Gå til innhold

Bulder bank, søkte om å flytte boliglån over

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søkte Bulder om å få flytte over boliglånet, for å gå videre med søknaden måtte jeg laste ned appen og opprette kundeforhold. Betyr det at de endelig vil ha meg?

Har fått avslag hos dem før, enda lånet opprinnelig kom fra Sparebanken Vest (til ågerrente)

Estimert verdi på boligen var 1920.000, Skatteetaten mener den er verd noen hundre tusen MER, og fikk ikke endret den verdien uten nyere takst. Har det noe praktisk betydning? 

Anonymkode: 6d93a...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har noe å si med belåningsgraden og hvilket rentetrinn du havner på. Er du derimot godt under 50% belånt så har det ingen betydning.

Anonymkode: 304e0...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge Renteradar er belåningsgrad på under 50%, men de brukte et høyere estimat på verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må opprette kundeforhold for søknad uansett, det har ingenting med om du får lån der eller ikke.

Anonymkode: 697c5...16e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du må opprette kundeforhold for søknad uansett, det har ingenting med om du får lån der eller ikke.

Anonymkode: 697c5...16e

Dette. Da jeg flyttet lånet mitt i fjor søkte jeg flere banker og "måtte" opprette kundeforhold hos alle. 

Anonymkode: d12d2...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsket å bytte til Bulder Bank, men jeg bodde på feil sted, og fikk derfor ikke bli kunde.

Anonymkode: 6dfa0...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest takinova

Man får jo knapt søkt hos bankene lenger uten å opprette kundeforhold. Det er jo administrativt tøvete, man sitter som døde kunder hos masse banker, kun for at de skal blåse opp tallene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg søkte nettopp, måtte ikke opprette kundeforhold. Fikk et vink på slutten og "takk for søknaden, en kundebehandler tar kontakt med deg".

Anonymkode: bf651...67f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg søkte nettopp, måtte ikke opprette kundeforhold. Fikk et vink på slutten og "takk for søknaden, en kundebehandler tar kontakt med deg".

Anonymkode: bf651...67f

Ja, vi måtte heller ikke bli kunder for å søke.

Anonymkode: 8645e...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne opprette selve søknaden, men fikk etterhvert beskjed om at jeg måtte bli kunde før søknaden kunne behandles videre. Men det å opprette kundeforholdet var helt uproblematisk (du må ha telefon med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning). Trengte bare logge inn med bankid osv, og det koster ingenting første året. Så er lett å avslutte kundeforholdet.

Til selve søknaden trengte jeg ikke å laste opp noe dokumentasjon heller. Jeg måtte bare bekrefte med altinn at bulder kunne hente 6 måneders lønnsslipper, men alt gikk automatisk. Takst ble jeg ikke spurt om. Det er mulig at det bare er hvis belåningsgraden er høy eller betjeningsevnen er i grenseland at de spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er fordelene ved å flytte boliglånet over til Boulder bank? 
Må man ha lønnskonto der også eller kan man kun ha boliglån der?

Anonymkode: 14e7a...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har åpen prisliste som forteller hvilken rente man får ved forskjellige belåningsgrader, og man får automatisk redusert rente når man når forskjellige prosent, uten å prute. Man får også faktisk den renten som er oppgitt når man søker, i motsetning til andre som gir vilkårlige renter og stadig sniker rentene oppover.

Videre så har de generelt lavere rente enn mange konkurrenter. Men det er helst når man har betalt ned rundt halvparten av boligen at man får de gunstigste rentene.

Man trenger ikke lønnskonto og slikt der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg finner ikke noe i appen om hvordan det går med søknaden, lurer litt på veien videre…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk SMS med oppdateringer underveis. Ellers så kan du gå på nettsiden og logge inn med bankid der, så står det litt om status. Tror ikke det var så mye i appen om selve prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 21.28):

Hva er fordelene ved å flytte boliglånet over til Boulder bank? 
Må man ha lønnskonto der også eller kan man kun ha boliglån der?

Anonymkode: 14e7a...55c

Nei, du trenger ikke ha lønnsinngang der. De oppretter en brukskonto og gir deg et bankkort til den automatisk, kortet er gratis første året, og du kan velge om du vil bruke det eller klippe det og få det kansellert. Si det opp når året er omme og det begynner å koste årsavgift. Det gjorde jeg. Det første året lå det bare ubrukt i en skuff. Sa det opp en måned før året var omme.

Fordelene ved å flytte lånet til Bulder Bank er vel de gode rentene deres. De er like raske med å sette opp renten på innskuddskonto som de er til å heve/senke renten på boliglånet. Man får rente etter en trappetrinnsskala, der 50% (og under) belåningsgrad på boligen gir den laveste boliglånsrenten AUTOMATISK. Du trenger altså ikke følge med og drive å kontakte banken og forhandle renten ned stadig vekk. De gir deg det automatisk, det du har krav på, og de ligger lavere enn mange andre på boliglånsrenter.

Jeg ble kunde i Bulder bank på begynnelsen av året i fjor, i januar. De betaler ut kundeutbytte til boliglånskundene sine året etter, og summen avhenger av hvor mye du har i boliglån. Jeg fikk uansett noen tusenlapper inn på kontoen min der i mars, tror jeg det var, som kundeutbytte og takk for at jeg er boliglånskunde der.

OBS! Bulder bank er en mobil bank, kun app brukes.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da var det kommet oppdatering i appen om at papirer til signering var på vei. 

Og sparekontorenten øker til 3.04 eller hva det var, jeg har allerede flyttet hele sparekontoen hos min gamle bank dit….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...