Egenskap Skrevet 21. april 2023 #61 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 2.56): Vet ikke om det passer seg å poste dette på dette underforumet, men prøver. Flytt det hvis det ikke passer. Gud.. jeg er ikke personlig kristen, men har jo min barnetro at det finnes en gud eller mer mellom himmel og jord. Men nå tviler jeg. Jeg mistet nettopp en tenåring som jeg er tante til i en bilulykke. Hele familien er i sjokk og sorg. På toppen av det hele har det ballet på seg med akutt og kritisk sykdom i familien. Hvor er gud når dette skjer? Hvorfor ta en ungdom? Hva er meningen? Hvis det finnes en gud så kan han ikke være påkoblet. Anonymkode: 205bf...223 Gud er tilgjengelig når du tror på han og oppsøker han der han blir snakket om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #62 Del Skrevet 21. april 2023 Tuppeluri skrev (7 minutter siden): Du sier han vil fjerne det onde.... men hva er det gode i å mishandle å voldta et spedbarn? Drepe uskyldige dyr? Gå løs på en skole med våpen? Styrte et fly med flere passasjerere ut i havet, eller i 2 tårn? Kidnappe, stenge inne og voldta 3 kvinner å lage barn med dem mot dems vilje i over 10 år? Altså, hvor er godheten i dette? Om Gud hadde brydd seg så mye som dere troende sier han gjør, så ville han ikke latt disse tinga skje. Dette er ikke en promille av alt det grusomme som skjer her i verden en gang. Ingenting, og det er mennesker som begår slike onde handlinger som skal fjernes på dommedag. Gudh ar ingen skyld i menneskers handlinger. punktum. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #63 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 22.43): Nei, Han er klok og har en plan for menneskeheten. På dommedag skal alt det onde fjernes og en ny jord uten synd og ondskap skapes. Det er kun mennesker som gjør ondt, Gud er god. Anonymkode: a5397...ca6 Hvorfor vente til dommedag? Anonymkode: 41c18...b4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 21. april 2023 #64 Del Skrevet 21. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 2.56): Vet ikke om det passer seg å poste dette på dette underforumet, men prøver. Flytt det hvis det ikke passer. Gud.. jeg er ikke personlig kristen, men har jo min barnetro at det finnes en gud eller mer mellom himmel og jord. Men nå tviler jeg. Jeg mistet nettopp en tenåring som jeg er tante til i en bilulykke. Hele familien er i sjokk og sorg. På toppen av det hele har det ballet på seg med akutt og kritisk sykdom i familien. Hvor er gud når dette skjer? Hvorfor ta en ungdom? Hva er meningen? Hvis det finnes en gud så kan han ikke være påkoblet. Anonymkode: 205bf...223 Uff, kondolerer så mye!! Du er i en sjokktilstand, sint på det som selvsagt føles enormt urettferdig. Kanskje du skal la de store filosofiske debattene vente, la sorgen gå sin gang. Det ville vært fint å ha noen å skylde på.. så det er naturlig å ville klandre den vi er opplært til som "Gud".. det er en fase i sorgprosess. Hvorvidt premisset som er lagt for "Gud" stemmer, kan du kanskje dykke ned i senere. ❤ Endret 21. april 2023 av klarinetta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 21. april 2023 #65 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 22.54): . Det sies at gud er både allmektig og god. Dersom gud er allmektig og lar barn dø, er han ikke god. Dersom han er god, lar han ikke barn dø. Anonymkode: 8a6af...71c Nettop. Om man er kristen, så er Gud allmektig. Dermed er «han» ond eller inkompetent. Eller begge deler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #66 Del Skrevet 21. april 2023 Jytte skrev (20 timer siden): Nå sporer jeg også av, men jeg er litt uvanlig... og det kan være plagsomt, blir fort sliten, tar inn andres energier, også minner fra et sted, fortid, kan telepatere med dyr, til og med veps. Jeg som var livredd veps, sosial arv, en liten del da. Telepati..... Ja, har testet med flere, jeg kan på under fem minutter, tror jeg brukte to, se hvilket kort av 52 kort, vi ble litt sjokkerte alle tre. Men jeg brukte elimeningsmeteoden, likevel. Ts, beklager og si fra ... vi er jo langt bort i huti heita. Kg på sitt verste. …Er du skækk? Anonymkode: 77c5c...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #67 Del Skrevet 21. april 2023 Gud er bare en kødd som bruker jorda som sin egen tv. Han chiller oppe i himmelen med popcorn og ser på shit showet som foregår her i nede. Mange sjangre å velge mellom! Anonymkode: 77c5c...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #68 Del Skrevet 21. april 2023 sicario skrev (1 time siden): Nettop. Om man er kristen, så er Gud allmektig. Dermed er «han» ond eller inkompetent. Eller begge deler. Nei, Han har en plan, som står klart forklart i Bibelen. Gud har ikke skylden for menneskers onde handlinger og skal fjerne dem. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #69 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vente til dommedag? Anonymkode: 41c18...b4a Fordi da skal alt det onde fjernes for godt. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. april 2023 #70 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke på Edens hage, eller noen religiøse bøker. Anonymkode: 71f39...4a0 Dette er for de som er kristne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. april 2023 #71 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gud er reell og bevist av vitenskapen. Selv om vitenskapsfiendtlige, hatefulle ateister benekter sannheten. Anonymkode: a5397...ca6 Nei, Gud er motbevist av vitenskapen. Jo mer vitenskapen finner ut, desto mindre plass blir det til Gud. Gud er bare "God of the Gaps". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. april 2023 #72 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, Han har en plan, som står klart forklart i Bibelen. Gud har ikke skylden for menneskers onde handlinger og skal fjerne dem. Anonymkode: a5397...ca6 Gud skapte mennesker og hele universet. Han er direkte ansvarlig for alt. Eller er han inkompetent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #73 Del Skrevet 21. april 2023 jabx skrev (1 time siden): Nei, Gud er motbevist av vitenskapen. Jo mer vitenskapen finner ut, desto mindre plass blir det til Gud. Gud er bare "God of the Gaps". Feil, sel enkene jeg postet tidligere. Gud er bevist av vitenskapen. jabx skrev (1 time siden): Gud skapte mennesker og hele universet. Han er direkte ansvarlig for alt. Eller er han inkompetent? Nei, Gud er ikke skyld i menneskers ondskap, men vil fjerne det på dommedag slik planen hans er. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellomtomater67 Skrevet 21. april 2023 #74 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 4.30): Det er ikke Gud som skaper det onde, det er mennesker. Gud ønsker ikke at vi skal gjøre ondt og vil fjerne alt det onde på dommedag. Død og ulykker er et resultat av mennesker handlinger. Anonymkode: a5397...ca6 Så sant. Det er mennesker som bestemmer / velger å uføre de ondskapsfulle handlingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #75 Del Skrevet 21. april 2023 Ellie1 skrev (På 17.4.2023 den 20.05): Hei! Jeg har så lei meg for at du mistet tantebarnet ditt❤️ Det er forferdelig trist og urettferdig, og jeg er sikker på at Gud sørger mer over det enn noen andre… Gud hater at vonde ting skjer og at mennesker lider og dør. Jeg har tenkt mye på dette spørsmålet selv, og er personlig kristen. Det er ikke et enkelt spørsmål, og jeg vil tro det er det som er stilt mest av alle om kristendommen… I bibelen leser vi at Gud skapte mennesker og jorden og alt var godt. Det var slik han ville ha det. Ingen lidelse og ingen død. Men han ville gi mennesket fri vilje. Han vil ikke at de skal være som roboter, som ikke har noe annet valg enn å være med Gud. Dette førte til at mennesket valgte å ikke være lydig mot Gud, og det bringte synd til jorden: hat, sult , sykdom og død er alt konsekvenser av synd, og er alt noe Gud hater. I denne situasjonen kunne Gud sagt «mennesket valgte meg bort, så jeg bare lar de være i den syndige verden og få opplever konsekvensen av sin synd». Men det gjorde han heldigvis ikke. I stedet sa han «Jeg kan ikke lenger være med mennesket som jeg elsker så høyt. Jeg vil lage en redningsplan.» Gud tåler ikke synd fordi han er bare god. Det vil si at hvis jeg, som synder kommer nær Gud, vil jeg bli utslettet… Konsekvensen av vår synd er død. Så for at Gud skal kunne være med oss igjen, og alt skal bli godt, så må noen død. Her valgte Gud å dø i vårt sted. Han valgte å komme til jorden som menneske (Jesus) og dø i vårt sted. Slik som synden kom inn i verden ved et mennekse (Adam), kunne et mennekse (Jesus) ta synden ut av verden. Alle de som ønsker å ta i mot det Jesus gjorde for oss, vil bli sett på som helt rene i Guds øyne, og vil blir gjenforent med