Gå til innhold

Min mor på 75 er blitt så ustø

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bekymrer meg for henne. Hun har svimlet mye og falt et par ganger. Siste året er hun blitt veldig ustø. Går med solide joggesko inne og stokk ute. Hun nekter å begynne med rullator. 

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Og jeg skulle så gjerne hatt trygghetsalarm til henne meg hun tar seg ikke råd (500 pr mnd) og jeg kan ikke bidra dessverre. Kan man søke om å få den gratis? 

Jeg håper noen har erfaring og kan dele hva som er lurt å gjøre. 

Anonymkode: 70426...c91

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun bør få trygghetsalarm. Om det går ut over egen helse kan hun umyndiggjøres, men det er en vanskelig avgjørelse. 
Kontakt kommunen hvor hun er bosatt. 
Finnes også private , men det er for de rike. 
https://bohjemme.com/til-parorende/

Anonymkode: 58f2d...3eb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst bør hun nok komme seg til en lege for å få sjekket hvorfor hun er så svimmel. Man kan bli mer ustø med årene noen ganger så kan det og være man mangler enkelte vitaminer. Har man fall risiko er jo hjemmearlarm det beste, dette kan legen søke om. Min mor fikk alarm for 2 år siden. I hennes kommune er den nå blitt gratis. Hun klarer seg uten hjelp men dette er en trygghet for meg hvis noe skal skje. Hun har stor fall risiko. Da legen søkte så gikk det veldig fort før hun fikk den. 

Anonymkode: 52fc7...429

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...