Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som bruker å si frekke ting til tider, men dette tok kaka…

hun begynte helt ut av det blå å fortelle meg at hun har tenkt på noe lenge, og det er at pga jeg har vært i fosterhjem (fra jeg var 13-18) så kan jeg umulig ha vært et ønsket barn, siden hun da tenker at da har ikke moren min hatt et ønske om å ta vare på meg, også fortsetter hun med å legge til at hun er glad hun har en bra mamma og ikke en dårlig mor som meg som lot meg havne i fosterhjem….

Jeg er i dag 30, og er helt sjokkert over at hun kunne si noe sånt…! Det hadde aldri falt meg inn å si noe sånt til noen, burde jeg ta opp dette med henne eller la det ligge? 

Anonymkode: 61eae...1fb

• Liker 5
  • Hjerte 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du venn med henne? 

• Liker 20
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke latt henne slippe unna med.

Anonymkode: b7fac...491

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er venninnen din litt «enkel»? 

Anonymkode: d2ec0...e82

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet

Her er det en del kortslutninger i sikringsskapet, spørs om det har så mye for seg å forsøke å forklare når hun er såpass nedsnødd. Du sier hun bruker å si frekke ting, du vet best om hun mangler empati, har lavt funksjonsnivå eller om hun liker å gi stikk. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet

Hun høres dum og slem ut. En skikkelig dårlig kombinasjon som jeg ikke ville vært venn med.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er venninnen din litt «enkel»? 

Anonymkode: d2ec0...e82

Ja, hun sliter med å sette seg inn i andres følelser og forstår ofte ikke ting… men da ender det ofte opp med at jeg får sånne stygge, sårende kommentarer

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er du venn med henne? 

Det lurer jeg også på… vi har kjent hverandre lenge, men jeg klarer ikke fortsette å ha et sånt «vennskap» 

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg kjenner igjen skrivemåten til trollet🥳

Anonymkode: 4522f...fd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns jeg kjenner igjen skrivemåten til trollet🥳

Anonymkode: 4522f...fd6

Hvem er trollet?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

hun begynte helt ut av det blå å fortelle meg at hun har tenkt på noe lenge, og det er at pga jeg har vært i fosterhjem (fra jeg var 13-18) så kan jeg umulig ha vært et ønsket barn, siden hun da tenker at da har ikke moren min hatt et ønske om å ta vare på meg, også fortsetter hun med å legge til at hun er glad hun har en bra mamma og ikke en dårlig mor som meg som lot meg havne i fosterhjem….

Jeg er i dag 30, og er helt sjokkert over at hun kunne si noe sånt…! Det hadde aldri falt meg inn å si noe sånt til noen, burde jeg ta opp dette med henne eller la det ligge? 

Wow, så utrolig ubetenksomt og slemt å si…Jeg hadde kuttet henne ut. Sånn går det bare ikke an å si til deg som venninne! Hva ønsket hun å oppnå med det lurer jeg på? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hun sliter med å sette seg inn i andres følelser og forstår ofte ikke ting… men da ender det ofte opp med at jeg får sånne stygge, sårende kommentarer

Kan hun være på autismespekteret? At hun bare sier det hun tenker uten å ville være ufin

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Wow, så utrolig ubetenksomt og slemt å si…Jeg hadde kuttet henne ut. Sånn går det bare ikke an å si til deg som venninne! Hva ønsket hun å oppnå med det lurer jeg på? 

Jeg syns det kan virke som hun ønsker å heve seg over meg med å si frekke ting, at hun må gni det inn at hun er mer heldig enn meg osv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er heldigvis valgfritt å ha kontakt med henne.

Anonymkode: 89622...bbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det kan virke som hun ønsker å heve seg over meg med å si frekke ting, at hun må gni det inn at hun er mer heldig enn meg osv?

Dette har ingenting med frekkhet å gjøre. Det er jævli utspekulert, slemt og null empatiskt å si.

• Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig skal du ta dette opp med henne 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du generelt får noe fint ut av vennskapet, så tenker jeg ikke du bør kaste det bort basert på en slik kommentar. Det er jo en forferdelig kommentar, så tenker du absolutt bør si noe til henne - både for å stå opp for deg selv, men også så hun kan bli mer informert om hvordan man kommuniserer. Antageligvis mente hun å si at hun er takknemlig for det hun har - bare på en veldig dårlig måte.

Anonymkode: 41d5e...97d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
klarinetta skrev (Akkurat nå):

Kan hun være på autismespekteret? At hun bare sier det hun tenker uten å ville være ufin

Autister (astbergers) bruker å være smarte og reflekterte, det er det ikke spor av i den kommentaren TS skriver her som hennes venninne sa. De kan godt si ting for rett frem og ærlig som kan være sårende, men ikke reinspikka idioti slik som dette.

I og med at de er venner så vil jeg tro denne venninnen vet mer enn nok om hvorfor TS er plassert i fosterhjem til å la være slike kommentarer om hun ikke er totalt blottet for empati.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For noe tull! Jeg plasserte barnet mitt etter at jeg ble syk, fordi jeg er GLAD i mitt barn. Jeg satt mine følelser til siden slik at barnet ikke skulle vente på at jeg ble frisk, og kunne ha en fin oppvekst. 
Jeg vet ikke din historie TS, men denne venninnen høres rett og slett mindre smart ut.

Vær så snill kutt henne ut av ditt liv, du fortjener så mye bedre❤️❤️❤️

Anonymkode: 87eb9...e6d

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Mt3 skrev (11 minutter siden):

Autister (astbergers) bruker å være smarte og reflekterte, det er det ikke spor av i den kommentaren TS skriver her som hennes venninne sa. De kan godt si ting for rett frem og ærlig som kan være sårende, men ikke reinspikka idioti slik som dette.

I og med at de er venner så vil jeg tro denne venninnen vet mer enn nok om hvorfor TS er plassert i fosterhjem til å la være slike kommentarer om hun ikke er totalt blottet for empati.

Det kan ha blitt sagt i ren undring, men gjengitt i lys av en person som oppfattet det fryktelig sårende. Umulig å lese fra en skjerm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...