Gå til innhold

Spise brødskiver og egg til middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit med næring i det? Har ikke planer om å gjøre det ofte altså, men akkurat i dag fikk jeg lyst. 

Anonymkode: 335d0...0bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egg inneholder alle vitaminer og mineraler utenom vitamin c. Egg er fint å spise for å få i seg mye av det nødvendige. 

Anonymkode: b0042...119

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangler vel bare noe frukt eller grønt til, så dekker du meste av viktige næringsstoffer :)

Ta en appelsin til dessert? Egg mangler vitamin C.

Anonymkode: 52b67...c83

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ofte jeg lager omelett til middag når jeg ikke gidder å lage noe mer avansert. Med godt grovbrød til, så er dette ett sundt og godt måltid

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som spiser så mye brød ,det er ikke bra for kroppen med så mye karbo og gluten. Og jeg hadde virkelig ikke orka. Et brødmåltid om dagen holder lenge. 

Anonymkode: 99e52...560

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner meg ikke på folk som spiser så mye brød ,det er ikke bra for kroppen med så mye karbo og gluten. Og jeg hadde virkelig ikke orka. Et brødmåltid om dagen holder lenge. 

Hvordan vet du at de har spist brød til tidligere måltider? 

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke farlig med gluten, med mindre man er allergisk. Og skal man lage omelett eller stekt egg til middag, så trenger man noe tilbehør med karbo også, da det så å si ikke finnes karbo i egg, da passer det fint med et par skiver grovbrød 

Endret av Arild37
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (1 minutt siden):

Er ikke farlig med gluten. Og skal man lage omelett eller stekt egg til middag, så trenger man noe tilbehør med karbo også, da det så å si ikke finnes karbo i egg, da passer det fint med et par skiver grovbrød 

For mye gluten er ikke sunt heller, det blir mer mer og mer av intoleranse. 

Og man TRENGER ikke karbo hvert måltid. Får i seg evig nok likevel . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei og man TRENGER ikke å holde seg unna gluten heller. Hvorfor presser du lavkarbo-hysteriet ditt på andre? Korn har mange nyttinge næringsstoffer og å spise smørbrød eller brødskiver med egg til middag innimellom er ikke farlig på noen måte.

Anonymkode: 69fc6...a58

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge man ikke går på ketose diett, så bør man få i seg litt karbo til middagen, men man må så klart ikke, hender jeg dropper selv, spiste feks bare biff med saus her om dagen, men å slenge på litt karbo gjør måltidet mer fullverdig 

• Liker 1
Skrevet

Hvis man spiser egg og litt grønnsaker, enten som omelett eller bare hver for seg, er det fullgod middag.  Null stress. Om man har lyst på det, hvorfor ikke? Kanskje til og med litt frukt til dessert? 

Enkelt og godt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner meg heller ikke på de som må ha varm mat hver dag, på de som slenger med leppa til de som liker brødmat, til og med liker det bedre enn varme middagsretter. Det står jo ingen plasser at ts har spist brød før i dag og so what om ts det gjorde? Går an å spise variert selv om en liker best brødmat, selv om du mangler kreativitet med en gang du tenker brød betyr ikke det at alle nødvendigvis er det. Og dette er ikke tråden for lavkarbo hysteri!

Anonymkode: ff53d...e94

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Hva slags problemer eller mangelsykdommer er det dere hysterikere innbiller dere at man får av å spise brød og egg til middag en gang i uken? Jeg tror mange i sitt sunnhetshysteri glemmer at selv et dårlig norsk kosthold er bedre enn det de fleste i verden lever på. 

Anonymkode: 6079f...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen kilder på det?

TS det er en helt fin middag :) Man MÅ ikke ha middag hver dag en gang. Og brød med egg på er ikke usunt, det kan være ganske sunt. 

Anonymkode: f2b9b...52f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ofte skive med egg og Karbonader til middag.

Anonymkode: f5e83...380

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke spørre noen om hva du har tenkt å spise for èn dag. Det har ingen betydning.

Anonymkode: ca7e3...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi spiste omelett og rundstykker til middag idag. 

Anonymkode: 52aba...289

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...