Gå til innhold

Trenger litt tips til fine brettspill for en på 4 år😁

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har 2 barn, en på 7 år og en på 4 år. De er hos pappaen sin annenhver helg, så jeg har dem fast.

Jeg og 7åringen bruker å kose oss med å spille f.eks stigespill på kvelder etter minste har lagt seg. Kjenner jeg gleder meg til den tiden vi alle 3 kan sitte fint å spille sammen. 

Hvilke type spill er kanskje litt enkelt å lære for en på 4 år? Må ikke nødvendigvis være brettspill. 

Husker ikke helt når 7åringen begynte helt med det, lurer på om han var i 5årsalder. 🙈

Minste er enda ganske vilter og litt utålmodig av seg, men vil gjerne prøve ut om det er noen gode spill vi kan prøve ut😄

Anonymkode: 8bda3...5ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg har 2 barn, en på 7 år og en på 4 år. De er hos pappaen sin annenhver helg, så jeg har dem fast.

Jeg og 7åringen bruker å kose oss med å spille f.eks stigespill på kvelder etter minste har lagt seg. Kjenner jeg gleder meg til den tiden vi alle 3 kan sitte fint å spille sammen. 

Hvilke type spill er kanskje litt enkelt å lære for en på 4 år? Må ikke nødvendigvis være brettspill. 

Husker ikke helt når 7åringen begynte helt med det, lurer på om han var i 5årsalder. 🙈

Minste er enda ganske vilter og litt utålmodig av seg, men vil gjerne prøve ut om det er noen gode spill vi kan prøve ut😄

Vi spiller stigespillet med vår på tre år. Ellers så liker han yatzy for barn, memo og lotto

Anonymkode: 3afcd...dca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi spiller stigespillet med vår på tre år. Ellers så liker han yatzy for barn, memo og lotto

Ja og villkatten

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi lærte fireåringen tre på rad i påsken. Det likte han godt. Tegnet på ark, og fant noen brikker.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fantorangen-spillet var stort her i huset da barnet var 4.

Anonymkode: 9ec7e...428

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Alias

villkatten

safari

den forsvinnende diamanten

et spill fra TGR som vi bare kaller is-spillet (må finne fargene)

»hva er jeg spillet» i bilen 😀

Anonymkode: 517b2...8ce

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine tips 🤩🤩 skal sjekke ut 😄

AnonymBruker
Skrevet

Begynte med «gjett hvem» når barnet var ca 4 år☺️

Anonymkode: 936a0...117

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har spilt en del Dragomino med vår 4-åring, og også Ticket to Ride junior, vil anbefale begge disse :)

• Hjerte 1
Skrevet

Hei! Så koselig at dere vil spille med barna🥰 Kommer selv fra en spillglad familie der far har forsøkt å lære oss opp til å like brettspill allerede fra en ung alder av. Et av de spillene jeg spilte mye som ung var dette: https://www.outland.no/spooky-stairs

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hatt mye moro med Sequence for barn. Det er en kobinasjon av kort med dyr på og brikker hvor det gjelder å få 4på rad. Det fungerer også rimelig godt med litt aldersforskjell mellom barna.

Anonymkode: 9147d...f6d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lure ekorn (Snicky snacky squirel) er et veldig bra spill som var veldig populær hos oss da barna var små. Det er veldig enkelt spill for barn å lære også. 

image.png.ef69f643a1732c2b0a239bf212deb9df.png

Anonymkode: 37a68...06d

Skrevet (endret)

Kortspill kan også være gøy, man finner bare noe som passer for alderen og ferdighetsnivå. I vår familie har vi begynt med kjemping, vriåtter og hopp i havet/go fish.  

Ja, og selvfølgelig gris om man er litt flere spillere.

Endret av Elle Melle
AnonymBruker
Skrevet

Se hva jeg kan

Fantorangenspillet

Yatzy for barn

Villkatten

Anonymkode: 3ffe9...b06

AnonymBruker
Skrevet

Vi har i tillegg til mange av de over har vi spilt Carcasonne junior, Ticket to ride junior, 

Anonymkode: e1d81...4e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette var min 4-årings favoritt. Samt at vi spilte en del Villkatten, Ballong-spillet og ulike spill fra Djeco. Memo var han lite fan av da han var så liten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Quips har vært populært hos oss

Anonymkode: 7fc37...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...