Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dobbel dag av en venninne av meg og mannen. Planen hadde vært å gitt venninnen min 500 kr. Hva gi når de er to? 

Anonymkode: 4fa79...a68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir gaver til 1000 på runde dager. Er dere like god venn med den andre også? Hvis ikke holder det med 500 til hen

Anonymkode: a0e6f...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Mente du å gi penger? Er rart å gi penger til en førtiåring? Med mindre hun har veldig dårlig råd…

Til et par kan dere vel gi felles gave. En bra vin med noe tilbehør som ost, sjokolade (fancy type)? 

Anonymkode: 8e5c2...fec

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg gir gaver til 1000 på runde dager. Er dere like god venn med den andre også? Hvis ikke holder det med 500 til hen

Anonymkode: a0e6f...fbf

Det er mannen hennes, men vi har ikke noe særlig kontakt. Møter ofte henne uten mannen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mente du å gi penger? Er rart å gi penger til en førtiåring? Med mindre hun har veldig dårlig råd…

Til et par kan dere vel gi felles gave. En bra vin med noe tilbehør som ost, sjokolade (fancy type)? 

Nei, ikke nødvendigvis penger. Tenkte mer summen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi hadde nylig 40-årsfeiring for mannen og fikk faktisk en del penger. Som kom godt med, for mat/drikke kostet veldig mye😅 
Han fikk også noen gaver, noen hadde spleiser på dyrere ting, men mange ga kontakter eller vippset noe. 

Anonymkode: d7d25...4c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde nylig 40-årsfeiring for mannen og fikk faktisk en del penger. Som kom godt med, for mat/drikke kostet veldig mye😅 
Han fikk også noen gaver, noen hadde spleiser på dyrere ting, men mange ga kontakter eller vippset noe. 

*kontanter

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er det rareste jeg har hørt.

Anonymkode: 21099...9e0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi noe spiselig/drikkbart. Eller abonnement på avis/blad. Folk vil helst slippe skapfyll, og slike ting vil de uansett kunne dele felles. 

Anonymkode: 27800...e02

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt felles gave, og plusset på litt, men ikke doblet.

Og nei, det er ikke vanlig å gi penger. 

Anonymkode: b4a61...969

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er det rareste jeg har hørt.

Anonymkode: 21099...9e0

Seriøst? Tenkte ikke noe negativt over det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kurv med mye godt i. Får flott kurv mellom 500 og 1000.

Anonymkode: 9ab4a...fd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kurv med mye godt i. Får flott kurv mellom 500 og 1000.

Anonymkode: 9ab4a...fd5

Det er min favorittgave nå i 40-årene, sleng gjerne også i en god vin. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt én fin champagne. De fleste i 40årene har absolutt alt de trenger 

Anonymkode: 1314f...3c8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville kjøpt én fin champagne. De fleste i 40årene har absolutt alt de trenger 

Anonymkode: 1314f...3c8

Helt enig! En av de siste gangene jeg var i "rundt" bursdag var dette ønsket fra jubilanten. 

AnonymBruker
Skrevet

Selv hadde jeg blitt flau om noen ga meg penger i 40 års gave.

Anonymkode: af115...fc7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dobbel dag av en venninne av meg og mannen. Planen hadde vært å gitt venninnen min 500 kr. Hva gi når de er to? 

Hva med en opplevelse, teaterbilletter.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

En blomsterbukett og en flaske vin i stedet for?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv hadde jeg blitt flau om noen ga meg penger i 40 års gave.

Anonymkode: af115...fc7

Så merkelig ting å bli flau over.. verken jeg eller mannen tenkte noe som helst negativt over at mange ga penger i 40-årsdag. Vi ba mange av hans kamerater, tror de ikke vet hva de skal gi, så gir de penger. Synes det var helt ok jeg..? Tenkte overhodet ikke over at det var noe annerledes enn å få en gave. Men nå er vi enkle mennesker da, jeg hadde ikke tenkt over det om noen kom uten gave heller ☺️

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så merkelig ting å bli flau over.. verken jeg eller mannen tenkte noe som helst negativt over at mange ga penger i 40-årsdag. Vi ba mange av hans kamerater, tror de ikke vet hva de skal gi, så gir de penger. Synes det var helt ok jeg..? Tenkte overhodet ikke over at det var noe annerledes enn å få en gave. Men nå er vi enkle mennesker da, jeg hadde ikke tenkt over det om noen kom uten gave heller ☺️

Veldig rart. Han må jo ha ytret at han ønsker seg penger. Jeg har ikke sett en eneste pengegave i bursdager. Selv i 20-årene på budsjett var det en flaske vin eller noe slikt som gjaldt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...