Gå til innhold

Får man tilbud om kurs eller ernæringsfysiolog ved nyoppdaget cøliaki?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymkode: ed858...807

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Iallefall fikk vi tilbud til begge deler når vårt barn fikk diagnosen for 10 års tid siden. På kurset var det både foreldre til nydiagnosert barn og voksne som hadde fått diagnosen

Anonymkode: 05c0a...938

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk kurs når yngste fikk diagnosen, tok 1 år og et par mnd fra diagnosen ble satt til vi fikk kurs. Var ikke verdt det, hadde lært meg det jeg trengte i mellomtiden, og kurset fokuserte mye på erstatningsprodukter og lite på naturlig glutenfri mat/råvarer, som er langt mindre kostbar - og snillere for tarmen. 

Anonymkode: d72f4...8a8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får time til ernæringsfysiolog. Jeg var gjennom dette for 3 år siden. 

Anonymkode: a3a88...ce3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 21.00):

Noen som vet?

Anonymkode: ed858...807

Jeg fikk diagnosen for 15 år siden da jeg var 25 år. De hadde kurs for ungdom 18-26 år, men de sa at det ikke var noe for meg. 

Fikk noen timer på sykehuset hos en ernæringsfysiolog, men hun var så nedlatende og slem mot meg så jeg orket ikke gå der. Fikk ikke noe hjelp i det hele tatt. 

Så jeg måtte klare meg selv. Prøvde og feilet mye og etter mange år har jeg fått meg en godt kosthold med mye frukt og grønt og bladgrønt og urter, og sunne matretter. 

Er ikke så begeistret for de glutenfrie produktene da de inneholder så mye rart, så pleier å bake selv og lage alt fra bunnen av. 

Anonymkode: a0261...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...