Gå til innhold

Trenger litt tips til fine brettspill for en på 4 år😁

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har 2 barn, en på 7 år og en på 4 år. De er hos pappaen sin annenhver helg, så jeg har dem fast.

Jeg og 7åringen bruker å kose oss med å spille f.eks stigespill på kvelder etter minste har lagt seg. Kjenner jeg gleder meg til den tiden vi alle 3 kan sitte fint å spille sammen. 

Hvilke type spill er kanskje litt enkelt å lære for en på 4 år? Må ikke nødvendigvis være brettspill. 

Husker ikke helt når 7åringen begynte helt med det, lurer på om han var i 5årsalder. 🙈

Minste er enda ganske vilter og litt utålmodig av seg, men vil gjerne prøve ut om det er noen gode spill vi kan prøve ut😄

Anonymkode: 8bda3...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg har 2 barn, en på 7 år og en på 4 år. De er hos pappaen sin annenhver helg, så jeg har dem fast.

Jeg og 7åringen bruker å kose oss med å spille f.eks stigespill på kvelder etter minste har lagt seg. Kjenner jeg gleder meg til den tiden vi alle 3 kan sitte fint å spille sammen. 

Hvilke type spill er kanskje litt enkelt å lære for en på 4 år? Må ikke nødvendigvis være brettspill. 

Husker ikke helt når 7åringen begynte helt med det, lurer på om han var i 5årsalder. 🙈

Minste er enda ganske vilter og litt utålmodig av seg, men vil gjerne prøve ut om det er noen gode spill vi kan prøve ut😄

Vi spiller stigespillet med vår på tre år. Ellers så liker han yatzy for barn, memo og lotto

Anonymkode: 3afcd...dca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi spiller stigespillet med vår på tre år. Ellers så liker han yatzy for barn, memo og lotto

Ja og villkatten

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærte fireåringen tre på rad i påsken. Det likte han godt. Tegnet på ark, og fant noen brikker.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fantorangen-spillet var stort her i huset da barnet var 4.

Anonymkode: 9ec7e...428

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alias

villkatten

safari

den forsvinnende diamanten

et spill fra TGR som vi bare kaller is-spillet (må finne fargene)

»hva er jeg spillet» i bilen 😀

Anonymkode: 517b2...8ce

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for fine tips 🤩🤩 skal sjekke ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte med «gjett hvem» når barnet var ca 4 år☺️

Anonymkode: 936a0...117

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spilt en del Dragomino med vår 4-åring, og også Ticket to Ride junior, vil anbefale begge disse :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hatt mye moro med Sequence for barn. Det er en kobinasjon av kort med dyr på og brikker hvor det gjelder å få 4på rad. Det fungerer også rimelig godt med litt aldersforskjell mellom barna.

Anonymkode: 9147d...f6d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det lure ekorn (Snicky snacky squirel) er et veldig bra spill som var veldig populær hos oss da barna var små. Det er veldig enkelt spill for barn å lære også. 

image.png.ef69f643a1732c2b0a239bf212deb9df.png

Anonymkode: 37a68...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortspill kan også være gøy, man finner bare noe som passer for alderen og ferdighetsnivå. I vår familie har vi begynt med kjemping, vriåtter og hopp i havet/go fish.  

Ja, og selvfølgelig gris om man er litt flere spillere.

Endret av Elle Melle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Se hva jeg kan

Fantorangenspillet

Yatzy for barn

Villkatten

Anonymkode: 3ffe9...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har i tillegg til mange av de over har vi spilt Carcasonne junior, Ticket to ride junior, 

Anonymkode: e1d81...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette var min 4-årings favoritt. Samt at vi spilte en del Villkatten, Ballong-spillet og ulike spill fra Djeco. Memo var han lite fan av da han var så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Quips har vært populært hos oss

Anonymkode: 7fc37...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...