AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Jeg må innrømme jeg har litt blandede tanker, kunne dere datet noen som brukte medisinsk cannabis? Jeg viste før vi begynte å date at han er delvis ufør og går på medisiner pga smerter, men jeg har helt ærlig aldri merket at han har vært ruset på noe som helst vis. Jeg vet jo at når folk går på medisiner i så lang tid med mindre de tar større doser enn hva kroppen er vandt med får de ingen rus effekt. Men igår var første gang jeg var på besøk hjemme hos han, og på kjøkkenet hadde han stående to medisin burker med cannabis. Når jeg spurte om det var hva jeg trodde det var, sa han "ja det er medisinen jeg henter fra danmark ja." Jeg vet jo at det er land hvor det blir brukt som medisin, hadde bare aldri hørt om at det ble brukt eller var lov til å bruke i Norge. Så jeg prøvde å ikke freake ut og heller spørre om han ikke var redd for å bli tatt, hvor han da sa det er ingenting de kan ta han for. Han får det på resept fra leger, har alle papirer på det. Det eneste negative er at han behøver å reise til Danmark annen hver måned for å få påfyll, men siden han nå klarer å jobbe er det noe han har råd til. Han fortalte mer om tiden hans tidligere, når han måtte stå på de sterkeste dosene av morfin som han tok flere ganger om dagen, men at de ikke hjalp han i nærheten så mye og tilslutt måtte bli 100% ufør pga at de ikke tok smertene. De gjorde ting bare verre da han merket at kroppen hans ble avhengig av det så han la seg inn på klinikk, selv om det var ren tortur. Han følte det gav han hode sitt tilbake men han kunne fortsatt ikke gjøre noe som helst pga smertene. Han fikk seks måneder senere ny fastlege som anbefalte han å reise til Danmark. Ha sa det var det nærmeste han har følt seg å bli frisk for første gang siden han fikk diagnosen sin. Nå kan han ta en halv røyk om kvelden og fungere godt nok neste dag slik at han både kan jobbe deltid og ha nok energi til å være sosial til en vis margin så lenge han ikke må gjøre noe som er for fysisk krevende. Så jeg skjønner at i hans tilfelle er det bokstavelig talt ikke så mye andre alternativer, og etter han tok seg en halv røyk på kvelden. Virket han helt som vanlig, litt mer avslappet kanskje, men det var ikke som når du er på fest og jo lengre du er der dess mindre blir kvaliteten på samtalen du kan ha med mange. Han gikk på kjøkkenet mens jeg var på toalettet, før vi så bare lå og koste oss, snakket som helt vanlig. Alle forestillinger jeg har hatt rundt det kom aldri opp, jeg kan heller bare ikke gjøre noe med de tankene som dukker opp fordi jeg har blitt fortalt ting om rusmiddler hele livet hele livet. Jeg vet at han bruker dette på en medisinsk måte, og med tanke på det jeg vet om tiden hans når han stod på morfin før han fikk skiftet lege og nå har levet et bedre liv de siste 4 årene enn de forrige 10, har jeg ikke tenkt å be ham slutte. Jeg kan garantere at vi hadde aldri kommet til å en gang gå på første date hadde jeg møt han på tiden han stod på morfin, han kom seg knapt utenfor døren. Samtidig gikk jeg med en følelse over at vi kom til å ha Onkel P til å ringe på døren når som helst. Er jeg bare paranoid og må bare bli vandt og akseptere realiteten, eller hadde det vært et rødt flag for dere selv om det er til legitimt medisinskt bruk? Anonymkode: a4a66...a4c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Hadde ikke hatt noen problemer med det. Anonymkode: 58e56...332 2
Arild37 Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Null problem. At han får god effekt av det, istedetfor morfin er da veldig bra, mye verre å bruke morfin fast 1 2
Topsi Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Ja, medisinsk cannabis er like mye medisin som f eks smertestillende eller diabetesmedisin. Ser absolutt ikke problemet. Hvis forhold var noe jeg ønsket meg
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 Topsi skrev (13 minutter siden): Ja, medisinsk cannabis er like mye medisin som f eks smertestillende eller diabetesmedisin. Ser absolutt ikke problemet. Hvis forhold var noe jeg ønsket meg Jeg prøver å tenke i de baner. Jeg bare vet jeg hadde blitt skremt om jeg fant ut noen jeg datet uten problemer og papirer tok en røyk i helgen isteden for alkohol. Etter det jeg har lest idag burde det kanskje være omvendt, føler meg forvirret om det hjelper så mye. Hvorfor har vi det ikke i Norge? Har jeg trodd på løyner hele livet, og derfor jeg blir skremt? Vanskelig å spesifikt si hva jeg føler annet enn forvirring. Anonymkode: a4a66...a4c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg prøver å tenke i de baner. Jeg bare vet jeg hadde blitt skremt om jeg fant ut noen jeg datet uten problemer og papirer tok en røyk i helgen isteden for alkohol. Etter det jeg har lest idag burde det kanskje være omvendt, føler meg forvirret om det hjelper så mye. Hvorfor har vi det ikke i Norge? Har jeg trodd på løyner hele livet, og derfor jeg blir skremt? Vanskelig å spesifikt si hva jeg føler annet enn forvirring. Anonymkode: a4a66...a4c Når jeg sjekker apoteket sine nettsider, så står det at det er tilgjengelig i Norge, så trodde dette at man måtte til utlandet hørte fortiden til? Anonymkode: 70574...92c 1
Batteri Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Ikke pokker. Og - tittelen din er misvisende.
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg må innrømme jeg har litt blandede tanker, kunne dere datet noen som brukte medisinsk cannabis? Jeg viste før vi begynte å date at han er delvis ufør og går på medisiner pga smerter, men jeg har helt ærlig aldri merket at han har vært ruset på noe som helst vis. Jeg vet jo at når folk går på medisiner i så lang tid med mindre de tar større doser enn hva kroppen er vandt med får de ingen rus effekt. Men igår var første gang jeg var på besøk hjemme hos han, og på kjøkkenet hadde han stående to medisin burker med cannabis. Når jeg spurte om det var hva jeg trodde det var, sa han "ja det er medisinen jeg henter fra danmark ja." Jeg vet jo at det er land hvor det blir brukt som medisin, hadde bare aldri hørt om at det ble brukt eller var lov til å bruke i Norge. Så jeg prøvde å ikke freake ut og heller spørre om han ikke var redd for å bli tatt, hvor han da sa det er ingenting de kan ta han for. Han får det på resept fra leger, har alle papirer på det. Det eneste negative er at han behøver å reise til Danmark annen hver måned for å få påfyll, men siden han nå klarer å jobbe er det noe han har råd til. Han fortalte mer om tiden hans tidligere, når han måtte stå på de sterkeste dosene av morfin som han tok flere ganger om dagen, men at de ikke hjalp han i nærheten så mye og tilslutt måtte bli 100% ufør pga at de ikke tok smertene. De gjorde ting bare verre da han merket at kroppen hans ble avhengig av det så han la seg inn på klinikk, selv om det var ren tortur. Han følte det gav han hode sitt tilbake men han kunne fortsatt ikke gjøre noe som helst pga smertene. Han fikk seks måneder senere ny fastlege som anbefalte han å reise til Danmark. Ha sa det var det nærmeste han har følt seg å bli frisk for første gang siden han fikk diagnosen sin. Nå kan han ta en halv røyk om kvelden og fungere godt nok neste dag slik at han både kan jobbe deltid og ha nok energi til å være sosial til en vis margin så lenge han ikke må gjøre noe som er for fysisk krevende. Så jeg skjønner at i hans tilfelle er det bokstavelig talt ikke så mye andre alternativer, og etter han tok seg en halv røyk på kvelden. Virket han helt som vanlig, litt mer avslappet kanskje, men det var ikke som når du er på fest og jo lengre du er der dess mindre blir kvaliteten på samtalen du kan ha med mange. Han gikk på kjøkkenet mens jeg var på toalettet, før vi så bare lå og koste oss, snakket som helt vanlig. Alle forestillinger jeg har hatt rundt det kom aldri opp, jeg kan heller bare ikke gjøre noe med de tankene som dukker opp fordi jeg har blitt fortalt ting om rusmiddler hele livet hele livet. Jeg vet at han bruker dette på en medisinsk måte, og med tanke på det jeg vet om tiden hans når han stod på morfin før han fikk skiftet lege og nå har levet et bedre liv de siste 4 årene enn de forrige 10, har jeg ikke tenkt å be ham slutte. Jeg kan garantere at vi hadde aldri kommet til å en gang gå på første date hadde jeg møt han på tiden han stod på morfin, han kom seg knapt utenfor døren. Samtidig gikk jeg med en følelse over at vi kom til å ha Onkel P til å ringe på døren når som helst. Er jeg bare paranoid og må bare bli vandt og akseptere realiteten, eller hadde det vært et rødt flag for dere selv om det er til legitimt medisinskt bruk? Anonymkode: a4a66...a4c Mye av det du har blitt fortalt om rus er sant. Med dobbelt punktum, men: Mye av det du har blitt fortalt om rus er ikke sant/ukorrekt/ ikke svart hvitt. Vær kritisk og les deg opp, bruk internett om du ikke klarer å legge til side «noia».
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Absolutt ikke. Anonymkode: 2282d...108
Arild37 Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg prøver å tenke i de baner. Jeg bare vet jeg hadde blitt skremt om jeg fant ut noen jeg datet uten problemer og papirer tok en røyk i helgen isteden for alkohol. Etter det jeg har lest idag burde det kanskje være omvendt, føler meg forvirret om det hjelper så mye. Hvorfor har vi det ikke i Norge? Har jeg trodd på løyner hele livet, og derfor jeg blir skremt? Vanskelig å spesifikt si hva jeg føler annet enn forvirring. Anonymkode: a4a66...a4c Kan skjønne du er forvirret, kunnskap om cannabis som medisin og rekreasjolelt bruk er det mangelvare på, og da er det lett at det kommer litt fordommer, og når virkeligheten ikke stemmer helt overens med det du har blitt fortalt tidligere, så er det naturlig å bli litt forvirret. Men det må da være bra å se hvor bra dette er for livskvaliteten hans 😊 Og han er langt ifra den eneste som har fått ett bedre liv pga dette, selv om regelverket desverre fortsatt er veldig strengt, så mange som kunne hatt nytte av det, får aldri muligheten Endret 13. april 2023 av Arild37
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 Definitivt ikke. Anonymkode: 0982c...f83
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når jeg sjekker apoteket sine nettsider, så står det at det er tilgjengelig i Norge, så trodde dette at man måtte til utlandet hørte fortiden til? Anonymkode: 70574...92c Dette vet jeg ike noe om, det neste jeg vet at det skal vist nok være ulike varianter. Som avhengig av hvordan det blir produserter gir ulik effekt, nå vet jeg ikke hva slags type som gir hva men de hjalp han på privat smerteklinikk i danmark å finne typen som hjalp han med å ta mest mulig av de type smertene han har. Det han har gir minimalt med rus effekt i hode, det er mer som at det stopper å sende smertesignaler ned til kroppen slik at han får pause og sovet igjennom natten. Det har vist godt etter effekt dagen etterpå så dermed kan han holde seg til en halv om kvelden selv om han har respet for to om dagen. Anonymkode: a4a66...a4c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 Nei, vil kun date friske arbeidsføre. Anonymkode: bf828...939
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #17 Skrevet 13. april 2023 Så bra for han at han har funnet noe som hjelper Anonymkode: 6334c...eb3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Skrevet 13. april 2023 Han bruker det lovlig, og han har det bedre. Jeg ser ikke problemet. Anonymkode: 25ea5...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå