AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Jeg har hatt "feber" lenge nå, ligger mellom 37-38. Legen finner ingenting, og jeg har ingen symptomer (utenom svimmelhet, svette, høy puls, trøtt etc. Som jo er vanlig ved feber). Og siden det ikke er over 38, så blir jeg ikke tatt spesielt seriøst. Jeg holder på å bli sprø! Noen som har opplevd det samme, og fikk du en diagnose? Hvordan løste det seg? Vil ha livet mitt tilbake... Anonymkode: e7e9f...d98 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Jeg hadde det slik i 6 uker en gang før jeg gikk til legen. Viste seg at jeg hadde litt forhøyet crp som ikke sank av seg selv. Tok en antibiotikabehandling og det gikk over på 2 dager. Men hvis du har vært hosnlegen har de nok sjekket crpen din. Anonymkode: 27eb4...3e4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde det slik i 6 uker en gang før jeg gikk til legen. Viste seg at jeg hadde litt forhøyet crp som ikke sank av seg selv. Tok en antibiotikabehandling og det gikk over på 2 dager. Men hvis du har vært hosnlegen har de nok sjekket crpen din. Anonymkode: 27eb4...3e4 Litt usikker, tror de mener at jeg ikke har høy nok feber for antibiotika. Anonymkode: e7e9f...d98
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt usikker, tror de mener at jeg ikke har høy nok feber for antibiotika. Anonymkode: e7e9f...d98 Det er crp som avgjør behandling med antibiotika. Anonymkode: 58d05...091
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Jeg har gått i lengre perioder med lav "feber". Dvs den i perioder stiger opp mot og tildels over 39 grader om jeg presser meg litt - dvs er litt fysisk. Jeg har fått noen diagnoser etterhvert, men ingen som forklarer det symptomet dessverre. Det er diagnoser, om jeg har forstått det rett ofte autoimmune, som medfører problemer med temperaturregulering. Anonymkode: 0f596...f86
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er diagnoser, om jeg har forstått det rett ofte autoimmune, som medfører problemer med temperaturregulering Type diabetes og slikt? Har vurdert å få meg testet for cøliaki, diabetes etc. Hvis det er noe som ligger under og trigger. Men å få overbevist legen er ikke så enkelt. Anonymkode: e7e9f...d98
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #7 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Type diabetes og slikt? Har vurdert å få meg testet for cøliaki, diabetes etc. Hvis det er noe som ligger under og trigger. Men å få overbevist legen er ikke så enkelt. Anonymkode: e7e9f...d98 Jeg tenker reumatoligiske først og fremst som kan gi betennelser i kroppen, men godt mulig diabetes også kan gi temperaturoppgang. Har også en ide om at ME kan gi forhøyet temperatur. Virusinfeksjoner kommer også i forskjellige "styrker". Anonymkode: 0f596...f86
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Har du hatt covid? The researchers assessed 17 symptoms. Besides fatigue/muscle weakness and sleeping difficulties, they included low-grade fever https://www.cidrap.umn.edu/covid-19/covid-19-symptoms-often-linger-6-months-or-more-study-finds People who experience Post-COVID Conditions most commonly report: General symptoms (Not a Comprehensive List) Tiredness or fatigue that interferes with daily life Symptoms that get worse after physical or mental effort (also known as “post-exertional malaise”) Fever https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/long-term-effects/index.html Anonymkode: ebec5...e19
Gjest Vecky Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Litt usikker, tror de mener at jeg ikke har høy nok feber for antibiotika. Anonymkode: e7e9f...d98 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er crp som avgjør behandling med antibiotika. Anonymkode: 58d05...091 Det er ikke crp eller feber som avgjør om du skal ha antibiotikabehandling. Du får antibiotika hvis du har en bakteriell infeksjon. Det er mange sykdommer som også gir en crp-stigning, f.eks flere reumatologiske sykdommer. Jeg regner med at legen har tatt blodprøver og andre undersøkelser for å utrede?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Vecky skrev (2 timer siden): Det er ikke crp eller feber som avgjør om du skal ha antibiotikabehandling. Du får antibiotika hvis du har en bakteriell infeksjon. Det er mange sykdommer som også gir en crp-stigning, f.eks flere reumatologiske sykdommer. Jeg regner med at legen har tatt blodprøver og andre undersøkelser for å utrede? Han har tatt noen prøver. Men forstod det slik at de ikke antok det var en bakteriell infeksjon pga lav feber. Derav ingen crp. Anonymkode: e7e9f...d98
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du hatt covid? Ja, med sykemelding, hjernetåke og utmattelse. Men det blusser vel ikke opp etterpå? Tok tid å bli kvitt dritten, men det er en liten stund siden nå. Anonymkode: e7e9f...d98
Lonehill Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 En vitenskapelig studie publisert i februar i år konkluderer med at høy CRP har sammenheng med D-vitaminmangel og at økt D-vitaminnivå er nok til å redusere nivået av C-reaktivt protein. Studien undersøkte data fra 300.000 briter. Sitat Konklusjon: Den observerte assosiasjonen mellom D-vitamin og CRP er sannsynligvis forårsaket av vitamin D-mangel. Korrigering av lav vitamin D-status kan redusere kronisk betennelse. https://academic.oup.com/ije/article/52/1/260/6586699
Gjest Vecky Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Han har tatt noen prøver. Men forstod det slik at de ikke antok det var en bakteriell infeksjon pga lav feber. Derav ingen crp. Anonymkode: e7e9f...d98 Skjønner. Det trenger ikke å være infeksjon som gjør at du har litt høy kroppstemp (og de andre plagene du nevner). Hva med stoffskifte? Kan også være noe “ubalanse” i hormoner. Mye som spiller inn på temperaturen. Hvis det er en stund siden du var hos legen ville jeg nok bestilt en ny time og hørt om det er mulig med litt flere undersøkelser og blodprøver
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 Jeg hadde det slik. Temperaturen svinget og jeg hadde feberfølelse i kroppen i flere uker. Plutselig fikk jeg vond hals. Deretter ble jeg kjempeforkjølet og fikk muskelverk. Dette gikk jo over etter noen dager. Feberen forsvant. Mulig det er kroppen som kjemper imot en forkjølelse, men som til slutt kapitulerer? Ikke vet jeg, men feberen er borte nå som jeg ikke er forkjølet mer i hvert fall. Anonymkode: 958c7...fc2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 Har du sjekket stoffskiftet? Anonymkode: 43f24...5f5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): LONG COVID ✨ Anonymkode: e3ef1...c6d Men jeg har jo hatt det. Og det gikk over? Anonymkode: e7e9f...d98
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har hatt "feber" lenge nå, ligger mellom 37-38. Legen finner ingenting, og jeg har ingen symptomer (utenom svimmelhet, svette, høy puls, trøtt etc. Som jo er vanlig ved feber). Og siden det ikke er over 38, så blir jeg ikke tatt spesielt seriøst. Jeg holder på å bli sprø! Noen som har opplevd det samme, og fikk du en diagnose? Hvordan løste det seg? Vil ha livet mitt tilbake... Anonymkode: e7e9f...d98 Det er jo «ett eller annet». Kan være stress, cøliaki, lett allergi mot mat, husdyr, støv, vaskemidler, parfyme etc etc. Det kan være en infeksjon (uvi?) Det kan være en hvilken som helst betennelse - øreverk, betennelse i sener og muskelfester, bihulebetennelse og så videre. Det kan være senvirkninger etter en betennelse, infeksjon etc. Det kan være stress (psykisk eller fysisk - kroppen bryr seg ikke). Så hva foregår i livet ditt? Sykdom? Overarbeid? Døende venner eller slektninger? Hva slags mønster har du funnet i symptomene dine etter en måned? Du bør føre enten mental eller fysisk dagbok over treningsrutiner, vondter, symptomer, matvareinntak etc dag for dag og finne sammenhengen (husk at symptomer på matallergi kan oppstå så sent som 1-5 dager etter inntak, og at du kan tåle feks melk men ikke krem eller litt melk men ikke mye). For helsevesenet finner ikke årsaken til vage symptomer og utelukker dem fra din hverdag. Det er en jobb bare du er villig til å ta. Fordi det er en massivt stor jobb. Anonymkode: 34a11...8db
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #20 Skrevet 14. april 2023 Mannen min hadde 38 i feber i mange uker. Veldig frustrerend. Det viste seg å være en infeksjon med cytomegalovirus. Tok ganske lang tid før legen sjekket det. Anonymkode: 37952...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå