Gå til innhold

Har hunder katter noe forhold til far? Altså at de skjønner hvem som er far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at far er i nabolaget. Kan valpene/kattungene skjønne at det er far? Kanskje ved hjelp av mor?

Anonymkode: f63d8...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så sikker på om mor vet det heller jeg

Anonymkode: 5c9bd...927

• Liker 4
Skrevet

Mennesker vet jo heller ikke hvem som er far, med mindre noen sier det til dem. Katter kan ha flere fedre på ett kull, og hun skjønner ikke hva som er grunnen til at hun er drektig, dermed ikke heller hvem som er far. De følger ganske enkelt instinktene.

AnonymBruker
Skrevet

Har kun avlet på en av hundene mine, men han visste tydelig hvem som var hans valper, og han kjente også igjen de to som var mødrene/hadde et spesielt forhold til de vs andre tisper. Med valpene var han heeelt annerledes enn andre valper/hunder (også av samme rase). Det var liksom som å se han som skikkelig "pappa". Selv når oppdretter hadde flere valpekull samtidig var han bare interessert i sine egne valper, og når de var blandet gikk han fortsatt til sine egne valper og "dullet" med de. Med de andre valpene var han ganske uinteressert (som med andre hunder generelt), men såklart hensynsfull fordi de var så små. Likevel stor forskjell vs sine egne. På rase- og hundetreff etter forskjellig tid var gått fortsatt han å hovedsaklig være interessert i egne valper, og var annerledes mot de enn alle andre hunder ("pappa"-rolle igjen). Også når de ble voksne. Han kjente de også igjen hvis vi så de tilfeldig ute på tur (jeg er ansiktsblind, så han kan ikke ha merket noe på meg/at jeg kjente igjen eiere eller sånn liksom, for det gjør jeg ikke :P). 

Det er sikkert variasjoner da, men jeg syns det var sååå skjønt! Veldig herlig at jeg fikk oppleve det med en av hundene mine, syns jeg. ❤️ 

Anonymkode: f84fd...dc7

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

PS (meg over):
Hehe, kom på dette i tillegg: 
Han ble generelt mer "voksen", ansvarsfull, moden og mindre bajas etter han ble pappa. Hihi! ❤️ 

Anonymkode: f84fd...dc7

• Hjerte 3
Skrevet

Ulver vet d (eller uvle far har en rolle i oppveksten), men tror ikke hunder og kater skjønner det.

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det kan de vel lukte?

Anonymkode: 6df28...c9f

• Hjerte 1
Skrevet

Må hunde-pappa betale barnebidrag ? :) dyretrygd hadde vært no :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...