AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Er det stor forskjell på barnehager når det gjelder bleieslutt? Etter å ha snakket med folk jeg kjenner og lest på ymse forum, så føler jeg at noen barnehager er veldig støttende: tar jevnlig på do i forbindelse med bleieskift før man kutter bleie, godtar en del uhell i starten når bleien kuttes, minner ungene på å gå på do/har faste dotider osv. Mens andre barnehager ikke har tid til å ta ungene på do og knapt nok aksepterer uhell når barna kommer bleieløse etter å ha trent lenge og blitt flinke hjemme. Og at barnehagen ikke har tid til å minne om dobesøk. Barnet må si ifra selv. Har ikke alle barnehagene stort sett samme bemanningsnorm? Anonymkode: 44ee6...ae1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Helt klart forskjell, ja. Noen barnehager er flinkere med foreldresamarbeid både når det kommer til bleieslutt og feks slutte å sove på dagen. Det sagt, så begynner jobben hjemme. Det er enkelte foreldre som omtrent forventer at barnehagen tar seg av bleieslutt. Før bleia kommer av i barnehagen er det en fordel at man har kommet godt i gang hjemme, da hjemmet og barnehagen er to helt forskjellige arenaer. Det er som regel enklere å følge opp do hjemme enn i en barnehage med mange andre barn, mye som skjer, lenger avstand til do etc. Anonymkode: bf513...aee 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Der jeg jobber forventer vi at foreldrene tar det selv i forbindelse med en lengre ferie. Mange bruker sommerferien. Da hjelper vi litt til når barnet kommer tilbake, men ikke mye. Anonymkode: a36cb...d8a 3
Mt3 Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Veldig store forskjeller, selv innad i barnehagen alt etter hvilket år eller hvem som er avdelingsleder osv. Året før mitt mellomste barn sluttet med bleie så hadde barnehagen en bleieslutt gruppe, der de fulgte barna på do, minnet de på å gå på do i løpet av dagen og i hvertfall før hver uteøkt. Når vi da kom og spurte om de skulle ha noe slikt dette året var svaret nei, og når jeg da begynte å sende barnet med up & go bleier for at det skulle få fortsette dotreningen på barnehagen uten å risikere uhell i trusa, så klarte de ikke engang å svare på om barnet var skiftet bleie på fordi det hadde tisset/bæsjet i bleien eller om det kun var skiftet av rutine 🤯🥺 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Der jeg jobber forventer vi at foreldrene tar det selv i forbindelse med en lengre ferie. Mange bruker sommerferien. Da hjelper vi litt til når barnet kommer tilbake, men ikke mye. Anonymkode: a36cb...d8a Men om foreldrene har gjort den jobben hjemme og det bare er i barnehagen at det er uhell, hvordan skal foreldrene kunne jobbe videre med det? Anonymkode: 44ee6...ae1 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Er forskjell både på personalet og barna, er lettere å følge opp om det er en eller to bleiesluttere, enn om det er 6 stk, hvor to av dem også nekter å gå på do, når en minner dem på det. Anonymkode: 124d5...324 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det stor forskjell på barnehager når det gjelder bleieslutt? Etter å ha snakket med folk jeg kjenner og lest på ymse forum, så føler jeg at noen barnehager er veldig støttende: tar jevnlig på do i forbindelse med bleieskift før man kutter bleie, godtar en del uhell i starten når bleien kuttes, minner ungene på å gå på do/har faste dotider osv. Mens andre barnehager ikke har tid til å ta ungene på do og knapt nok aksepterer uhell når barna kommer bleieløse etter å ha trent lenge og blitt flinke hjemme. Og at barnehagen ikke har tid til å minne om dobesøk. Barnet må si ifra selv. Har ikke alle barnehagene stort sett samme bemanningsnorm? Anonymkode: 44ee6...ae1 Jeg tenker det er foreldrene sin jobb å få barna dotrente og det kunne virkelig ikke falt meg inn å sende en unge som har uhell i barnehage uten bleie. Ufattelig respektløst overfor de ansatte og alle de andre barna som dere stjeler ressurser fra ved å skyve jobben over på de ansatte. Anonymkode: 13e35...e5c 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker det er foreldrene sin jobb å få barna dotrente og det kunne virkelig ikke falt meg inn å sende en unge som har uhell i barnehage uten bleie. Ufattelig respektløst overfor de ansatte og alle de andre barna som dere stjeler ressurser fra ved å skyve jobben over på de ansatte. Anonymkode: 13e35...e5c Seriøst? Jøss for en holdning Anonymkode: 571ff...d64 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Der jeg jobber forventer vi at foreldrene tar det selv i forbindelse med en lengre ferie. Mange bruker sommerferien. Da hjelper vi litt til når barnet kommer tilbake, men ikke mye. Anonymkode: a36cb...d8a Dere skal hjelpe! Bhg som ikke gidder det er late og ansvarsløs og gir bhg dårlig rykte Anonymkode: 571ff...d64 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det stor forskjell på barnehager når det gjelder bleieslutt? Etter å ha snakket med folk jeg kjenner og lest på ymse forum, så føler jeg at noen barnehager er veldig støttende: tar jevnlig på do i forbindelse med bleieskift før man kutter bleie, godtar en del uhell i starten når bleien kuttes, minner ungene på å gå på do/har faste dotider osv. Mens andre barnehager ikke har tid til å ta ungene på do og knapt nok aksepterer uhell når barna kommer bleieløse etter å ha trent lenge og blitt flinke hjemme. Og at barnehagen ikke har tid til å minne om dobesøk. Barnet må si ifra selv. Har ikke alle barnehagene stort sett samme bemanningsnorm? Anonymkode: 44ee6...ae1 Ja helt klar veldig stor forskjell, unnskyldninger som at de ikke har tid blir for dumt Anonymkode: 571ff...d64 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Seriøst? Jøss for en holdning Anonymkode: 571ff...d64 Ja, holdningen til de frekke foreldrene som ikke skjønner at barnehagen skal passe på flere unger og ikke kan bruke halvparten av ressursene på å skifte på lille Preben Johan fem ganger per dag fordi mamsen synes han har sluttet med bleie…? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere skal hjelpe! Bhg som ikke gidder det er late og ansvarsløs og gir bhg dårlig rykte Anonymkode: 571ff...d64 Nei, barnehager som overlater bleietrening til foreldrene og heller bruker ressursene på at alle barna skal ha det fint i barnehagen er jo de beste barnehagene! Anonymkode: 13e35...e5c 1 2
Sofakona Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, holdningen til de frekke foreldrene som ikke skjønner at barnehagen skal passe på flere unger og ikke kan bruke halvparten av ressursene på å skifte på lille Preben Johan fem ganger per dag fordi mamsen synes han har sluttet med bleie…? Nei, barnehager som overlater bleietrening til foreldrene og heller bruker ressursene på at alle barna skal ha det fint i barnehagen er jo de beste barnehagene! Anonymkode: 13e35...e5c Så du tror alle barn i barnehagen kommer ferdig potte trent uten uhell? Regner med at du ikke har barn selv ...eller lenge siden...eller er du en av de som hadde et barn som slutter med bleie dag og natt når den var 2 år ..og dere brukte bare 4 uker på det .. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, holdningen til de frekke foreldrene som ikke skjønner at barnehagen skal passe på flere unger og ikke kan bruke halvparten av ressursene på å skifte på lille Preben Johan fem ganger per dag fordi mamsen synes han har sluttet med bleie…? Nei, barnehager som overlater bleietrening til foreldrene og heller bruker ressursene på at alle barna skal ha det fint i barnehagen er jo de beste barnehagene! Anonymkode: 13e35...e5c Tull det du skriver Anonymkode: 571ff...d64 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere skal hjelpe! Bhg som ikke gidder det er late og ansvarsløs og gir bhg dårlig rykte Anonymkode: 571ff...d64 Hahahaha Ja la oss si det er derfor. Det er jo ikke manko på ansatte i det hele tatt. Det er faste dotider i bhg. Utover dette er det ymse hva man får til. Ofte er vi ikke nok folk på jobb til å ta ett uhell uten at 5 unger blir sittende alene å vente, så det sier seg selv at bleia kommer fort på igjen om det er mye uhell. Anonymkode: 2000e...c85 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Synes de er veldig støttende for min sønn ihvertfall. Han har akkurat sluttet med bleie, akkurat fylt to år. Han har akkurat begynt der og de sa at det er helt naturlig med litt uhell, de skal følge ham til toalett og de sier de skal ikke putte på ham bleie fordi det ødelegger for han. Anonymkode: a4d0d...b96 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja helt klar veldig stor forskjell, unnskyldninger som at de ikke har tid blir for dumt Anonymkode: 571ff...d64 Sier du helt til den dagen din unge kommer hjem med en knekt arm fordi barnet rakk å klatre på kjøkkenbenken og falt ned de 5 min den ansatte var vekk fordi de måtte løpe ut for å skifte på Lars som hadde uhell nr 3 en dag. Eller ble slått over ende av en huske å fikk hjernerystelse de 15 min det tok å skifte på Lars fordi han dreit på seg ute i utedressen. En voksen er alene med 6 barn. 5 barn blir ikke sett den tiden det tar på do. Anonymkode: 2000e...c85 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hahahaha Ja la oss si det er derfor. Det er jo ikke manko på ansatte i det hele tatt. Det er faste dotider i bhg. Utover dette er det ymse hva man får til. Ofte er vi ikke nok folk på jobb til å ta ett uhell uten at 5 unger blir sittende alene å vente, så det sier seg selv at bleia kommer fort på igjen om det er mye uhell. Anonymkode: 2000e...c85 Nei gode bhg tar ikke på igjen bleier og jo. Dere er late Anonymkode: 571ff...d64
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #18 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier du helt til den dagen din unge kommer hjem med en knekt arm fordi barnet rakk å klatre på kjøkkenbenken og falt ned de 5 min den ansatte var vekk fordi de måtte løpe ut for å skifte på Lars som hadde uhell nr 3 en dag. Eller ble slått over ende av en huske å fikk hjernerystelse de 15 min det tok å skifte på Lars fordi han dreit på seg ute i utedressen. En voksen er alene med 6 barn. 5 barn blir ikke sett den tiden det tar på do. Anonymkode: 2000e...c85 Jeg jobber i bhg så jo det er elendig unnskyldning Anonymkode: 571ff...d64 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes de er veldig støttende for min sønn ihvertfall. Han har akkurat sluttet med bleie, akkurat fylt to år. Han har akkurat begynt der og de sa at det er helt naturlig med litt uhell, de skal følge ham til toalett og de sier de skal ikke putte på ham bleie fordi det ødelegger for han. Anonymkode: a4d0d...b96 Gode bhg er sånn, de skjønner at bleie igjen ødelegger og ikke er barnets beste Anonymkode: 571ff...d64 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei gode bhg tar ikke på igjen bleier og jo. Dere er late Anonymkode: 571ff...d64 Ja vi sier det er derfor. Det er ikke av hensyn til de andre ungene som det går utover i det hele tatt. Anonymkode: 2000e...c85 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå