AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Har ei venninne som jeg går veldig godt over ens med, vi har det kjempe fint sammen når det bare er oss to. Men så fort det kommer inn en tredje person blir jeg glemt, alt fokus og prat går til denne andre personen. Jeg forstår ikke, hvorfor er det sånn? Anonymkode: dac2e...b3c
jukkapalme Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Huff, er ikke noe gøy det der 🤗 Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men jeg opplevde akkurat det samme med en venninne på på ungdomsskolen. Hadde det kjempefint og gøy sammen bare oss to og ble helt oversett når det var en tredje person med. Kanskje du kan ta det opp med henne når dere er alene? Si at du syns det er sårende og at du blir usikker pga det. Er den tredje personen veldig dominerende? Sånn var det her og det ble til at venninna mi bare diltet etter henne.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 jukkapalme skrev (20 timer siden): Huff, er ikke noe gøy det der 🤗 Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men jeg opplevde akkurat det samme med en venninne på på ungdomsskolen. Hadde det kjempefint og gøy sammen bare oss to og ble helt oversett når det var en tredje person med. Kanskje du kan ta det opp med henne når dere er alene? Si at du syns det er sårende og at du blir usikker pga det. Er den tredje personen veldig dominerende? Sånn var det her og det ble til at venninna mi bare diltet etter henne. Vi er i 20 årene og ja den tredje kan være ganske dominerende. Anonymkode: dac2e...b3c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 19.56): Har ei venninne som jeg går veldig godt over ens med, vi har det kjempe fint sammen når det bare er oss to. Men så fort det kommer inn en tredje person blir jeg glemt, alt fokus og prat går til denne andre personen. Jeg forstår ikke, hvorfor er det sånn? Anonymkode: dac2e...b3c Venninnen din er ikke vandt til å inkludere fler. Det har en tendens til å bli at begge parter bare prater om seg selv, og så er den andre kanskje mer tilbøyelig til å lytte. Og så blir det slik at vennen sin bare prater antagelig . Det du kan gjøre er å inkludere de to sammen når du pratet med de. Og bruke bevisst ordene vi og oss, og spørre hva tenker dere osv… og i tillegg kan du prøve skifte øyekontakt mellom de frem og tilbake for å vise at du snakker med begge to. Du kan også velge tema som kan engasjere begge. Kanskje de tar etter deg? Kanskje ikke. Det er litt vanskelig, men det handler i bunn og grunn bare om øvelse. Jeg er ikke no flink selv, men jeg prøver hver dag etter at jeg ble oppmerksom på det samme som deg Anonymkode: 181d7...a03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå