AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Datter på 12 har akutte magesmerter de siste 2 dagene. smertene kommer og går gjennom dagen, men er veldig sterke når er kommer. primært sentrert rundt navlen, men også over mot sidene. (Begge sider). Når smertene øker blir hun kvalm. ingen feber. Kan dette være blindtarm? annet? Anonymkode: 1c4b2...04d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Oppsøk lege! God bedring! Anonymkode: 5841f...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Ja, jeg hadde blindtarmsbetennelse , hvor blindtarmen sprakk, følte meg sånn uggen i magen, hadde vondt , men ikke mer enn sånne tak i imellom, og følte meg etterhvert ganske syk. Bestilte time til fastlegen på dag 5, hadde 600 i crp og blodforgiftning , og da gikk alt fryktelig fort , ble sendt rett til sykehus og lå på opersjonsbordet etter 5 min på sykehuset.. hadde 3 hull på tarmen og blindtarmen var sprukket, operasjonen var flere timer lang. Lå på sykehuset hele uken… Anonymkode: 14374...9bc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Jeg som skrev over her igjen.. jeg hadde også smerter på begge sidene, som førte til at jeg ble kvalm, veldig like symptomer som din datter.. Anonymkode: 14374...9bc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 https://www.vitusapotek.no/sykdom-og-plager/mage-og-tarm/blindtarmbetennelse/a/A3789 Symptomer på blindtarmbetennelse Smerter rundt navlen som forflytter seg til høyre side i løpet 12 timer Smertene forverres ved bevegelse Kvalme/brekninger Dårlig matlyst Forstoppelse Noen kan få diaré Enkelte får også lett feber Symptomene på blindtarmbetennelse kan imidlertid variere mye avhengig av alder og blindtarmens beliggenhet. Hos eldre er symptomene gjerne diffuse og mindre tydelige, mens under graviditet kan blindtarmen være forskjøvet slik at smertene er høyere opp i magen. Dersom blindtarmsvedhenget ikke fjernes vil den sprekke. Dette skjer i omtrent 20 % av tilfellene med blindtarmsbetennelse. Normalt vil magesmertene forsvinne midlertidig idet blindtarmsvedhenget sprekker, men så forsterkes smertene igjen etter minutter til timer. En sprukken blindtarm over tid kan føre til farlig bukhinnebetennelse. Når bør du kontakte lege ved blindtarmbetennelse? Dersom du merker uforklarlige smerter i magens høyre side bør du kontakte lege umiddelbart. Anonymkode: 55d0d...d36
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Det kan være mulig. Ringe legevakt. For om det er det og den sprekker er det svært alvorlig. Slike symptomer må tas på alvor. Anonymkode: 007e7...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå