Gå til innhold

Når barnet gråter og ikke vil til far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man gjøre? Faren er narsissist og umulig å snakke med. Barnet har gruet seg til å dra tilbake til far siden hun kom hit før påske. Nå er det noen dager igjen før det er «pappauke» (de har vært her i over to uker pga påske), og hun vil bare bli her lenger. Far har nettopp flyttet inn til ny kjæreste og hennes barn, og mitt barn trives ikke med det. 
Tidligere har hun hatt problemer med å komme tilbake til far etter ferier, og jeg har forsøkt å si at hun sliter med overgangen, men far nekter å tilpasse det (med besøk hos meg). Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre? Fvk hjelper ikke siden han overholder samværsavtalen. Han nekter for øvrig barna å besøke meg i hans uker, av og til får de ikke ringe heller.  

Anonymkode: d9a8c...ced

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Anonymkode: 70b57...305

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva kan man gjøre? Faren er narsissist og umulig å snakke med. Barnet har gruet seg til å dra tilbake til far siden hun kom hit før påske. Nå er det noen dager igjen før det er «pappauke» (de har vært her i over to uker pga påske), og hun vil bare bli her lenger. Far har nettopp flyttet inn til ny kjæreste og hennes barn, og mitt barn trives ikke med det. 
Tidligere har hun hatt problemer med å komme tilbake til far etter ferier, og jeg har forsøkt å si at hun sliter med overgangen, men far nekter å tilpasse det (med besøk hos meg). Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre? Fvk hjelper ikke siden han overholder samværsavtalen. Han nekter for øvrig barna å besøke meg i hans uker, av og til får de ikke ringe heller.  

Søk om å få mer omsorg for barnet/barna? Legg frem bevis på at han ikke er samarbeidsvillig, ikke vil deres beste?

Anonymkode: bb130...a78

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan snakker du om far?

Anonymkode: 82226...e19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan snakker du om far?

Anonymkode: 82226...e19

Jeg snakker ikke stygt om han hvis det er det du mener. Jeg vet han svikter på emosjonell oppfølging, det hører jeg hele tiden når jeg snakker med dem. Men vet at det ikke er noe konkret galt han gjør. Jeg sier at det blir jo fint å se pappa igjen og at hun sikkert har kjent på at hun savner han osv. Samtidig spør jeg mye for å evt avdekke om det er noe bekymringsverdig. 
Hun er ni år, yngst av søsknene. Eldste vurderer allerede å endre omsorgsfordelingen, men jeg synes det er drastisk. Det er allikevel enklere enn med yngste, som ikke er over 12 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker ikke stygt om han hvis det er det du mener. Jeg vet han svikter på emosjonell oppfølging, det hører jeg hele tiden når jeg snakker med dem. Men vet at det ikke er noe konkret galt han gjør. Jeg sier at det blir jo fint å se pappa igjen og at hun sikkert har kjent på at hun savner han osv. Samtidig spør jeg mye for å evt avdekke om det er noe bekymringsverdig. 
Hun er ni år, yngst av søsknene. Eldste vurderer allerede å endre omsorgsfordelingen, men jeg synes det er drastisk. Det er allikevel enklere enn med yngste, som ikke er over 12 år. 

Du synes det er drastisk å endre samværsavtalen når de i følge deg har en narsisistisk far som ikke møter barnas behov? Barnet liker seg ikke der. Gruer seg i lengre tid før det må dit...tenker det er på tide å snakke om hvilken samværsordning som er best for UNGENE. Ja da blir det sikkert konflikt med far, men slik som dette kan barnet ikke ha det, om det gruer seg så mye som du sier.

Anonymkode: 3f224...f03

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 9 år og gruer seg så mye til å dra til far at hun gråter og du tenker det drastiske er å endre samværet?
Altså, hun har all rett til å bli hørt.

Hun kan snakke med de på fvk alene og si hva hun selv ønsker. Hennes mening hadde hos de fleste sakkyndige også blitt vektlagt mye om dere hadde vært i en rettsprosess. Min datter fikk bestemme (for mye) da vi var i en rettsprosess fra hun var 7 år.

Du skriver 'pappauke'. Betyr det at det er 50/50 fordeling dere har?

Anonymkode: 70b57...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...