Gå til innhold

Jeg vurderer å fortelle en mann jeg er svært tiltrukket av at jeg er singel selv om jeg i praksis ikke er det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det høres merkelig ut, men jeg vurderer dette for å finne ut om han er interessert i meg. Vi har ‘flørtet’ frem og tilbake i et år, og enkelte vil kanskje kjenne igjen noe av historien min fra tidligere.

Jeg er i et dårlig forhold, men holder ut av hensyn til barna. (Ikke gidd å komme med masse kommentarer på at jeg bør gå fra han først osv, jeg vet hva jeg burde.) Men. Denne andre fyren holder seg litt i bakgrunnen av hensyn til oss som familie. Han har sagt at hans verste mareritt som liten var at foreldrene skulle gå fra hverandre, så han vil ikke bidra til noe der.
Jeg skal snart på reise og kommer til å møte han over flere dager der. Jeg vurderer å fortelle han at NÅ er jeg singel for å sjekke om han kommer til å gjøre noen fremstøt. Jeg har ikke noe lyst til å gå fra nåværende mann, bryte opp hus, hjem og familie, hvis han andre ikke er interessert - da blir jeg heller med nåværende av hensyn til barna frem til de er så store at jeg kan gå med god samvittighet. (Og nå trenger dere heller ikke å komme med masse kommentarer på ‘klarer du deg ikke uten en mann?’ ‘hvor lite selvstendig er du egentlig?’ osv, osv.) 

Er det noen her som har prøvd denne taktikken? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 18fa2...1b7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om han gjør et framstøt da? Skal du si du bare tullet? Tror du lager mer rot en nødvendig, som du skriver selv bør du gå fra mannen før du skader deg en ny en.

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette ble for dumt til at jeg gidder å komme med noe råd eller tips. Herregud.. 

Hva med å lære deg å bli litt selvstendig? Om du absolutt trenger en mann å overlappe med for å gå, så vil du jo stå stuck i et nytt forhold du ikke har det bra i også da hvis du er så redd for å være alene. Og du tenker at det er fint for barna dine å lære? At man ikke skal gå fra dårlige forhold? 

Nei du holder ikke sammen for barnas skyld, du holder sammen fordi du er svak og du skader barna dine. 

Anonymkode: bc1c0...824

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette ble for dumt til at jeg gidder å komme med noe råd eller tips. Herregud.. 

Hva med å lære deg å bli litt selvstendig? Om du absolutt trenger en mann å overlappe med for å gå, så vil du jo stå stuck i et nytt forhold du ikke har det bra i også da hvis du er så redd for å være alene. Og du tenker at det er fint for barna dine å lære? At man ikke skal gå fra dårlige forhold? 

Nei du holder ikke sammen for barnas skyld, du holder sammen fordi du er svak og du skader barna dine. 

Men så ikke kommenter da. Jeg ba spesifikt om det i hi - at jeg ikke trengte pekefinger om akkurat det. 
Jeg skader ikke barna mine, de har det fint. 
Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men så ikke kommenter da. Jeg ba spesifikt om det i hi - at jeg ikke trengte pekefinger om akkurat det. 
Jeg skader ikke barna mine, de har det fint. 
Ts

Nei du lærer barna dine å bli i dårlige forhold. Det er å skade dem 

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei du lærer barna dine å bli i dårlige forhold. Det er å skade dem 

De ser det ikke. De driter i om mamma og pappa ikke ligger sammen.
Eller tror du datteren min på 10 år vil råde meg til å gå fra pappaen for en annen ‘for da ser hun hvordan et virkelig kjærlighetsforhold skal være?’ Næh, tvilsomt. 
Ts

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Hva om han gjør et framstøt da? Skal du si du bare tullet? Tror du lager mer rot en nødvendig, som du skriver selv bør du gå fra mannen før du skader deg en ny en.

Hvis han gjør fremstøt, gjør jeg bruddet endelig og offisielt når jeg kommer hjem. Jeg er halvveis ute nå uansett, så da blir det kun spiker’n i kista. 
Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Det eneste er at det kanskje vil bli en ulempe om han så gjør et fremstøt og dere vil involvere dere videre, at det kan være ødeleggende hvis du på sikt ønsker et forhold med denne fyren, at du sa du var singel/løy om det? Nå vet jo ikke hvor sannsynlig det er at det blir noe mer mellom dere videre, eller hvor langt frem du har tenkt, om det er forhold med han du ønsker? 

Anonymkode: c02e4...056

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han gjør fremstøt, gjør jeg bruddet endelig og offisielt når jeg kommer hjem. Jeg er halvveis ute nå uansett, så da blir det kun spiker’n i kista. 
Ts

Just do it! 

Kjør på! 

Anonymkode: 2b865...526

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke skrive som dette (eller ditt forrige innlegg) og be om å «ikke få pekefingeren». Det at du i det hele tatt har behov for å be om det viser at du vet at dette er hårreisende galt. Du sier at barna og mannen ikke finner det ut, men det er aldri noen garanti. Kommer dette frem, bare det du går å tenker på, så kan det skade barna mye mer enn et brudd mellom foreldrene. I tillegg er det ikke det at foreldre har et sexløst samliv flere her mener at skader barna, men det faktum at dere ikke har et kjærlig forhold. Vil du at barna dine skal vokse opp med å tro at man ikke skal være kjærlig og god med partneren sin? At man kun skal eksistere sammen, ikke leve sammen?

Nei, bare nei. Du bør ende ting med mannen din før du reiser. 

Anonymkode: 13931...e00

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja. Det eneste er at det kanskje vil bli en ulempe om han så gjør et fremstøt og dere vil involvere dere videre, at det kan være ødeleggende hvis du på sikt ønsker et forhold med denne fyren, at du sa du var singel/løy om det? Nå vet jo ikke hvor sannsynlig det er at det blir noe mer mellom dere videre, eller hvor langt frem du har tenkt, om det er forhold med han du ønsker? 

Anonymkode: c02e4...056

Jeg ønsker et forhold med han på sikt, ja. Helt rolig til å begynne med. Han vil ikke få vite at det ikke offisielt var slutt før etterpå eventuelt uansett. Han har ventet lenge på dette bruddet (hvis han venter da, han er nå der i kulissene, trofast) for jeg sa allerede i høst at det var nært forestående. Men så har det tatt unormalt lang tid pga økonomi osv, og hvis jeg ikke gjør noe nå, tror jeg han gir opp. Han er skikkelig bra, så det ønsker jeg ikke. 
Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke skrive som dette (eller ditt forrige innlegg) og be om å «ikke få pekefingeren». Det at du i det hele tatt har behov for å be om det viser at du vet at dette er hårreisende galt. Du sier at barna og mannen ikke finner det ut, men det er aldri noen garanti. Kommer dette frem, bare det du går å tenker på, så kan det skade barna mye mer enn et brudd mellom foreldrene. I tillegg er det ikke det at foreldre har et sexløst samliv flere her mener at skader barna, men det faktum at dere ikke har et kjærlig forhold. Vil du at barna dine skal vokse opp med å tro at man ikke skal være kjærlig og god med partneren sin? At man kun skal eksistere sammen, ikke leve sammen?

Nei, bare nei. Du bør ende ting med mannen din før du reiser. 

Ja, ikke sant. Jeg vet jo dette, men samtidig har jeg faket i så mange år at jeg kan fake det i noen til, for barnas skyld. Jeg tror ærlig talt ikke de vil få det bedre i to halvdårlige hjem, pendlende mellom oss annenhver uke, mot slik de har det nå der vi eksisterer sammen, dog uten nærhet men med alt vi trenger og mere til. Jeg tror de vil velge oss sammen, kjærlighetsløst, mot oss hver for seg med nye kjærester. Eller tar jeg feil? 
Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker et forhold med han på sikt, ja. Helt rolig til å begynne med. Han vil ikke få vite at det ikke offisielt var slutt før etterpå eventuelt uansett. Han har ventet lenge på dette bruddet (hvis han venter da, han er nå der i kulissene, trofast) for jeg sa allerede i høst at det var nært forestående. Men så har det tatt unormalt lang tid pga økonomi osv, og hvis jeg ikke gjør noe nå, tror jeg han gir opp. Han er skikkelig bra, så det ønsker jeg ikke. 
Ts

Og du er helt sikker på at han synes det er greit innlede ett forhold basert på en løgn? At han vil synes det er attraktivt at du velger starte noe nytt før du avslutter med eksen?

Jeg har vært på motsatt side, han fortalte han var blitt singel. Fikk vite etterpå at det var løgn. Nå er han singel. Ikke faen om jeg vil være sammen med noen som lyver om slikt.

Anonymkode: b47a9...d91

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Da starter du jo det nye forholdet med en løgn. Tror du skaper mer problemer en nødvendig. Om du er halvveis ute synes jeg du skal sette spikeren i kista uansett. Om mannen du har flørtet med ikke er gira finner du en annen når tiden er rett! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke sant. Jeg vet jo dette, men samtidig har jeg faket i så mange år at jeg kan fake det i noen til, for barnas skyld. Jeg tror ærlig talt ikke de vil få det bedre i to halvdårlige hjem, pendlende mellom oss annenhver uke, mot slik de har det nå der vi eksisterer sammen, dog uten nærhet men med alt vi trenger og mere til. Jeg tror de vil velge oss sammen, kjærlighetsløst, mot oss hver for seg med nye kjærester. Eller tar jeg feil? 
Ts

Som skillsmissebarn: ja du tar feil. 
I tillegg har du en mann å ta hensyn til her. Han vil ikke ha sex (uten at du sier noe om at dere har undersøkt om det er noen årsak bak) og han vil ikke åpne forholdet. Da har du to valg: bli og godta ting som det er, men ikke ha sex (hverken med mannen din eller noen andre) eller gå og vær fri til å bli sammen med de du vil. Det du skisserer her burde ikke vært et alternativ en gang…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De ser det ikke. De driter i om mamma og pappa ikke ligger sammen.
Eller tror du datteren min på 10 år vil råde meg til å gå fra pappaen for en annen ‘for da ser hun hvordan et virkelig kjærlighetsforhold skal være?’ Næh, tvilsomt. 
Ts

I det du skriver her erkjenner du selv hvor sprøtt, like gjennomtenkt og galt planen din er med at du må vite at han andre vil ha deg før du går fra han du er med nå. 

Enhver voksen person med vettet i behold hadde gått fra forholdet. Funnet lykken i livet som singel og healet det man må hele, og deretter begynt å date. Ikke overlappe og gå fra et forhold til et annet. Da blir du som sagt like stuck i et nytt forhold om det blir dårlig, når du ikke klarer å ta selvstendige valg uten å være avhengig av andre. Flott forbilde for barna dine... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var omtrent i samme posisjon som deg og sa at jeg hadde hatt et brudd. Men han andre tok det ikke som jeg ventet meg. Han var muligens litt mer på, men gjorde ikke noe aktivt. Nå er jeg på god vei inn i et mye bedre forhold med min mann, så mulig han skjønte at jeg ikke var helt klar med min mann. Men også mulig at jeg faktisk ville gjort det helt slutt med min mann hvis han vært mer aktiv. Hvem vet. Det skader ikke å prøve, men du kan bli skuffet!

Anonymkode: b82d1...831

AnonymBruker
Skrevet

I det du skriver her erkjenner du selv hvor sprøtt, like gjennomtenkt og galt planen din er med at du må vite at han andre vil ha deg før du går fra han du er med nå. 

Enhver voksen person med vettet i behold hadde gått fra forholdet. Funnet lykken i livet som singel og healet det man må hele, og deretter begynt å date. Ikke overlappe og gå fra et forhold til et annet. Da blir du som sagt like stuck i et nytt forhold om det blir dårlig, når du ikke klarer å ta selvstendige valg uten å være avhengig av andre. Flott forbilde for barna dine... 

Lite gjennomtenkt skal det stå, ikke "like" 

Skrevet

Det du her tenker på TS kan ødelegge alt av sjanser hos den du ønsker innpass hos.

La oss si at alt går smood på turen, du og den du er hypp på finner tonen godt og han bedyrer sin kjærlighet til deg. Så drar du hjem og bryter med din nåværende make og flytter for deg selv. Så går det litt tid også får din nye kjæreste vite at du gjorde det slutt ETTER deres hete romanse på denne turen, hvor sannsynlig er det at han da blir hos deg? Når han på forhånd har poengtert det at han aldri skal være den som er skyld i at ett barn ender opp med skilte foreldre..... vil si det er 99% sjanse for at du da sitter igjen som singel, uansett hvor godt han liker deg.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og du er helt sikker på at han synes det er greit innlede ett forhold basert på en løgn? At han vil synes det er attraktivt at du velger starte noe nytt før du avslutter med eksen?

Jeg har vært på motsatt side, han fortalte han var blitt singel. Fikk vite etterpå at det var løgn. Nå er han singel. Ikke faen om jeg vil være sammen med noen som lyver om slikt.

Anonymkode: b47a9...d91

Det blir isåfall snakk om noen dagers forskjell. Det tror jeg ikje han bryr seg om. 
Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...