Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en person som svært ofte låne penger av meg, og betaler tilbake, gjerne i forbindelse med at vedkommende er ute på byen og trenger penger til alkohol. Ofte har vi vært sammen og da har det vært greit, men sist helg ble jeg spurt uten at vi var ute sammen. Skjønte at det var til alkohol og en felles bekjent har fortalt at personen som ba om å få låne var på et utested og at de traff hverandre der. Jeg lånte ut penger igjen.

Vi trenger ikke å henge sammen hver helg og det kan være forskjellige grunner til at jeg ikke ble spurt om å dra ut på byen sammen, men nå tenker jeg at dersom jeg blir spurt igjen denne helga kommer jeg ikke til å låne ut penger, og det må jo være greit. Trenger ikke å si hvorfor. Da får vedkommende spørre andre, kanskje fortrinnsvis noen som er med ut. Det må være greit. Ikke at jeg prøver å sørge for å bli spurt om å være med, for ellers vil jeg ikke låne ut, men mulig at vedkommende vil tenke i de baner.

Er det normalt å låne ut i hytt og pine uten å bli inkludert? 

Anonymkode: 0c85e...496

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

men nå tenker jeg at dersom jeg blir spurt igjen denne helga uten at jeg er med*

Anonymkode: 0c85e...496

AnonymBruker
Skrevet

Si nei med god samvittighet! Det er ikke normalt for voksne folk å låne penger av andre hele tida. 

Hvis noen venner låner av meg, er det om vi f eks er på kafé og de har glemt kortet, men nå for tida vippser de jo gjerne samtidig slik at det egentlig ikke er et lån…

Jeg ville lånt penger til mine nærmeste venner dersom de var i knipe - virkelig knipe, som at de ikke kunne betale husleia en måned pga en akutt situasjon. Men bortsett fra det, nei.

Synes du bare skal si, «dessverre, har ikke anledning til å låne deg penger nå». Ferdig snakka!

Anonymkode: 60a8f...cfe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende personen dro ut spontant forrige gang og ikke rakk å spørre deg. 

Men ja noen personer er sånn som bare kjører sitt eget løp og spør deg om å bli med ut bare fordi de trenger penger så vær litt obs på det, pass på at du ikke blir brukt som venn 

Anonymkode: 75a27...783

Skrevet

Låner ikke ut penger. Neste helg: Be om å få låne penger av vedkommende, og se hva som skjer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...