AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Har en 5 år gammel datter som begynte på turn med stor entusiasme og glede i vinter. Hun var kjempeivrig helt inntil hun hadde fått kommentarer fra noen andre jenter om at hun var 4 år. Hun er forholdsvis lav for alderen (103 cm) og født sent på året, og noen av jentene i hennes kull på turning er 10-15 cm høyere, og det er da de som har kommentert. Nå vil hun ikke på turning mer, selv om hun hadde så mye glede av det. Jeg er i tvil om jeg skal kontakte idrettslaget om dette. I dag hadde hun møtt på en av jentene fra turn på en tilstelning med førskolekullet fra flere lokale barnehager, og igjen fått kommentar på at hun bare var 4 år. Hun sa hun ikke vil ble venn med jentene på turning. Jeg er litt usikker på hvordan angripe det. Har snakket med henne og sagt at hun må si at hun er 5 år akkurat som dem (noen er muligens fylt 6). Dette er for henne første møte med negative kommentarer, og jeg tenker det er min oppgave å styrke henne og gjøre henne i stand til å stå i mot slike kommentarer og ikke bry seg. Er det noen som har tips og råd til nr. 1 hvordan få bukt med de som gjentatte ganger kommenterer alder på turning, og nummer 2 - styrke jenta og få henne til å ikke bry seg. Anonymkode: 3092b...d56
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 TS her. Jenta er til orientering førskolebarn og skal starte på skolen nå i høst. Anonymkode: 3092b...d56
Shaki82 Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Jeg ville helt klart tatt en prat med treneren! Dette er jo ikke greit! Verken på turn eller på skolen. Jeg har ei jente på apparatturn. Det er jo bare en fordel å være liten når man skal begynne å lære de kule triksene på turn🤩 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Mi er 105 og fyller 6 om et par uker. Føler med jentungen din. Er veldig ofte kommentarer som «jeg er høyere enn deg» fra andre barn.. og erfaringsmessig vet jeg at dette vedvarer hele oppveksten om man er lita. Er selv 155. Jeg prøver å ruste barnet mitt til å ignorere og tåle. Samt ha en god dose attitude tilbake. Sier noen at du er 4, så får man bare si «eh, nei. Jeg er 5. Er du 4?» tilbake. Kanskje ikke helt pedagogisk korrekt, men det funker her iallfall 🙂 Anonymkode: 734e2...f61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå