AnnonyBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 (endret) Noen her som har barn der eller har gått på Steinerskolen. Hvordan Steinerpedagogikken er og har kjennskap til silkebøker, eurytmi og tyskopplæring på 1. trinn hvordan Steinerskolen fungere? Endret 13. april 2023 av AnnonyBruker Kontekst
atropos Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Vi har ungene på Steinerskolen. 1. klasse er et forlenget barnehageår uten innlæring. Silkebøker er notatbøker de bruker når de skal skrive ned opplæringsstoffet. Tysk er temmelig lekpreget frem til 4/5 klasse. Ikke alle skolene har tysk heller. Jeg kjenner til en skole som har fransk istedet. Men de starter med to fremmedspråk fra andre klasse. Engelsk og et til. Eurytmi er et fag som hjelper barna å bli gode på koordinasjon og samarbeid. En slags gym-dans-yoga- mindfullness. Vanskelig å beskrive😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Jeg kjenner tre stykker som har gått på steinerskolen. Skal ikke si at det er skolen som har gjort det, men de er litt anderledes enn mange andre. Følger ikke strømmen. De er ikke veldig intelligente heller.. Anonymkode: 8d0e0...634 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner tre stykker som har gått på steinerskolen. Skal ikke si at det er skolen som har gjort det, men de er litt anderledes enn mange andre. Følger ikke strømmen. De er ikke veldig intelligente heller.. Anonymkode: 8d0e0...634 Og jeg kjenner tre stykker som har gått på offentlig skole. Skal ikke si at det er skolen som har gjort det, men de er litt annerledes enn mange andre. Følger ikke strømmen. De er ikke veldig intelligente heller. Anonymkode: 21486...5db 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og jeg kjenner tre stykker som har gått på offentlig skole. Skal ikke si at det er skolen som har gjort det, men de er litt annerledes enn mange andre. Følger ikke strømmen. De er ikke veldig intelligente heller. Anonymkode: 21486...5db Du kjenner sikkert flere enn tre vil jeg tro, så prosentandelen blir ikke så høy. Jeg kjenner kun tre fra Steinerskolen. Anonymkode: 8d0e0...634
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 Pensum formidles muntlig, og elevene gjenforteller og uttrykker læringen kreativt og skriftlig i silkebøkene. (Jobber på steinerskole) Anonymkode: 77d1e...c50 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Steinerskolen er den skolen man begynner på når barnet ikke «passer inn i» vanlig offentlig skole. Rundt 4. trinn er det en stor opphopning av «problembarn» på de fleste private skoler. Skolene vil tjene penger, så de sier ikke nei. Anonymkode: 72e10...a3b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå