Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte typen om han noen gang kom til å kjøpe noe gave til meg som en ring, smykke eller noe. Fikk klart nei, han kom aldri til å kjøpe noe utenfor bursdag/jul. Har fått blomster her og der da. 

Men er jeg idiot for å bli litt snurt av at jeg ønsker en liten oppmerksomhet i form av noe som ikke visner utenfor jul/bursdag? 

Anonymkode: 3aa70...4af

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gir du selv i gave utenom jul og bursdag? 

Anonymkode: e5c7b...9c6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gir bare gave til bursdag og jul. Fikk til morsdagen en gang (vi har ikke felles barn), men jeg var klar på at jeg synes det var greit nok med hjemmelaget kort fra ungene. Liker ikke sånn gavepress. Har jeg lyst på noe, så kjøper jeg det selv. Går ikke rundt og surmuler fordi jeg ikke har fått et smykke på en random dag "bare fordi jeg fortjener det"

Anonymkode: 77396...a9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gir du selv i gave utenom jul og bursdag? 

Anonymkode: e5c7b...9c6

Foreløpig har jeg gitt 2 litt dyre ting. Pluss småtterier som klær osv hele tiden. 

Misforstå meg rett vil ikke ha noe dyrt tilbake, hadde vært hyggelig med noe billig som en bamse. Men bare ett eller annet. 

Jeg er også en som gir mye kjærlighet i og gi ting, men betyr ikke at jeg trenger masse greier tilbake. Men en liten oppmerksomhet hadde jo vært koselig. Bare fordi man vil, og ikke må. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er også en som gir mye kjærlighet i og gi ting, men betyr ikke at jeg trenger masse greier tilbake. Men en liten oppmerksomhet hadde jo vært koselig. Bare fordi man vil, og ikke må. 

Men du SYNES jo at han må...? Du diskuterer han jo på et nettforum fordi han ikke har gjort det du mener han ikke må. Kjekt å overraske noen med gave, men når man nærmest blir kommandert til det så fjerner det litt av gleden av å gi.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor mener du at han skal kjøpe noe til deg ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du SYNES jo at han må...? Du diskuterer han jo på et nettforum fordi han ikke har gjort det du mener han ikke må. Kjekt å overraske noen med gave, men når man nærmest blir kommandert til det så fjerner det litt av gleden av å gi.

Jeg har ikke sagt det, men han sa han aldri kom til noen gang å gjøre det når emnet kom opp.

Og jeg syntes bare det er litt stusselig, elsker mannen uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Han virker kjip, skjønner godt du blir skuffet.

Anonymkode: e7732...e5e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så materialistisk men helt ærlig hadde jeg dumpa en mann som sa bastant nei til å kjøpe noe til meg utenom bursdag og jul. 

Anonymkode: 3f60a...678

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spurte typen om han noen gang kom til å kjøpe noe gave til meg som en ring, smykke eller noe. Fikk klart nei, han kom aldri til å kjøpe noe utenfor bursdag/jul. Har fått blomster her og der da. 

Men er jeg idiot for å bli litt snurt av at jeg ønsker en liten oppmerksomhet i form av noe som ikke visner utenfor jul/bursdag? 

Anonymkode: 

Det høres ut som dere kan ha godt av å snakke om de 5 kjærlighetsspråkene. 😊 Du har nok gaver som ditt primærspråk, mens det kommer et stykke ned på hans liste, og derfor anser ikke han det som så viktig. 

Når det er sagt, så er det nok en dårlig strategi å "kreve" gaver. 

Snakk generelt om kjærlighetsspråkene, vær nysgjerrig på hva hans språk er, og forklar om ditt uten å være verken krevende eller beskyldene. For en som ikke har gaver som primærspråk, er nok det det vanskeligste kjærlighetsspråket å forstå, da det fort kan oppfattes litt "gold-digger"-aktig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper mye gaver til dater og kjærester, billig og dyrt og forventer det samme tilbake ikke pga tingenes del i seg selv men fordi jeg syns det er en viktig måte å vise at man tenker på hverandre. Viktig at en mann er gavmild om han vil være med meg. Kan være en figur til 20 kr, sjokolade til 10 kr, blomster han plukker selv gratis eller jakke til 2000 kr, spiller ingen rolle men noe må det være av overraskelser og symbol på kjærlighet og verdsettelse i hverdagen 

Anonymkode: 3f60a...678

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt av gleden med å gi forsvinner i hvertfall når noen spør etter det. Så han gir nok ihvertfall ikke noe nå😅  du har jo fått blomster av og til,men kan godt hende han slutter nå når det virker som du ikke er fornøyd med det. Skjønner at det er gøy med overraskelser av og til, men blir bare dumt å forvente å få noe. 

Skrevet

Vi har 5 kjærlighetsspråk: handlinger/tjenester, kvalitetstid, fysisk nærhet, bekreftelse/anerkjennelse og gaver. Tydeligvis så er gaver ditt kjærlighetsspråk, men ikke hans. 

Da jeg tok test for å finne ut av mine kjærlighetsspråk så hadde jeg 3% på gaver, sammenlignet med over 20% på alle de andre. Altså, for meg er ikke det å gi gaver min måte å vise kjærlighet på og jeg har ikke behov for gaver fra mannen for å føle hans kjærlighet. Det gir meg mer glede at han henter et glass vann til meg, lar meg sove på morgenen, gir meg et kyss, sier at han sier han setter pris på meg og at vi finner på noe sammen. Og det passer veldig bra, for mannen scorer også lavt på gaver, så våre kjærlighetsspråk «matcher» og jeg tror det er en av grunnen til at vi sjeldent blir skuffet over hverandre eller opplever konflikter 😊

Ved å ha ulike kjærlighetsspråk tror jeg det er ekstra viktig å kommunisere godt og samtidig akspetere at man har ulike måter å vise kjærlighet på. Forsøk å unngå å bli skuffet over at han ikke kjøper gaver, men heller se på alle de andre måtene han viser sin kjærlighet til deg. Samtidig huske at han mest sannsynlig ikke forstår hvorfor dette er viktig for deg, for at for ham så er ikke gaver av betydning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...