Gå til innhold

Kunne du datet en mindre attraktiv mann om han hadde bra personlighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du møtte en mann som hadde bra personlighet, føltes som ga stabilitet i livet ditt, hadde alt på stell og du likte godt men du ikke fant tiltrekkende, hadde det vært nok? Vi er begge midt i 30 årene. 

Anonymkode: 1ebce...c9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har flere venninner som har flyttet sammen med menn de ikke er tiltrukket av.

Liker man noen, blir de jo automatisk penere.

Men du må orke være fysisk. Byr det deg imot, går det ikke. Seksuell tiltrekning er jo det som skiller en bestevenn fra en kjæreste, egentlig.

Anonymkode: c8a3c...298

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det kunne jeg .  Bra personlighet er faktisk mye viktigere enn utseende på lang sikt.  Jeg vil heller være med en mann som har humor, er jovial, vennlig mot andre og som det går an i diskutere ting med og føle meg trygg, enn en som har godt utseende.
Altså pene menn kan selvfølgelig også ha bra personlighet, men for meg er personlighet veldig viktig.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min mann er ikke en 10, men han er GULL verdt og i mine øyne så er han 10 for meg.

Jeg tiltrekkes veldig av han. ( Er ingen 10 selv heller, så vi kler hverandre.) 

En pen mann med stygg personlighet er jo ikke særlig attraktivt når man blir kjent. 

Det viktigste er jo uansett at han er renslig og ikke er slask. 

Anonymkode: a5fad...9f5

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

En med god og fin personlighet kan bli etter hvert veldig attraktiv når kjærligheten vokser. Ville absolutt satset på en god og trygg mann.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan man være lite attraktiv når man har bra personlighet?

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

måtte vært en jeg fant noe seksuelt tiltrekkende med. ikke alltid kjekk er samme som sexy.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei, men du blander til en viss grad ting: tiltrekning og attraktivitet. Jeg er tiltrekker av min kjæreste, men etter standarden som en del kvinner er han jo ikke attraktiv, men for lav. Man MÅ derimot være tiltrukket av sin partner, etter min mening.

Anonymkode: cf47c...583

• Nyttig 4
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet. Jeg har selvfølgelig funnet de menn jeg har vært interessert i attraktive, selv om det var på grunn av personlighet mer enn utseende jeg fant dem akkurat attraktive. 

En mann jeg var sammen med, og også hadde planer om å leve med, var vel ikke særlig heldig med utseende. Jeg har hørt ham omtalt som stygg. Dessverre blir noen menn som ikke er heldige med utseende, men som i utgangspunktet har svært attraktiv personlighet, mindre ok i personlighet når de får dame og opplever at folk (Menn!!! Til og med slike som kaller seg kamerater. 🤬) påstår at kvinnen er høyt over deres nivå. Da kan usikkerhet føre til at de blir slemme mot dama. Det skjedde i mitt tilfelle, og da mistet han jo det jeg fant attraktivt ved ham. God personlighet, omtanke for andre og godhet. Dermed ble han eks. 

Men ja, i utgangspunktet var hans gode personlighet absolutt attraktiv. Det var det jeg falt for. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Om du møtte en mann som hadde bra personlighet, føltes som ga stabilitet i livet ditt, hadde alt på stell og du likte godt men du ikke fant tiltrekkende, hadde det vært nok? Vi er begge midt i 30 årene. 

Nei. Jeg anser sex som en viktig del av  langvarig forhold. Jeg hadde ikke vært lykkelig i et forhold der jeg måtte ha pliktsex med mannen på fast basis. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En god personlighet ER jo attraktivt. Og omvendt ; det hjelper ikke hvor kjekk en mann er om ikke personligheten er god og matcher. 

Anonymkode: 35b8d...7b1

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke helt spørsmålet.

Hovedkomponenten i hva som gjør en mann attraktiv, er Nettop personligheten.

Anonymkode: a7b8a...092

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En god personlighet ER jo attraktivt. Og omvendt ; det hjelper ikke hvor kjekk en mann er om ikke personligheten er god og matcher. 

Anonymkode: 35b8d...7b1

Nettop. Uten personligheten på plass, så vil han aldri bli attraktiv.
Spiller ingen rolle hvordan han ser ut osv osv om ikke personligheten er der.

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (36 minutter siden):

Hvordan kan man være lite attraktiv når man har bra personlighet?

Utseende og personlighet er to forskjellige ting. Du vet det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene, og for meg er en god personlighet det aller viktigste når et partnerforhold skal etableres. Han må være snill, omsorgsfull, kjælen, ha orden i livet sitt og ta ansvar. Jeg er veldig svak for gode gutter 🥰 

Videre er fysisk tiltrekning også viktig, men ikke like viktig som personlighet når det kommer til kjærestematerial. Her tror jeg, for min del, det aller viktigste er at han ikke er direkte avtennende. Viktigste punkter her, for min del, er at han er renslig og tar vare på seg selv. Lukter godt, ordner håret, tenner, negler, har rene klær osv. Dette er ting alle kan legge til rette for, samme hvilket utseende man har. Videre kan det fungere med de fleste typer utseende, med unntak av menn med feminine trekk. Feminine trekk er av en eller annen grunn svært avtennende for meg. 

Anonymkode: 8c8fc...710

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Kunne aldri vært sammen med en jeg ikke fant fysisk tiltrekkende. Det betyr ikke at han må være modell, men han må tenne meg gjennom utstråling, personlighet og utseende. Kunne aldri vært sammen med en overvektig fex, da jeg synes fete menn er ufattelig usexy. 

Anonymkode: 48736...39e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg måtte finne han tiltrekkende. Ikke nødvendigvis fysisk tiltrekkende etter boka men at jeg tente på sjarmen og personligheten i det minste 

Anonymkode: 2d359...594

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (56 minutter siden):

Utseende og personlighet er to forskjellige ting. Du vet det?

Ingen som har spurt om utseende.

Spørsmålet handlet om attraksjon. Da er personlighet langt viktigere en utseende. Jeg hadde aldri opplevd en mann som attraktiv om han hadde en ræva personlighet, uavhengig av hans utseende.

om utseende hadde vært avgjørende for attraksjon, hadde aldri blinde forelsket seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Eh, nei, men du blander til en viss grad ting: tiltrekning og attraktivitet. Jeg er tiltrekker av min kjæreste, men etter standarden som en del kvinner er han jo ikke attraktiv, men for lav. Man MÅ derimot være tiltrukket av sin partner, etter min mening.

Anonymkode: cf47c...583

Det er dette som er så absurd. Attraksjon betyr faktisk tiltrekning. (Hva betyr "to attract" på engelsk? "å tiltrekke"!!!).

Vi kan heller spørre oss hvorfor begrepet "attraktiv" brukes om det å tiltrekke seg mange/de fleste. Da betyr det jo egentlig bare "populær" eller "lett å like for et flertall". 

I og med at mange opplever at tiltrekning er subjektivt og ikke handler om hvordan utenforstående oppfatter den personen, syns jeg hele "attraktiv"-uttrykket er sykt irriterende. Kona og jeg har aldri tatt ordet i våre munner, men tiltrekkes jo av hverandre. 

På samme måte som når de på radioen skryter av å spille "musikken du elsker". Ifølge hva som er populært. Nei, de spiller aldri musikken jeg virkelig elsker. Min smak sammenfaller ikke med flertallets. De har ikke spurt meg hva jeg vil høre.

Hmpf. 

Anonymkode: 61ea7...172

Gjest Dingeldangel
Skrevet

Folk med fin personlighet blir jo mer og mer attraktiv jo bedre kjent du blir med de, så JA!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...