han, og leve livet etter døden slik som han planla det. Men mens vi er her på jorden er vi fortsatt omringet av synd. Så hvorfor tar ikke Gud bare bort all synd nå? Om han fjerner alt som er vondt må han utslette menneskeheten. Bibelen sier at grunnen til at Gud holder jorden gående så lenge, til tross for all lidelse, er at han ønsker at flest mulig skal bli frelst. Altså at flest mulig skal gjenopprettes med han og få det godt. Jeg er som sagt overbevist over at Gud sørger minst like mye som dere over at denne unge jenta døde. Det er ikke hans vilje. Håper dette gir mening. Det er som sagt ikke et lett spørsmål å svare på, men er viktig å snakke om. Ønsker deg og familien alt godt! Wow, for en krativitet. Det er som å høre på et barn etter en dag i bhg om sin fantasivenn og alt de har opplevd sammen. Anonymkode: f39c7...f9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 21. april 2023 #76 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gud er reell og bevist av vitenskapen. Selv om vitenskapsfiendtlige, hatefulle ateister benekter sannheten. Anonymkode: a5397...ca6 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #77 Del Skrevet 21. april 2023 Rucula skrev (44 minutter siden): 🤣 Har postet lenkene som beviser påstanden min. Om dere ateister vil benekte det får så være. Anonymkode: a5397...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 22. april 2023 #78 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har postet lenkene som beviser påstanden min. Om dere ateister vil benekte det får så være. Anonymkode: a5397...ca6 Du får tro på hva du vil... det ligger i menneskets natur å tro. Mange mennesker er redde og trenger noe å støtte seg på. Det finnes så mange forskjellige guder, relgioner og ting å tro på. Det finnes de merkeligste sekter. Det finnes folk som forguder trær, steiner eller dyr Vi som ikke tror (atheistene). står på sidelinjen og rister på hodet. Men så lenge dere ikke prøver å trøkke relgionen deres opp i ansiktet på oss, så kan dere bare holde på som dere vil for vår del. Min manns familie er svært relgiøse og prøver å presse relgion på mine barn, det har jeg slått beinhardt ned på. De får nå ikke være alene med sine eneste barnebarn. De klarer ikke la være å misjonere. Så da ender de opp alene og ensomme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 22. april 2023 #79 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): …Er du skækk? Anonymkode: 77c5c...063 Tja, kanskje litt.... så beklager at jeg skrev i tråden. Var vininntatt og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #80 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Wow, for en krativitet. Det er som å høre på et barn etter en dag i bhg om sin fantasivenn og alt de har opplevd sammen. Anonymkode: f39c7...f9d Det er basert på tekst skrevet i tusenvis av år men som likevel er sammenhengende. Jeg har ikke så god fantasi… 1000 år før Jesus levde ble det skrevet om at han skulle komme og hva han skulle gjøre i livet sitt. Han gjorde alt som ble skrevet om han (til og med ting han ikke kunne velge selv, som hvor han skulle bli født og måten å dø på…) Selv de sterkeste ateister er enige i at Jesus har levd. Det er ingen andre det finnes så mye skrifter på enn Jesus, mye mer enn f.eks Julius Cæsar. Det vi er uenige i er om han var den han sa han var, eller om han var en løgner. Mange av disiplene hans døde martyrdøden (drept for å følge Jesus). Selv etter Jesu døde reiste de rundt og fortalte om hva de hadde opplevd og var villige til å dø for det. Er uannsynlig at så mange ville valgt å dø for noe de visste var en løgn…? Men personlig er det ikke derfor jeg tror på den Guden bibelen viser. Jeg tror fordi jeg har erfart noe helt spesielt jeg aldri har funnet noe annet sted. Jeg har sett syke bli friske når vi ber til Gud, og jeg har blitt fylt med en glede som ikke kan sammenlignes med noe annet. Jeg har opplevd en frihet, som er vanskelig å beskrive. Jeg er vant til at folk kaller med dum fordi jeg tror at Gud har skapt verden. Men for meg er det vanskelig å tenke at verden kom av ingenting. Synes det er mer logisk at vi og verden er skapt fordi alt passer så godt sammen. Mulig Gud skapte verden via evolusjon, men noen må jo ha startet det? Uansett så vil jeg oppfordre deg til å respektere andre sine livssyn ❤️ Anonymkode: f1351...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå