AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Hei! jeg har gått ned 40 kg, samt 3 svangerskap der de to siste er på under 1,5 år. Har en del løshud på magen og litt heng. Tror ikke jeg har så mye som 4-5 cm, men jeg blir klam under og det klør. Det plager meg i hverdagen. Kan jeg være kvalifisert til å få dekket bukplastikk? Noen her som har erfaringer? Anonymkode: a11d3...223
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Jeg har, men har ikke gjennomført det ennå. Det der er så forskjellig fra kirurg til kirurg hvordan de vurderer det, be fastlegen din om en henvisning så får de vurdere. Høres ut som du har noen plager i hvert fall, så verdt å sjekke ut Anonymkode: 39ecc...b30
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Jeg fikk, de fjernet en halvmeter hud. Vet ikke helt hvor mye overheng det ville tilsvare. Hadde kun store psykiske plager ved hentet. Ingen fikk se meg uten trøye. Anonymkode: 4461f...b65
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Har en venninne , som ingen av oss rundt forstår har fått dekket det offentlig.. hun er ikke direkte slank, men normalvektig.. og trodde virkelig man måtte ha bmi mer enn 25 🥶 men ja, så ifølge venninnen vår er det veldig enkelt å få det dekket offentlig… Anonymkode: 9664e...dbd
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en venninne , som ingen av oss rundt forstår har fått dekket det offentlig.. hun er ikke direkte slank, men normalvektig.. og trodde virkelig man måtte ha bmi mer enn 25 🥶 men ja, så ifølge venninnen vår er det veldig enkelt å få det dekket offentlig… Anonymkode: 9664e...dbd Jeg hadde bmi på 18. Mageheng har ikke noe med overvekt å gjøre, hos meg en ettersmak av graviditet. Anonymkode: 4461f...b65 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en venninne , som ingen av oss rundt forstår har fått dekket det offentlig.. hun er ikke direkte slank, men normalvektig.. og trodde virkelig man måtte ha bmi mer enn 25 🥶 men ja, så ifølge venninnen vår er det veldig enkelt å få det dekket offentlig… Anonymkode: 9664e...dbd Jeg er også normalvektig og har fått det innvilget, hele poenget er jo at man ofte får heng etter å ha gått ned i vekt (eller etter svangerskap). Anonymkode: 39ecc...b30 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 Ja, for 10 år siden. Var ca 5 cm overheng som ikke gikk vekk etter 3 svangerskap. Jeg hadde mye problemer med sopp og fikk derfor innvilget det. Var vel noe kriterier på antall cm også. Men dette er altså 10 år siden, så kan hende at kriteriene er annerledes nå. Anonymkode: 00783...ff5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Har du helseforsikring så ta kontakt med dem. Anonymkode: a99d4...5cf
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Skrevet 15. april 2023 Jeg fikk det dekket, og hadde ikke 5 cm overheng. Jeg gikk til fastlege, og ba om henvisning til en klinikk jeg hadde gjort research om. Fastlegen mente at jeg ikke kom til å få det dekket, men gikk med på å henvise meg. Kirurgen tok et blikk på meg, og sa «dette skal jeg hjelpe deg med». Ble operert noen uker senere, og har ikke hatt noen komplikasjoner eller problemer. Ingen målte meg, ingen spurte om sopp eller kløe eller noe som helst. Jeg bare fikk hjelp, rett og slett. Jeg var som deg. Ikke overvektig, men heng etter tre svangerskap og et keisersnitt. Anonymkode: 895a1...c7c 2
HerKommerMummi Skrevet 15. april 2023 #10 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk det dekket, og hadde ikke 5 cm overheng. Jeg gikk til fastlege, og ba om henvisning til en klinikk jeg hadde gjort research om. Fastlegen mente at jeg ikke kom til å få det dekket, men gikk med på å henvise meg. Kirurgen tok et blikk på meg, og sa «dette skal jeg hjelpe deg med». Ble operert noen uker senere, og har ikke hatt noen komplikasjoner eller problemer. Ingen målte meg, ingen spurte om sopp eller kløe eller noe som helst. Jeg bare fikk hjelp, rett og slett. Jeg var som deg. Ikke overvektig, men heng etter tre svangerskap og et keisersnitt. Anonymkode: 895a1...c7c Er det mulig å få navnet på klinikken på PM? 💜 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #11 Skrevet 15. april 2023 Jeg fikk det dekt for 15 år siden, først søkte legen om det på offentlig sykehus, der fikk jeg det ikke dekt, så søkte han meg til privatklinikk, og da fikk jeg det dekt. Jeg hadde vel ca 5 cm heng, atopisk eksem som var plagsomt, og delte magemuskler. Var normalvektig, hadde fått det etter svangerskap, hvor magen ble enorm. Anonymkode: cb0a1...7ee
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Skrevet 15. april 2023 Jeg fikk. Gjorde det for 1 år siden. BMI på 30. Veldig fornøyd. Du må ha heng på 5 cm. Anonymkode: 45800...9c9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 Hvordan måles henget? ts Anonymkode: a11d3...223
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan måles henget? ts Anonymkode: a11d3...223 Fra innsiden av henget, og ned til enden. Dårleig forklart, men på innsiden. Ikke fra navel og ned Har du store plager med sopp, sår hud, lukt osv vil det også veie tungt. Jeg hadde ikke så mye heng (2cm), men var ofte sår om sommeren og magen var skeiv pga for stram sying under keisersnitt Anonymkode: 45800...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #15 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 16.38): Jeg fikk. Gjorde det for 1 år siden. BMI på 30. Veldig fornøyd. Du må ha heng på 5 cm. Anonymkode: 45800...9c9 Fikk du det dekket av det offentlige? Jeg har gått ned endel i vekt de siste 2 år og har en BMI på 29 nå. Men har eplekropp med slanke lår og mage med heng som gjør at jeg ikke kan bruke størrelser i klær jeg burde bruke, samt at det blir svett og må bruke talkum osv. Anonymkode: 3c097...9e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå