Gå til innhold

Rutinemessig bekymringsmelding til bv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det når barnevernet åpner en sak? Jeg fikk beskjed at de har gjort det pga barnefar er innlagt med psykiatri og ruslidelse, og det er rutine ved innleggelse. Jeg og bf er ikke sammen, men har god kontakt og samarbeid. Jeg prøver at barnet skal ha en god relasjon med far til tross for situasjonen. Han har ikke hatt fast samvær med barnet, har stort sett møttes med meg tilstede noen ganger i uka. Men nå skal han være innlagt lenge, typ 1 år. Jeg Har kun fått positive tilbakemeldinger om barnets utvikling av barnehage, helsesykepleier osv. Samt at far har hatt tett kontakt med helsevesenet hele tiden. 

Blir likevel bekymret over at det blir en sak i barnevernet.. da vil de vel se på om jeg er egnet som mor, eller? Vil de kontakte barnehage og helsestasjon og evt andre?

Anonymkode: 1e140...2e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke på deg, men på han, så du trenger ikke være bekymret. Mulig de vil prate med deg, men du havner ikke i systemet. 

Anonymkode: 2476e...551

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å skjule = ingenting å være redd for. 
Dessuten går jo ikke beskymringen ut på deg som mor.

Anonymkode: 7ca1c...427

Skrevet

Psykiatrien har et særlig fokus på barn som pårørende. De forsikrer seg om at barn av pasienter har en forsvarlig omsorg mens de er innlagt. Når ditt barn har en god situasjon hos deg, så blir det konstatert og ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...