hvor mye det er, og så setter du av de pengene på en konto til en evt. restskatt.

Anonymkode: 56287...1da

AnonymBruker
Skrevet

du kan endre skattekortet å få prosenttrekk på alt, så alle trekker det samme. Bare å regne ut ca hvor mye du kommer til å tjene i år, og evt. endre etter lønnsoppgjøret hvis det blir økt mye.

Anonymkode: b636d...9ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...