Gå til innhold

Hvor mye skal 15-åringen gi i gave til vennene sine?(konfirmasjon)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har konfirmant i år som er bedt i festene til vennene sine, til sammen 6 fester. Hvor mye er det vanlig at de gir hverandre? 

Anonymkode: 419bd...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her har konfirmantene gitt 200 kr til hverandre.

Mine har heldigvis ikke blitt bedt i så mange som 6 konfirmasjoner.

Anonymkode: 99b37...394

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med de andre mødrene. Vi er enige om å holde det lavt, da en av mødrene mente "det egentlig bare handler om å bytte penger". Gir litt ekstra til den nærmeste, som har vært nær siden de var 2 år. Personlig gave. De andre bytter en 100 lapp, siden de er veldig mange. (Henger med veldig mange). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hengebuksvinet skrev (33 minutter siden):

Snakk med de andre mødrene. Vi er enige om å holde det lavt, da en av mødrene mente "det egentlig bare handler om å bytte penger". Gir litt ekstra til den nærmeste, som har vært nær siden de var 2 år. Personlig gave. De andre bytter en 100 lapp, siden de er veldig mange. (Henger med veldig mange). 

Det var lurt å bli enige med de andre mødrene 👍🏼☺️ 

Anonymkode: 419bd...3d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hæ, er det vanlig å invitere venner i konfirmasjon? Hverken jeg eller mine barn har vært i konfirmasjon til venner. Aldri hørt om.

Anonymkode: f8ad5...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

200 holder.  Har du ikke råd, er 100kr innafor

Anonymkode: 659c4...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hæ, er det vanlig å invitere venner i konfirmasjon? Hverken jeg eller mine barn har vært i konfirmasjon til venner. Aldri hørt om.

Det er vanlig.

Anonymkode: ec4ce...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vanlig.

Anonymkode: ec4ce...c3d

Nei ikke vanlig her heller..

Anonymkode: f8ae6...010

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har de stort sett fest samtidig, så det er poengløst å invitere, men lysten er der, absolutt.

Anonymkode: 3034b...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var konfirmant så var jo de fleste andre også konfirmant, enten samme helgen, eller tilhørende helger. Kun en venninne det var naturlig å invitere, tross det var konfirmasjoner 4 ulike dager. Mulig folk kommer fra større steder der konfirmasjonene er mer spredd? Jeg forstår ikke helt hvordan en skal klare å gå i 6 konfirmasjoner i tillegg til sin egen 🤔 Oppriktig spørsmål her. Da må det jo være minst 7 ulike dager 🤔 Jeg ble også konfirmert på samme dag som mange av mine venner, siden vi hadde valgt lignende opplegg.  

Jeg tipper jeg hadde minst konfirmasjon at de fleste rundt meg, pga liten familie, så derfor fikk jeg lov å invitere en venninne som ble konfirmert annen dag. I min tid, som er en god del år siden, holdt vi nivået lavt. Å snakke med de andre foreldrene tenker jeg er lurt. Det blir jo å bytte gaver bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som gjest ville jeg nok gitt 500,-

vi hadde konfirmasjon i fjor, da ga vennene 300,- til hverandre.

Anonymkode: f2a74...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...