Gå til innhold

Hvor får jeg tatt hudanalyse?

Linazer

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt store problemer med ansiktshuden min. Har aldri brukt mye ansiktsprodukter annet enn renseservietter, dag/nattkrem og en BB krem. Og så pudder, rouge, kajal, mascara og concealer som makeup.

Men, nå er jeg blitt 55 og noe har skjedd 🥴😅

Har partier som er tørrere (midten av pannen), noe rynker rundt øynene, litt mer rødlig og ømfintlig hud (kinnene) og litt mørkere ringer under øynene. 

Det er vanskeligere å sminke meg enn før føler jeg selv. Syns rynkene fremheves av pudder (liker ikke å se blank ut i fjeset), concealer under øynene gjør at linjer vises enda bedre. Kajal er vanskeligere å legge pent på for øyelokkene er ikke så stramme som de har vært. 

Hvor kan man få tatt en hudanalyse og tips om gode produkter? Helst uten at det koster flere tusen kroner.

Endret av Linazer
Autokorrekt suger!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare på spørsmålet, da det kommer an på hvor du bor. Når det gjelder gode produkter er det ikke sikkert en hudpleier har rett i alt. De vil folk skal kjøpe akkurat de produktene som de selv selger.

Det er flere her med kunnskap om slikt. Ta og kikk på tråder om fuktfattig hud, og lignende.

Jeg fikk tips her om å begynne med snegleslimessens. Slik oppdaget jeg COSRX, og er så takknemlig.

@Roci kanskje du kan hjelpe Ts?

Endret av MyMichelle
La til siste linje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vitusapotek sine nettsider så tilbyr de gratis og uforpliktende hudanalyse. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk opp hudklinikker i ditt område, gå inn på nettsiden dems og se om de tilbyr hudanalyse eller ring dem å hør. 

Anonymkode: 91292...324

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (1 time siden):

Jeg har aldri hatt store problemer med ansiktshuden min. Har aldri brukt mye ansiktsprodukter annet enn renseservietter, dag/nattkrem og en BB krem. Og så pudder, rouge, kajal, mascara og concealer som makeup.

Men, nå er jeg blitt 55 og noe har skjedd 🥴😅

Har partier som er tørrere (midten av pannen), noe rynker rundt øynene, litt mer rødlig og ømfintlig hud (kinnene) og litt mørkere ringer under øynene. 

Det er vanskeligere å sminke meg enn før føler jeg selv. Syns rynkene fremheves av pudder (liker ikke å se blank ut i fjeset), concealer under øynene gjør at linjer vises enda bedre. Kajal er vanskeligere å legge pent på for øyelokkene er ikke så stramme som de har vært. 

Hvor kan man få tatt en hudanalyse og tips om gode produkter? Helst uten at det koster flere tusen kroner.

Etterhvert som vi blir eldre, avtar kroppens egen produksjon av bl.a. kollagen og elastin, to proteiner som er viktigere for hudens fasthet og elastisitet. I overgangsalderen slutter vi å produsere østrogen, og det merkes også på huden. Vi opplever derfor at huden blir tynnere, "slappere" og ofte tørrere. I og etter overgangsalderen slutter vi å produsere østrogen, og det merkes også på huden. Dersom man har vært mye utendørs uten tilstrekkelig UV-beskyttelse, vil dette også framskynde hudaldringen.

Som @Hannenevner, tilbyr Vitusapotek gratis hudanalyse. Du kan også få gjort en gratis hudanalyse online hos Skincity. Du vil få produktforslag, men det er ingen kjøpeplikt. De har en egen hudpleieserie, SkinCity SkinCare, jeg har selv brukt - og bruker flere produkter derfra, og de gode og ikke så veldig dyre.

Du kan ha i bakhodet at de sikkert vil selge deg flest mulig produkter, men i utgangspunktet trenger du bare en mild og fuktighetsgivende rens, en god fuktighetskrem, en øyekrem og en solkrem. Hvis du ønsker litt mer effektiv "anti-age" hudpleie, kan du plusse på med et antioksidantserum, en syreeksfoliering og et retinoidprodukt.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...