AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 På grunn av en dårlig periode i livet mitt gikk jeg fra å være normalvektig til å bli overvektig på kort tid. Nå sliter jeg med å gå ned i vekt igjen. I BMI kalkulatoren ser jeg at jeg er 2 kg unna å være i kategorien "alvorlig fedme". Hovedproblemet mitt er mengden mat jeg spiser. Jeg spiser sunn mat, men mye mat. Når jeg tar opp dette med legen min så føler jeg ikke han vil høre og jeg får beskjed som å spise sunt og trene. Jeg går tur 1-2 timer om dagen, det er det jeg har råd og tid til. Vekten rikker seg ikke og det er veldig frustrerende. Jeg leste om en som fikk saxenda og leste litt om det. Da må man ha minst en tilleggsdiagnose som følge av overvekt som jeg forsto det. En medisin som reduserer appetitten virker for meg som noe som ville reddet meg fra overvekten, men virker ikke som jeg kvalifiserer.. Anonymkode: a6340...9c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Hva er dun bmi? Har du over 30 i bmi klassifiserer du uten tilleggsdiagnose. Anonymkode: 46f00...640 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Du må ha en BMI på over 50 for å få Saxenda på blå resept, men du kan få det på vanlig resept. Bruker du full dose så koster det ca 3000 pr mnd. Wegovy skal visstnok være enda mer effektivt enn Saxenda. Den får ingen på blå resept pr. nå, så den må du betale selv. Hvis du ikke får legen med på å skrive ut Wegovy til deg så må du enten mase deg til det, bytte lege eller finne på noe annet. Jeg snakket med legen om overvekt i fjor og fikk resept på Saxenda og den funker veldig bra. Hadde funket bedre dersom jeg hadde vært flinkere ift mat og trening sånn som du er. Håper du får legen til å hjelpe deg mer enn du har fått nå. Anonymkode: 5c541...9f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg leste om en som fikk saxenda og leste litt om det. Da må man ha minst en tilleggsdiagnose som følge av overvekt som jeg forsto det. En medisin som reduserer appetitten virker for meg som noe som ville reddet meg fra overvekten, men virker ikke som jeg kvalifiserer.. Anonymkode: a6340...9c2 Du kan vel få Saxenda på hvit resept? Er det noe kvalifikasjonskrav for å få det på hvit? Anonymkode: 5c541...9f4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Lykkedykker skrev (18 minutter siden): Kvalifiserer du for wegovy da? Takk for innspill, det skal jeg høre med legen om! Anonymkode: a6340...9c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kan vel få Saxenda på hvit resept? Er det noe kvalifikasjonskrav for å få det på hvit? Anonymkode: 5c541...9f4 Trodde det var tilleggsdiagnose. Vil jo anta jeg får det på hvit resept ja. Anonymkode: a6340...9c2
Topsi Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Du må ha bmi på over 50 for å få saxenda på blå. Du kan få saxenda og wegovy på hvit, alternativt mysimba som du kan få på blå. Mysimba er tabletter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå